K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2009, 17:23   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Wink Umenneskeligt. Uanstændigt. Ubærligt.

Hej Alle her er en dejlig leder fra Kim Simonsen HK...husk at læse den lille søde kommentar i bunden... manden skriver jo sandheden at det er nærmest ubærligt at leve med de ting man oplever og hører om i medierne fagforeningerne osv...derfor skal de alle med herinde .


Af forbundsformand Kim Simonsen HK

Umenneskeligt. Uanstændigt. Ubærligt.

Hver dag bringer medierne historier, der stiller alvorlige spørgsmål til vores velfærdssamfund. Men en gang imellem kan man let få det indtryk, at vi har skabt et samfund, der møder alle de borgere, der har brug for omsorg og støtte med mistillid, kontrol og udstødelse.

Lad mig give et par eksempler:

or et par uger siden bragte Radioavisen et indslag, der handlede om en cancer-ramt kvinde, der netop var blevet udskrevet fra hospital efter en operation, der havde kostet hende det ene bryst. Stingene var endnu ikke fjernet. Alligevel indkaldte Jobcentret hende nærmest med dags varsel til en samtale.

Da hun ringede for at forklare sin situation, fik hun bevilget et par dages udsættelse…

Det var en af den slags historier, hvor man siger: Det kan simpelt hen ikke være rigtigt!

Men det er jo ikke fordi, de ansatte på jobcentrene er onde. De er jo tvunget til at handle sådan. Tvunget af lovgivning vedtaget af politikerne på Christiansborg, der åbenbart er villige til at gå så vidt, at de ikke længere accepterer en sygemelding som gyldig begrundelse for at melde forfald til et møde i jobcentret. Og som heller ikke har meget til overs for de medarbejdere i kommunerne, der sættes til at administrere deres love.

Simpelt hen uanstændigt.


Men derimod lovgivning som udelukkende handler om at begrænse og forhindre alle tilløb til snyderi og bedrageri. Love der som udgangspunkt betragter os alle som potentielle socialbedragere, hvis vi på den ene eller anden måde er endt i situation, hvor vi har behov for hjælp eller støtte.


en lille kommentar til artiklen...

Angsten for snyd og bedrag

[21.02.2009] Af Susanne
Det er da meget naturligt, at regeringen vægter sikkerheden mod snyd og bedrag så højt, når den er ledet af en statsminister, der først blev kendt for kreativ bogføring. Tyv tror hver mand stjæler!...


http://www.hk.dk/www/aktuelt/hk_mene...e_uanstaendigt
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 18:48   #2
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
For mit vedkommende, vil jeg starte med at juble den dag, kommunen beslutter sig til rent faktisk at overholde lovgivningen. I dag ringede min mand og klagede over deres seneste brud på lovgivningen (de nægter mig en arbejdsprøvning, har stoppet mine sygedagpenge, og vil ikke give mig pension, fordi jeg ikke har fået en arbejdsprøvning ). Svar: Min sagsbehandler følger bare deres arbejdsgang. Da min mand så sagde, at deres arbejdsgang strider mod gældende lov, var svaret, at det vidste hun virkelig ikke noget om....

Det kan godt være, at loven er langt fra optimal, men havde kommunen gidet at følge den, fremfor at bryde den igen og igen og igen, så havde jeg ikke siddet her uden forsørgelsesgrundlag nu. Hvor gerne man end vil bebrejde Fogh, så er det i min sag Jakob Hougaard, socialdemokratisk borgmester for Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns kommune, der har det endelige ansvar. Dermed ikke sagt, at man ikke skal bebrejde regeringen for dårlige forhold, men det er ikke deres skyld alt sammen. Korrupte, magtliderlige, inkompetente, kyniske (fortsæt selv) borgmestre og embedsmænd i kommunerne bærer en lige så stor del af ansvaret efter min mening.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 19:05   #3
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Hvis opgave er det da at stoppe kommunernes ulovligheder ?
De ville da ikke kunne finde sted uden regeringens accept !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 19:22   #4
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tuxon Se meddelelser
Hvis opgave er det da at stoppe kommunernes ulovligheder ?
De ville da ikke kunne finde sted uden regeringens accept !

Vi har kommunalt selvstyre i Danmark. Der skal godt nok meget til, før det overhovedet kommer i nærheden af Regeringen. Først skal man igen 117 klageprocesser, der ses på af kommunen selv. Er man ikke slået ud, så skal man klage til ankenævnet, som jo så er sådan en mellemting (mener, det var amtsligt før?). Orker man mere, kan man gå til Ombudsmanden, og er man så heldig, at man kommer i Ekstra Bladet el. lign., så kan det være, at de får øje på det i regeringen eller - mere sandsynligt - oppositionen.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 19:36   #5
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Javist - men hvem har skruet dét system sammen ?
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 19:43   #6
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Kommunerne er da blevet pålagt det derovre fra....... altså fra REGERINGEN.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 23:54   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Regeringen lave lovene.

Regeringen bestemmer, hvor få penge kommunerne må få.

Regeringen bestemmer, hvordan klagesystemet skal fungere.

Regeringen bestemmer, om det fungerer eller ej.

Det er regeringens ANSVAR at overvåge og gribe ind, hvis lovene ikke har den funktion, som var hensigten.

Det er borgmestrenes ansvar, om der skal laves skoler, passes ældre, bygges handicapboliger, foretages genoptræning osv. osv. for de FÅ penge (almisser), regeringen har givet dem.

Det er regeringens ønske, at borgerne bliver trætte af det offentlige, så Minimalstaten kan indføres, og så der kan gives skattelettelser til toppen.

Og regeringen jubler, når der bliver kommunalvalg, hvis borgerne TROR, det er de socialdemokratiske borgmestres skyld og derfor stemmer anderledes.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 00:03   #8
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
AArh ! ZuZa -
Nu saboterede du mit forsøg på at få nogen til at tænke

Sidst redigeret af tuxon; 25-02-2009 kl. 01:23.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 00:23   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden



OOOOPS....

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 06:47   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Vi har kommunalt selvstyre i Danmark. Der skal godt nok meget til, før det overhovedet kommer i nærheden af Regeringen. Først skal man igen 117 klageprocesser, der ses på af kommunen selv. Er man ikke slået ud, så skal man klage til ankenævnet, som jo så er sådan en mellemting (mener, det var amtsligt før?). Orker man mere, kan man gå til Ombudsmanden, og er man så heldig, at man kommer i Ekstra Bladet el. lign., så kan det være, at de får øje på det i regeringen eller - mere sandsynligt - oppositionen.
Ja de har fragivet sig ansvaret, og Hjort gør det endnu værre til August... husk også, at Hjort bla.a. stadig sider med fingrene godt begravet i refusionsskruerne bag ryggen hvor samfundet ikke ser det...

så jo... det er i allerhøjeste grad lige så meget regeringens skyld, men du har helt ret i, at en ligeglad og kynisk borgmester bestemt ikke gør sagen bedre! tvært imod!

Der er set adskillige eksempler på at socialdemokratiske borgmestre er nogle hundehoveder og hængerøve uden lige... jeg har heller ikke tiltro til disse S politikere, som efter min mening stadig lige så godt kunne være venstrefolk i røde jakkesæt...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Umenneskeligt at skulle arbejde. onboard Politik og Samfund 49 25-05-2009 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension