K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2009, 23:45   #1
jeanette41
På vej til at lære K10
 
jeanette41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2009
Lokation: Holbæk omegn
Indlæg: 7
Styrke: 0
jeanette41 er ny på vejen
Holbæk kommune og handicap

Hejsa
Jeg er i den situation at jeg er svært gangbesværet og bor i en ikke handicapvenlig bolig bygget i 67, det vil være tåbeligt at udvige døre fjerne dørtrin og lave badeværelse om så jeg kan komme i bad. Har stået på venteliste til en handicapvenlig bolig i 4 år men der har intet været da kommunen venter på mine sønner bliver 18 år så jeg kan bede dem om at flytte. Nu har jeg så imidlertidig fundet en bolig selv med plads til os alle min ene søn er så blevet 18 år, og nu kan jeg ikke få hjælp til indskud, før jeg smider ham ud og søger en mindre bolig 3 vær. Jeg kunne ikke vente på en anke afgørrelse så ville lejemålet være afhændet til anden side ,så skaffede pengene selv til indskud, nu kommer det mest belastende, huslejen er desv. dyrer end det jeg boede i og gik så ind og prøvede at beregne en boligydelse, ha ja jeg får en lang næse for kommunen siger jeg ikke er bevægelset hæmmet nok da jeg ikke sidder i kørestol hver dag. Nej det gør jeg ikke for min kørestol kan ikke komme rundt her, og når jeg har det så dårligt i mine ben at jeg ikke kan gå ved hjælp af mine armstokke så er jeg sengelæggende op til flere dage sommetider. Min rolator kan heller ikke bruges her, dørerne er for smalle og få den ud kan jeg heller ikke da jeg ikke kan slæbe den op 7 trin til stueetage. Er det mig der er totalt tåbelig eller gider kommunen bare ikke hjælpe når man er handicappet med børn, og har altid klaret det selv, med mine drenges hjælp, har aldrig bedt om hjemmehjælper eller noget. Hvordan kan en kommune som ikke beder om lægelige udtagelser vudere at man ikke er gangbesværet nok.
venlig hilsen Jeanette
jeanette41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 12:45   #2
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære jeanette.

Jeg er ked af at læse, du er i en så dårlig situation.
Desværre er du langt, langt fra den eneste som ikke får den hjælp af kommunen, som den skal og burde give
Der har lige været nogle artikler i Venstrebladet om, hvordan mennesker her i Holbæk kommune bliver behandlede - eller rettere sagt, IKKE behandlede.
Nu kan jeg jo se, at jeg har været vildt heldig og at jeg stadig er i live efter deres 'sagsbehandlinger'...
Lige nu har jeg gang nr. 3 anke og har fået brev om, at den er så omfattende, at jeg NOK først får svar sidst i januar.
Ærgeligt, at du ikke kunne nå at anke, for det er den eneste måde at få medhold på og få retten og hjælpen på sin side.

Hvordan de kan 'vurdere' uden at spørge fagkyndige? De gør som det passer dem og går den så går den
Jeg kan varmt anbefale dig at bede om et møde hos vores borgervejleder.
Han er flink, meget forstående og kan både hjælpe med at sætte forbindelse i gang med sagsbehandler og også både vejlede og fx. hjælpe med at skrive en anke.

Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 17:08   #3
jeanette41
På vej til at lære K10
 
jeanette41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2009
Lokation: Holbæk omegn
Indlæg: 7
Styrke: 0
jeanette41 er ny på vejen
Hej Mella..

Jeg ankede sagen, også da de allerede har afslået mere i boligydelse da den nye husleje er noget højere, og med den begrundelse at jeg ikke er bevægelset hæmmet nok..syntes det er under lavmålet af en kommune kan tillade sig at gøre sig selv til læger og vuderingsmænd, de gad dårligt gå i arkivet for at finde ud af hvori mit handicap er og grunden til det. Hun kører på det økonomiske i den nye bolig den er dyrer og jeg har en søn på 18 år som må siges at være på vej til at flytte hjemmefra. Men anket er den, hun slipper ikke og så vil jeg bede om en ny sagsbehandler da jeg faktisk fik afslaget i tlf allerede første gang jeg bad om at få tilsendt ansøgningsskemaer, og jeg har aldrig mødt damen, kommer fra en af de små kommuner der blev lagt til Holbæk.
jeanette41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 17:49   #4
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej igen Jeanette.

Godt du fik anket.
Jeg er ikke inde i reglerne om boligydelse, da jeg får boligsikring pga. reformen fra 2003.
Jeg har oveni de andre problemer med min lejlighed, at huslejen er høj og hvis jeg ikke havde min søn boende, ville jeg kun få noget med 600 kr. i tilskud. Så i virkeligheden har jeg på en måde slet ikke råd til at bo her.

Min nye 'sagsbehandler' er faktisk kørt herhjem til mig nogle gange, men jeg har ikke mere lyst til at hun kommer her i mit hjem, så det sidste møde blev holdt ude i byen.
Måske det var en okay ide for dig med et hjemmebesøg, så der ved selvsyn kan ses, at du ikke kan bruge dine hjælpemidler, sådan som lejligheden er indrettet?

Kærlig hilsen,
Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 21:51   #5
jeanette41
På vej til at lære K10
 
jeanette41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2009
Lokation: Holbæk omegn
Indlæg: 7
Styrke: 0
jeanette41 er ny på vejen
Hej igen Mella..

Min sagbehandler sendte en ergoterapeut hjem til mig og hun kunne med det samme se den er helt gal i denne bolig, men den raport ser de bort fra da jeg har en søn over 18 år boende, der bliver faktisk skrevet mellem linierne fra sagsbehandlerens side at han skal ud og jeg skal skrive mig op til en 3 vær.
Kærlig hilsen Jeanette
jeanette41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 01:07   #6
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Smile Møde/medlemskab

Hej Jeanette og Mella.

Jeg vil med det samme bede dig Jeanette om at melde dig ind i den gruppe der hedder vestsjælland. Det var min kæreste Hyanna der så din tråd, ikke mig.
Men jeg er enig (og jeg mener Helt enig) med Hyanna i at det er på tide at holde et møde i gruppen hvor vi mødes ansigt til ansigt og lægger en strategi for at stoppe deres gallimatias.

Til Mella vil jeg lige sige; Skiiide godt at du med det samme har "fanget" Jeanette. Det her er for åndsvagt til at vi kan lade den gå upåagtet hen. Det her skal komme til at koste dem dyrt.

Jeg tror så samtidig på at vi med dette møde kan gøre gruppen aktiv og hjælpe ikke blot Jeanette, men også os andre ved at starte et netværk der vil noget. Og det kan både du og Jeanette jo nok have brug for lige nu.

Til Jeanette; er du medlem af nogen handicap organisation? Hvis du er, så søg hjælp hos deres rådgivere. Er du ikke så meld dig hurtigst muligt ind i en relevant organisation. Der er hjælp at hente.

Lad høre fra jer.

Masser af til jer begge. Hyanna og Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 01:17   #7
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Den uvildige konsulentordning på handicapområdet http://www.dukh.dk/

I kender jo nok til dette i forvejen, men i tilfælde af at nogen kan bruge det til noget.

Hilsen Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 12:21   #8
jeanette41
På vej til at lære K10
 
jeanette41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2009
Lokation: Holbæk omegn
Indlæg: 7
Styrke: 0
jeanette41 er ny på vejen
Hej ..ja det vil måske hjælpe når man er flere ...ved ihvertfald der er andre der har nøjagtig den samme sagsbehandler på pensionskontoret i Holbæk kommune som også får den besked med at have store børn boende, jeg ved ikke lige hvorfor det burde være deres problem.
Jeg kender skam godt dukh, måske det bare er mig men for en del år siden havde jeg kontakt med dem og da var mine sønner 10 og 13 år men hun gav kommunen ret i at jeg kunne nøjes med en 3 vær. jeg kunne købe en sovesofa og sove i stuen hvis absolut mine sønner skulle have hver deres vær., Og stakkels dig Mella , jeg tror jeg havde begået mord hvis min sagbehandler var kommet her i mit hjem men vil bede skriftligt om en anden sagsbehandler når min ankesag er færdig.Vi må kunne hjælpe hinanden mod den indstilling de har, jeg har altid søgt nettet og paragraffer igennem når der har været noget, og har jeg været i tvivl har jeg ringet til selveste højborgen, (socialministeriet)

til jer
jeanette41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 13:42   #9
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeanette - som Viper skriver, synes jeg også, at du skal melde dig hos os i 'Vestsjællandsgruppen'.
På en måde minder din sag lidt om min selvom din går på det fysiske - min på det psykiske...
Jeg er også nægtet bolig og fik bla. at vide, 'at de ALDRIG før havde haft en ansøge med BØRN'!!!
So what? De skal stadig holde sig til §'erne og retssikkerhedsloven!
Jeg er også blevet nægtet en ældrebolig, da der kun visiteres til disse for folk med fysiske handikaps.
I min anke er der så vedlagt en artikel om, at kommunen NETOP henviser folk med psykiske lidelser til disse boliger - og jeg VED at der bor mennesker, som hører ind under sosialpsykiatrien i netop disse boliger.
Er spændt på, hvordan de kommer uden om den...

Som sagt - meld dig endelig ind hos os.


Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 15:29   #10
jeanette41
På vej til at lære K10
 
jeanette41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2009
Lokation: Holbæk omegn
Indlæg: 7
Styrke: 0
jeanette41 er ny på vejen
Ja Melle det er utroligt nok, de prøver alle kneb.
og hvor indmelder jeg mig hos jer ? Jeg er ret ny i dette her og da jeg sendte min fortvivelse i i forum på dansk handicap forbund, fik jeg denne side af en venlig sjæl.

jeanette41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Julegratiale fra Holbæk kommune chanle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 04-01-2013 20:55
Holbæk kommune NÆGTER! buster Politik og Samfund 2 03-12-2011 18:31
I går blev Holbæk Kommune fremhævet Mella Politik og Samfund 13 23-05-2009 10:14
Et lille løft af sløret i Holbæk kommune Mella Det er da strengt ! 19 25-03-2009 19:29
Holbæk kommune... Mella Det er da strengt ! 8 09-06-2008 07:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension