K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2009, 17:37   #1
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Sygedagpenge eller ????

Hej

Jeg har lige et spørgsmål jeg ikke ved hvor jeg skal få svar på.

Jeg har modtaget en partshøring om stop af sygedagpenge. I den stod ingen dato for hvornår de påtænkte at stoppe mine sygedagpenge. Jeg svarede selvfølgelig på partshøringen. Jeg afleverede mit svar på kommunen og fik kvittering for at de havde modtaget den d. 15/1 09. Tidsfristen var d 18/1 09.

Nu har jeg jo så ikke hørt mere fra dem - men må de stoppe mine dagpenge før jeg har modtaget en endelig afgørelse med en nøjagtig dato? Det eneste jeg har hørt vedr dato var en telefonsamtale i december hvor min sagsbehandler sagde at de ville blive stoppet til 1 februar.

Jeg søgte i øvrigt fp efter § 17 d 15/1 09. Jeg har modtaget et brev hvor de skriver at min ansøgning vil blive taget op inden 3 måneder men der står jo ikke noget om om sygedagpengene fortsætter.

Det er bare fordi at hvis de stopper dem her til 1 februar skal jeg jo søge kontanthjælp på mandag...

Hilsen Rossi
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 18:19   #2
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
Så vidt jeg ved må de ikke stoppe sygedagpenge hvis der køre fp sag..
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 18:37   #3
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Kommunen kan vist godt, hvis de vil være rigtig besværlige hævde at der ikke kører en sag om førtidspension endnu, da der jo blot er ansøgt om en sådan, og ikke påbegyndt sag.

Men, de må ikke ophøre med at udbetale sygedagpenge før de har truffet en afgørelse og sendt denne til dig. I denne skal der redegøres for opfyldelse af retssikkerheds §7a, hvor de skal iværksætte en ny "aktivitet" umiddelbart efter ophør af sygedagpenge. Det skal vurderes hvilken aktivitet der skal igangsættes senest 14 dage før ophør. Derudover skal du, din læge, fagforening, og andre relevante aktører inddrages.

Overholder de ikke dette, sender du fluks en klage med henvisning til at §7a ikke er overholdt.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 19:17   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej kohai og velkommen til.

Du skriver:

Citat:
Kommunen kan vist godt, hvis de vil være rigtig besværlige hævde at der ikke kører en sag om førtidspension endnu, da der jo blot er ansøgt om en sådan, og ikke påbegyndt sag.
Det gælder altså KUN, hvis det er §18.

Ved §17 skal der ikke være tale om påbegyndelse. Fristen er 3 måneder, når man søger efter denne paragraf.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 21:33   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis de stanser dem skal du klage, både over at de stopper dem mens du søger § 17 men også over at de stanser uden at give dig en rettidig skriftlig varsel, samt ikke har givet dig en klagevejledning.

Men det undre mig at du ikke tog dem i opløbet, for sådan en klage kan de nemt strække ud i månedesvis... så du ender nok med at skal søge kontanthjælp alligevel.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 09:55   #6
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Tak for svarene

Hej igen

Til LUM - hvad var det lige jeg skulle tage i opløbet?

Ud fra det jeg læser skal jeg altså ikke gå ned på kommunen og søge kontanthjælp i morgen?

Jeg har jo bedt om at alt kommunikation foregår på skrift så jeg kan jo ikke så godt ringe og spørge.

Min sagsbehandler er kun på min kommune om onsdagen og der har kun været 2 onsdage efter fristen for at svare på partshøringen. fredag efter den første onsdag fik jeg aktindsigt i min sag med posten - KANON. Så jeg var jo nødt til at vente til fredag efter den anden onsdag (altså fredag for 2 dage siden) for at se om der var noget med posten der. Og det var der ikke. Så jeg kan ikke lige se hvad jeg skulle ha nået at gøre...

Hilsen Rossi
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 13:23   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Rossi de skal varsle dit stop på skrift og der skal være ankevejledning med og de kan heller ikke stoppe dem efter du har søgt §17 og du har jo også modtaget et brev om at den bliver behandlet inden for 3 mdr ..

Vil du være helt sikker i din sag (og det kan jeg godt forstå at du vil bliver en lang måned at vente og se ) så kan du gøre en af to ting , hvis du har cbb kan du ringe til din sagsbehandler og stille spørgsmålene mens du optager det (det er dem der skal henvende sig på skrift du kan stadig ringe ) men endnu bedre du kan skrive til dem sådan at din sagsbehandler har det på onsdag...

Du kan bare kort og godt skrive noget i stil med at du gerne vil vide hvordan det ser ud for dine sygedagpenge da de havde bedt om dine kommentar og du siden ikke har hørt noget, betyder det så at de ikke stopper dine sygedagpenge og i fald at det ikke gør , så mangler du et skrifteligt varsel med klage vejledning , og at du desuden forventer at de som loven foreskriver venter med at stoppe dine sygedapgenge til din pensions sag er afgjort ....

Det er sådan lige kort hvad du kan gøre for at få vished,...

Jeg kan godt finde div § til dig men det kan først blive senere i dag jeg har lige det ene ben på vej ud af døren ....
  Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 19:34   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det jeg mener med opløbet er at du ved du har søgt § 17 før du fik parts høringen, der (altså da jeg modtog partshøringen, i stedet for at svare på den) ville jeg have skrevet et brev hvor jeg spørger efter hvorfor de vil parts høre mig om stop, når nu de ikke må stoppe sygedagpengene i og for sig med at du jo har søgt § 17 Og skrive noget i retningen af at hvis de er af en anden opfattelse vil jeg naturligvis gerne vide efter hvilken § de er af en anden opfattelse. Og så skrive at jeg naturligvis forventer at høringen vil blive udsat tilsvarende til den tid det tager dem at svare på brevet, i så fald at de står fast på at stanse sygedagpengene.
Yder mere vil jeg naturligvis også gerne have en dato for hvornår de har tænkt sig at stanse sygedagpengene, samt have det lovmæssige der beskriver klagefrist samt varslings frist for stop af sygedagpenge.

Men det er lidt sent at gøre nu, fordi du har svaret på parts høringen, ikke *s*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge? 13 eller 26 ugers arbejde? Salacia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 09-08-2013 12:21
sygedagpenge eller dagpenge ? mig73 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 24-10-2011 10:30
flexydelse eller sygedagpenge? Nico Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 18-10-2011 20:28
Tab dig eller mist sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 27-06-2011 12:20
Sygedagpenge eller ledighedsydelse tumnus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 26 25-05-2011 16:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension