K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2009, 23:49   #1
fighteren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2007
Indlæg: 14
Styrke: 17
fighteren er ny på vejen
Så fik jeg en fleksjob bevilling - efter 3 år og 2 mdr på sygedagpenge

Jeg kommer fra en lederstilling i IT-branchen og gik ned med stress, depression, angst og udbrændthed, hvilket har givet nogle varige mén.

Efter 3 år og 2 mdr på sygedagpenge, i afklaringsforløb hos psykiatrifonden og 3 arbejdsprøvninger blev jeg på møde med kommunen i dag, bevilliget fleksjob "det er bare super dejligt - tror og håber jeg"

Psykiatrifonden skal nu færdiggøre deres rapport og konklusion om at min arbejdsevne er nedsat, hvorefter kommunen skal have den og færdiggøre min ressourceprofil. Derefter raskmeldes jeg og kommer over i den boks, der hedder flekjob, hvor jeg får tilknyttet en jobkonsulent og får fleksydelse indtil jeg er i job.............

Jeg ved endnu ikke hvor meget min sagsbehandler vil bevillige af flekstilskud til arbejdsgiveren altså om hun vurdere at min arbejdsevne er ½ eller 2/3 dele nedsat, men jeg kan ikke forestille mig andet, end det bliver 2/3 dele. Det højeste timetal jeg overhovedet har været oppe på er 16½ time incl 2½ times pause, og det var for meget!

Nå men mit "det er bare super dejligt - tror og håber jeg", skriver jeg fordi jeg stadig ikke har set noget område hvor jeg kan fungere (i de 3 arbejdsprøvninger jeg har været ude i). I december gik jeg fuldstændig ned på 12 timer om ugen....... Men jeg tror og håber på, at det, at jeg har fået en afklaring af hvad der skal ske, samt det at jeg finder et job væk fra kontor uden kognitive udfordringer, noget hvor jeg skal bruge hænderne f.eks. gartneri, ja at det vil gøre, at jeg faktisk kan fungere i et fleksjob.

JEG VIL HAVE DET TIL AT LYKKEDES

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, om der er andre som har prøvet at stå i samme situation. Bevilliget fleksjob uden selv at føle sig helt afklaret, med hvad og hvor meget man kan, altså arbejdsområde og timer Hvordan håndtere jobkonsulenterne det Risikere jeg nu at komme ind i endnu en periode hvor en jobkonsulent vil presse mig til det yderste, for at se hvor grænsen går i forhold til antal timer, og hvad hvis man ikke lige rammer plet i det første fleksjob, og det bare ikke går Som sagt har jeg jo endnu ikke oplevet et område hvor det er gået godt, men tror og håber meget på at det kan lade sig gøre nu

Mvh. Fighteren
fighteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 00:56   #2
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
Flexjob

Tillykke med bevillingen. Så er det på plads Jeg fik bevilliget flexjob i november 2007, var super glad men fik desværre ikke noget job.
Skulle så til møde med sagsbehandler i oktober, hvor jeg fortalte at jeg efterhånden var meget usikker på om og hvad jeg kunne yde efterhånden, vi aftalte jeg skulle i en praktik på 3 måneder og at jeg skulle tale med jobkonsulenten.
så langt så godt, jeg fandt hurtigt et sted, hvor jeg kunne komme i praktik og det blev efter lidt bøvlen med jobkonsulent aftalt til 12 timer ugentligt.

Har før været i arbejdsprøvninger både 18 og 15 timer hvor jeg havde mange sygedage, hvilket påvirker mig psykisk at skulle melde sig syg for ofte,

Efter 2 måneder blev jeg tilbudt fast ansættelse 12 timer om måneden, jeg blev utrolig glad, kontaktede straks jobkonsulent med den gode nyhed, fik kort svar om at det var sendt videre og ventede så en måned på svaret om det kunne lade sig gøre, det mente udvalget ikke da jeg helst skulle op på 18 timer.
Her ligger den nu , skal til møde næste uge for jeg forstår ingnting, har flere gange spurgt sagsb. hvor mange timer jeg skulle have i evt kommende job, men det skulle vi tilpasse når jeg fik et.
Har bedt om fleksjobbevis, aldrig fået, talte udenom hvergang det samme med kurser, som jeg læste om her på k10, gå hjem og find dem på nettet, var svaret.... hmmmm

Jeg trives så godt med de 12 timer, er blevet gladere, føler jeg gør en forskel og har fået mit selvværd lidt tilbage, da mine kollegaer virkelig er så søde og viser de sætter pris på mit arbejde...

Vil lige nævne at i mine tidligere arbejdsprøvninger kom der overhovedet ingen ud fra min kommune, ligesom der denne gang ikke er nogen der har spurgt mig om hvordan jeg har det med nuværende...
Jeg fatter ingenting, skal jeg nu igennem mere l... med den kommune, jeg orker det ikke.
Så har da lært man skal ikke glæde sig for tidligt, det er så hårdt når man i forvejen ikke har for mange kræfter.
Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 12:26   #3
fighteren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2007
Indlæg: 14
Styrke: 17
fighteren er ny på vejen
øv, øv det lyder som et rigtig skidt forløb

Tusinde tak for dit svar. Det er rart med noget respons.

Jeg er ked af at høre, at dit forløb er gået så dårligt, alene den usikkerhed og det manglende engagement kan få en helt ud af kurs............ Jeg undrer mig godt nok også over, hvordan kommunenkan afvise en ansættelse, som du selv har fået på pladsSå vidt jeg har forstået, har de i forvejen temmelilg store problemer med at skaffe fleksjob! Ved du om du er bevilliget ½ eller 2/3 dele løntilskud? Jeg ville tage fat i sagsbehandleren igen og fremlægge problemstillingen og håbe på hendes opbakning.

Selv om jeg da også har været igennem et forløb med meget usikkerhed og frustration over ikke at kende fremtiden, ikke at føle den fremgang jeg har higet efter, og selvværdet der er totalt krakeleret, må jeg rose psykiatrifonden helt vildt. Efter at have sejlet i min egen sø i det fårste 1½ år, har de har kørt mit afklaringsforløb med kursus i stresshåndtering og depression og 3 arbejdsprøvninger. De har kørt kontakten med kommunen og været med på møderne og været mit talerør, samtidig med at jeg har haft ugentlige samtaler med en arbejdspsykolog og haft en socialrådgiver, som har etableret praktikkerne og holdt 14 dages opfølgning med tilpasning af arbejdsopgaver, arbejdstid osv. Så jeg har vist været temmelig heldig med at have dem som min livsline.

Åhh jeg gruer for hvad der skal ske nu, din historie lyder ikke ligefrem opmuntrende. Psykiatrifonden træder ud af billedet indenfor de næste 14 dage, hvor de skal aflevere deres vurdering af min arbejdsevne til kommunen, med en beskrivelse af mine ressourcer og skånebehov osv.....

Min sagsbehandler har nævnt at hun er ude af billedet når hun har lavet min ressourceprofil og fået fleksbevillingen på plads rent administrationsmæssigt. Hun har fortalt at jeg så vil være tilknyttet en jobkonsulent, men det lyder som om både du og andre både har en jobkonsulent og en sagsbehandler tilknyttet? Er det den samme sagsbehandler som du havde da du var sygemeldt eller har du fået en anden nu?

Mvh. Fighteren
fighteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 14:18   #4
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
Kære Figtheren..Godt navn.
Nej det er ikke den samme sagsbehandler jeg har tilknyttet, har vist lige igen fået ny, har endnu ikke set hende.Men fik ny straks efter jeg havde fået bevillingen og nu det så en ny igen.

Jeg forstår heller ikke hvorfor "DE" hele tiden skal presse en, hvem har noget ud af en medarbejder der konstant må sygemelde sig, det er da hverken godt for arb.giver, kollegaer eller medarb.
Jeg får det rigtig skidt når jeg må sygemelde mig og denne praktik har fungeret så godt, med overskud til ....efter et par timers hvil....også at kunne fungere når jeg kom hjem.

Jeg ved ikke om bevillingen er 1/2 eller 2/3, har spurgt flere gange men ligesom der blev talt udenom, står ingen steder i mine papirer.

Har bare hele tiden fået af vide vi skulle tilpasse når jeg fik et job, jobbet det har jeg så lovning på nu, men nu skal citronen så presses endnu engang, hvornår får man fred, vil SÅ gerne ud af det system, som du også skriver usikkerhed og frygt for fremtid , jamen det gør sg da noget ved en.
Troede jo virkelig at nu ville det hele flaske sig og så står man der igen.

Jeg har virkelig forsøgt at være positiv hele vejen, fik dog en mindre depression undervejs, men har jo også kunne læse på k10 at dette ikke er ualmindeligt, (godt vi har k10), og tænk jeg troede sg, at nu var jeg ved at være ved vejs ende, blev sygemeldt i 2004.

Nå men vi må ikke miste modet, dit forløb lyder det da til ,der har været styr på og det jo dejligt, så jeg håber det fortsætter og det hele fortsat forløber glat.
Jeg tager til møde i næste uge og så må vi se, må jo tro på det.
Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 14:32   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fighteren tillykke med din visitering ..

Nu må du ikke give helt op på trods af Emmas erfaringer, du skal tænke på at der er flere i fleksjob end der er uden ...

Mht sagsbehandler ja så er det rigtigt at din sagsbehandler nu er ude af billdet og det er jobkonsulenter der skal tage over og skaffe dig job , og her er det ekstremt vigtigt at du holder på din ret og på de skånehensyn der er kommet frem til, det et det du magter og dermed slut ...

Men når det er sagt så er der altså også altid en sagsbehandler på jobcenterene som du er tilknyttet , denne bruger man hvis der er problemer med feks helbred og man skal syge meldes ... derudover har man på de fleste kommuner en økonomisk sagsbehandler som er den man skal have fat i hvis og så frem der skal søges noget økonomisk hjælp.

Du må når du skal op på jobcenteret sørge for at læse op på hvad du har af rettigheder og så holde på dem , når din jobkonsulent siger noget der kan bringe dig i tvivl så bed lige om tid til lige at læse om det (download og print evt denne pjece ud http://www.clh.dk/?id=1414)


Men du skal møde op med frisk mod nogen sager er dårligt behandlet og andre er vellykket så det er bare om at komme igang

Men læs fleksjob pjecen så du ved hvad du har af rettigheder inden du går i gang og så den vigtigste ting af alle for alle fleksjobber , hold på dine rettigheder og lyt til din krop lad dig ikke tvinge til ting du ikke magter fordi du er bange for ikke at få job, i sidste ende kan det være med til at ødelægge dit helbred så meget at du ender på ftp og det er vi jo ikke nogen der er interesseret i ...

Emma dig har jeg en del kommentar til men vil spørge dig om ikke du kunne starte din egen tråd så vi ikke stjæler den her

En ting der undre mig er at du skriver 12 timer om måneden mener du det eller skulle der stå ugen.. jeg har et par råd til dig men helst i din egen tråd

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 14:40   #6
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
Hej . Ja godt du skiver til Figtheren hun ikke må miste modet, ville jeg også have skrevet, men glemte det igen.

Jo det er selvfølgelig om ugen, Undskyld men er ikke så kvik med en puter , hvad mener du med en ny tråd ?? et nyt indlæg eller...
Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 23:36   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jepper det jeg mente og kan se at du har fundet ud af det
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob bevilling simsons Spørgsmål ang fleksjob 15 11-06-2013 08:56
sygedagpenge stop / Flexjob bevilling. le cuere Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 06-04-2011 00:31
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13
Min vej til fleksjob-bevilling 1966 Din historie 5 16-12-2008 10:13
frakendt min bevilling af fleksjob !!!! Margit Spørgsmål ang fleksjob 8 02-07-2007 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension