K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2009, 21:59   #1
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 51
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Facebook gruppe

Jeg har oprettet en gruppe på facebook som hedder: Nej tak til alvorligt syge skal aktiveres

Så er du på facebook så meld dig ind i gruppen som er en protest mod regeringen og projektet som måske ender med at danne rammen for et lovforslag.

Invitere gerne dine facebook venner til at deltage i gruppen
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 23:23   #2
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Er hermed gjort.
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 03:37   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Undskylder på forhånd at jeg lige hijacker din tråd, HenrikBPederse

Her kunne der komme et mere end rigtig langt indlæg om selve facebook...og hvad man egentlig giver dem lov til i det øjeblik man melder sig ind der...men jeg skal prøve at begrænse mig...

Jeg kunne godt tænke mig at gøre alle opmærksom på hvad det er de faktisk går med på...når de får en profil på facebook..

Her taler jeg ikke om den gruppe som trådstarteren har startet...men selve hjemmesiden facebook...

Folk burde nærlæse deres vilkår som man skal gå med på for at melde sig ind...http://www.facebook.dk/terms.php?ref=pf

Folk har tendens til at undlade at læse disse ting...men det er jo ret vigtigt at vide hvad man rent faktisk giver dem lov til...og det er ikke så lidt...

Nogle mennesker er selvfølgelig lige glad med at man giver dem lov til at tage ens tekster, billeder, ja alt....som de uhindret kan bruge til hvad der lige passer dem...om det så er reklame for våben i et andet land...
Det er selvfølgelig at trække det hårdt op...det med våben reklamen....men det forholder sig faktisk sådan...
De kan tage din tekst...ændre lidt i den og så ellers bruge den rundt omkring som de lyster...
Tage jeres billeder af jeres børn, farmor, mormor, veninder osv osv...og sælge dem til diverse reklamer...

Alt dette endda uden så meget som at spørge dig ad...og ja...de behøver heller ikke engang at betale dig for det...

Jeg ved at mange sværger til at bruge facebook...men jeg synes lige at folk skal være opmærksom på deres vilkår...

Personligt har jeg klaget over deres vilkår...men har intet hørt fra dem...af samme grund...kunne jeg ikke drømme om at melde mig ind der...ikke med de vilkår...

En ting er at de gerne vil sikre sig ang deres side og vilkår...det kan jeg godt forstå...da jeg jo selv er hjemmeside ejer.....men at lige frem ville have rettighederne til at ændre i ens tekster eller ens billeder og så kunne sælge dem....det er helt klart ikke ok...men det er jo bare min mening....

Jeg synes bare at alle skal være opmærksom på det...

Igen...undskyld til trådstarter hvis dette har taget lidt fokus fra din ny oprettet gruppe...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 06:43   #4
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Enig !

Jeg er helt enig med webmaster, man skal tænke sig godt om hvad man skriver på facebook.

Men det er da fint at der et forum, hvor så mange mennesker kan få kontakt med hinanden, de kunne vi ikke i "gamle dage" ....her tænker jeg på slutningen af 70erne og starten af 80erne hvor jeg var ung. Tænk på hvilke muligheder facebook det giver for hurtigt at få samlet en masse mennesker omkring et emne. Jeg kan huske der var noget der hed "Avisen København"....det var vist frivillige der lavede den. Den læste vi meget i det kollektiv jeg boede i...det var der vi fik information om hvad der skete i byen...selvfølgelig kunne man osse melde sig ind i et politisk parti, så fik man sikkert osse en del at vide......

Hilsen Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 10:48   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tillader mig også llge at låne tråden et kort sekund.

HØRT web, men samtidig også som sagt en rigtig god mulighed for at mødes og udveksle eníg.

det er aldrig en dårlig ide at forholde sig kritisk til tingene og præcis som du web, læser jeg ALT m småt -derefter kan jeg tage stilling.

min bekymring er at staten nu blander sig i snart sagt alt, apropos vores overvågningssamfund. det kan være godt for noget men det kan så sandelig også misbruges og hvor ender alle disse oplysninger henne og hvem sidder bag skærmen?

tak for lån af tråden
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 12:39   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvordan finder jeg gruppen på facebook. jeg fandt den ikke via søgefeltet
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 13:09   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er skummelt med Facebook... helt enig, fordi det giver indtryk af, at det er, som om det er en lukket gruppe, hvis man krydser af, HVEM der må se fotos osv.

Faktisk anbefaler man, at der krydses af der, så fotos ikke bliver tilgængelige uden denne tilladelse.

Meeen... Facebook er trods alt ærlige.

Jeg tænker på resten af internettet, hvor der ligger fotos osv.

Jeg tror, det er en fysisk umulighed at sikre sig mod, at fotos på nettet - hvor som helst (altså alle andre steder end Facebook) - bliver misbrugt.

En privat hjemmeside med familiefotos er efter min mening ligeså udsat for at blive misbrugt.

Så min advarsel er, at hvis du vil være sikker på, at dine fotos, dine skriverier ikke bliver misbrugt, så læg det ikke på nettet - nogle steder.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er K10 på facebook? sane Hjælp til Forum Brug 2 25-04-2012 13:27
Der findes en gruppe for førtidspensionister på Facebook Poeten Dit og Dat 1 19-02-2011 20:26
Facebook gruppe om Lægekonsulenter kathrin Lægekonsulenternes Rolle 6 02-02-2010 11:03
Facebook shylock Et godt link! 1 18-05-2009 01:16
Facebook lena Et godt link! 5 02-11-2008 14:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension