K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2009, 10:54   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så ank din sag.

Nu er det igen kommet frem alt det vi alle sammen vidste men som vi ikke kan bevise http://forsiden.3f.dk/article/200811...0/2140/NYHEDER og nu kan vi så bevise det, der er fejl i over halvdelen af de sager der bliver anket ....

En katastrofe og en krænkelse af menneskers sikkerhed her til lands det er det , det tror jeg ikke vi kan blive uenige om ...

MEN når det er sagt så syntes jeg da at det er godt at man nu har fundet ud af at der er så stor en fejl procent hos kommunerne ...

Men igen det er sgi ikke det der bekymre mig, det der bekymre mig mest er alle de mennesker der IKKE magter at anke alle de mennesker der Tror på kommunen når de siger at nu er det slut, jeg har selv kendskab til flere hvor man i bakspejlet når man høre om deres sag siger... Jamen herre gud du skulle da have anket .. men folk gjorde det ikke for kommunen sagde jo ...

Ja de gjorde så, jeg er selv en af dem der ikke ankede mit sygdagpenge stop og en af dem hvor det fik store økonomiske konsekvenser..

Da de i sin tid stoppede mine sygedagpenge anede jeg ikke hvad en anke var og jeg fik heller ikke nogen hjælp fra kommunen af , faktisk har jeg slet ikke noget officielt papir på stop af mine sygedagpenge , bare en seddel hvorpå der står , har oplyst borger om at vi ikke længere mener hun er berettiget til sygedagpenge og hermed over går til kontanthjælp ...

Og det var så det , jeg var bare glad for at jeg kunne få kontanthjælp havde aldrig været i systemet før så kendte sq da ikke noget til noget troede da at de sagde tingene som de var og at der ikke var noget i det men at de havde ret og vidste hvad de gjorde ....


Samtidig med at de stoppede mine sygedagpenge blev jeg videresendt til noget de kaldte afklaring med henblik på at undersøge om jeg skulle visitere til fleks , det vil sige jeg fik stoppet mine sygedagpenge midt i en udredning ...

I dag ville jeg jo klart have anket den, jeg tvivler ikke på at kommunerne træffer massevis af ulovlige afgørelser og nej jeg tror ikke at de gør det fordi de ikke ved bedre eller at det er fejl , jeg er så mistænksom af natur at jeg formoder at de gør det i ond tro....

De gør det under devisen går den så går den ... Tænk hvis bare 80 ud af 100 er så naive som jeg og ikke aner noget om anke osv , ja så er der sq godt nok mange penge at spare på den konto... og jeg tror det er det de gør ...

Bare jeg tænker på her da jeg skulle søge økonomisk hjælp til en § 81 til el regningen , afslaget faldt prompte i telefonen og først da jeg snakkede papir og anke og love , fik jeg at vide at der selvfølgelig skulle skrive papir og gives et skriftligt afslag osv...

Og tænk sig engang så fik jeg hjælp til min el regning , siden har jeg snakket med andre der har fået høje el regninger eller varme og alle som en har fået at vide at det kunne de ikke få og det var så det , mange penge sparet og mange mennesker der sidder fast i suppedasen og ikke kan gøre noget...

Da jeg i sin tid var bisidder for web da han søgte pension efter § 17 var svaret til ham også , ja ja du kan søge det men jeg kan med det samme sige at det er mig der træffer afgørelsen og du får afslag for du har ikke nok på forliggende grundlag ...

Da han så sagde , nå jamen så må jeg jo få afslag og så må vi tage den derfra ja så hed det sig ligepludselig jamen så gør vi det , men så skal du vide at når du får afslag så stopper vi din ledighedydelse (nu var han på kontanthjælp så ikke noget problem der ) vi oplyste selvfølgelig damen om at hun måske lige skulle smutte hjem og læse sagen en gang til han var ikke på ledighedydelse og bagefter skulle hun læse loven og finde ud af hvem det var der kunne få stoppet sin ledighedydelse ...

og suprise han fik også sin § 17 igennem og fik sin pension ...

Men hvor mange mon ville blive bange og æde den råt og sige til kommunen jamen så leger vi med jer lidt længere endnu ?

Og jeg kunne blive ved med eksempler både med mennesker herinde fra jeg har snakket med som har fået stoppet ydelser uden at anke dem ,enten fordi de ikke fik muligheden eller fordi kommunen fortalte dem at det skulle de sørme ikke, også i min omgangskreds er der flere historier hvor folk får stoppet ydelser der helt klart er i strid med loven , men under devisen går den så går den ... og desværre tror jeg mere det er reglen end undtagelsen...


Og så har jeg ikke engang regnet alle dem med hvor kommunen laver en afgørelse og borgen anker og kommune revurdere og giver borgeren ret ergo de kommer aldrig videre til ankenævnet og bliver ikke registret som forkerte afgørelser ... og det hele er i pengenes tegn og har intet med fejl at gøre , det er simpel hovedregning ...

Så opfodre alle på jeres vej som i møder og som har en sag til til at anke ALLE deres afgørelser, heller en for meget end en for lidt, det værste der kan ske er at man ikke får medhold i ankenævnet , men anker man ikke kan man miste sit økonomiske grundlag, sine rettigheder og ikke mindst sig selv...

SÅ ANK
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 16:26   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
ÅH JA Hejdien, Blev sq så ked af det da jeg læste dit indlæg, for havde det ikke været for dig og K10 i det hele taget, var jeg også gået totalt i panik, da min 'nye' sagsbehandler begyndte at snakke om et-årsgrænsen!!!

Nu sad jeg i stedet og vidste at kommunen har syltet min sag så længe, at jeg ved at de vil tabe sagen på forhånd, og sagsbehandleren blev jo også en kende mere nervøs, da jeg spurgte om "hvor det stod i lovgivningen at man kun kunne forlænge mine sygedagpenge, hvis det var sikkert at jeg ville blive rask" osv.

De har jo heller ikke, i samarbejde med mig, udfærdiget en plan eller noget, og det vidste min sagsbehandler udmærket uden at det blev nævnt....

Så, jo, Jeg er ikke i tvivl om, de handler i ond tro

Så jeg har meget at takke K10 for , og jeg kan kun sige sammen med Hejdien:

KLAG, KLAG OG KLAG !!!

PS: Jeg har også erfaret at det øger sagsbehandlernes respekt, når de er klar over at man ikke lader sig byde hvad som helst

De varmeste hilsner til jer alle fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 30-01-2009 kl. 16:34.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 22:40   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg er fuldstændig enig med dig Heidien, det er ren og skær spekulation (går den, så går den).
Første gang jeg nævnte overfor min mor, at jeg ville anke et afslag på hjælp til tandlægeregning, undrede hun sig over, at jeg gad at bruge kræfter på det, for "det får du da ikke noget ud af". Men jo, jeg fik noget ud af det.
Da min veninde fik afslag på hjælp til briller, troede hverken hun eller hendes datter på, at en anke ville ændre på noget. Så jeg bad hende om, at komme med alle papirerne, og så klarede jeg skrivearbejdet. Vupti, så fik hun hjælp til briller.
Men den ledeste jeg til dato har oplevet, var da jeg var i arb.prøvning i starten af 2007. I samtlige 4 mdr. gik jeg og blev mere og mere frustreret og nedbrudt, for jeg følte, at jeg blev behandlet som om, at jeg var fuld af løgn. Men det kunne da ikke passe. Hallo, jeg har papirer på en reel ryglidelse, yderst veldokumenteret og med forværring gennem alle årene (fra 1986 og frem).
Men sørme om ikke sagsbeh. havde oplyst arb.prøvningsstedet om, at det eneste jeg ville var at få pension (har aldrig nævnt ordet overfor nogen sagsbeh.), og at der er ingen somatiske forhold.
Såå jo, OND TRO.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 00:36   #4
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg har anket flere sager,
men set, at den mindste tvivl og vaklen fra min side blev brugt, sådan ca. under devisen: Hun falder fra, vi løber chancen. Dette såvel i komunen som i det sociale ankenævn.
Det er og ville også være det aller nemmeste; at sætte sig ind på sin pind og føje sig, udgå socialt samvær, glemme at man engang var et aktivt og angageret menneske, spise hvad der kan glide ned, i forhold til budgettet og kun vise sig efter mørkets frembrud.
Jeg forstår enhver der opgiver at anke, for al anke er en yderligere kamp, med endnu flere nederlag og menneskelig foragtelse til følge.
Men det er vigtigt at flere og flere råber STOP: Selv om jeg er syg / handicappet, har jeg dog ret til et LIV !!

Jeg har altid angageret mig for et bedre liv for den enkelte, men havde jeg ikke set HELE redeligheden herinde, havde jeg nok også givet op.
Men alt for mange gør det, skønt netop også de "små" sager er vigtige at få frem, for for hver gang der kan spares e´n elektrisk dåseåbner til en alenestillet lammet person, giver det precedens for de næste ti andre.
Netop under mottoet: går den så går den OG: jammen vi får da aldrig klager.
Nej, for hvor mange vælger lige alt andet fra, for at kæmpe en en langvarig og opslidende og nedværdigende kamp?

Alt er inkalkuleret i lovene og ikke mindst i administration af lovene.

Hejdien og andre her på K10, er kæmpe forkæmperer og vi andre kan kun følge op på, på vores måde, at fremhæve lovenes løgne og deres betalte bagmænd, lige fra spindoktorer og ned til den selvhøjtidelige sagsbehandler.

Ja, ANK ethvert afslag, så ikke andre bliver lige så dårligt behandlet!
Hvis vi/du og jeg ikke gør det nu!, aksepterer vi jo en sådan fremtid for andre.
Det kan blive din ægtefælle, dit barn, dine forældre næste gang.

Vid at DU ved hvor skoen trygger! Lad ikke tyranerne trygge dig!

Kram
til Heidien
og alle andre
som viser vej
til respekt
for retten til livet.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 03:37   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Godt talt Trold og Majs det er netop det som det hele går ud på...

Og majs du har fat i noget af det rigtige der og Trold har gjort det rigtige ved at skrive anken for veninde ...

Mange mennesker kan ikke overskue at skulle anke for de er trykket så langt ned i det kommunale system, men så må dem der har prøvet det før jo springe til og hjælpe så godt man kan , når man har prøvet et par anker så ved man nogenlunde hvad det går ud på og kan lave en kladde eller andet...

Jeg er ganske overbevist om at nogen kommuner er godt trætte af os her på siden og vores fiksering på ressourceprofil og aktindsigt , tænk hvor mange mennesker der har kopieret sagsakter fordi vi her fra siden alle som en vil have aktindisgt , hvor mange der pludselig har skulle lave en ordentlig ressourceprofil fordi folk har opdaget at der er regler og at også kommunen skal overholde dem ...

Tænk hvis vi alle begyndet at anke alle vores sager små som store , vi ville få dem på et gevaldigt overarbejde og der ville komme det ud af det at de fandt ud af at vi var i live og nok er nok (he he hvor har vi hørt den før )

Jeg har fået selv min gamle mor til at overveje at søge aktindsigt , ikke fordi hun er inde i systemet hun er lige gået på efterløn , men bare fordi hun har hørt og læst her hvad folk pludselig kan opleve at der er skrevet ned af grimme ting om dem og som hun siger , ja hun vil da også se hvad der står om hende i offentlige akter ...

Og om ikke andet så for lige at være lidt soledariske med os andre

Og Hyanna din sagsbehandler fandt ud af at du ikke gad at finde dig i mere og du har ved gud givet hende kam til hendes hår og sat hende på arbejde og det glæder mig usigeligt ...

tænk hvis alle i systemet hold på deres ret, følte de sig uretfærdig behandlet så ankede de hold da op mand , det ville være lige så effektivt som nogen stor demonstration på Christiansborg for vi ville ramme stat og kommune hvor det gør mest ondt ... DERES PENGE ...

så høre i om nogen der bliver behandlet unfari bed dem om at ank og kan de ikke så hjælp dem hvis i på nogen måde kan , for vi kan meget mere end vi tror det kan vi jo bare se på alle dem som er her på siden, man skal ikke være længe her på siden før man kan hente den lille mastergrad i sociallovgivning og kan du mere end din sagsbehandler så er de død og pine nød til at lytte...
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 11:17   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
for vi kan meget mere end vi tror det kan vi jo bare se på alle dem som er her på siden, man skal ikke være længe her på siden før man kan hente den lille mastergrad i sociallovgivning og kan du mere end din sagsbehandler så er de død og pine nød til at lytte...
NEMLIG. Og som du før har været inde på, så behøver vi jo ikke at kende HELE loven, bare lige det, der lige nu, er aktuelt for os.
Og det er jo netop derfor, at vi kan give dem baghjul.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 21:51   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg sider og tænker om man ikke kan... med sende den artikel og så bare helt generelt sige at man klager over alt i ens sag, fordi man ikke er inde i loven og ikke forstår at læse den og ej heller kan hente hjælp nogle steder, men har en fornemmelse af at noget er forkert, forventer at der naturligvis vil blive set på hele sagen og om der er forefindes fejl.

Altså for pokker man kan ikke forvente at alle forstår lovtekst eller kan hente hjælp til tingene, for få den rigtige vejledning ved kommunen kan man jo heller ikke, selv om at loven siger det, men det beviser den artikel jo tydeligt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 22:09   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
God ide, LUM

Man kunne skrive:

Jeg vil gerne klage over, at kommunen ikke hurtigst muligt afklarer min arbejdsevne.

Eller:

Kommunens vurdering af, hvordan jeg hurtigst muligt nærmer mig arbejdsmarkedet, er urealistisk.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension