K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2009, 12:19   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
dem, der presses i gang for tidligt.

Her er en lang smøre der er værd lige at læse selvom det er kedeligt...


7. januar 2009

http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=9310

Og det bringer os videre til den tredje indvending. DS er stærkt bekymret for, at den foreslåede refusionsmodel kan bevirke, at kommunens økonomiske sårbarhed i forhold til refusionen kommer til at påvirke vurderingerne af, hvilke behov den sygemeldte har. I værste fald kan det medføre et politisk krav i den enkelte kommune om, at der altid skal etableres et aktivt tilbud, og DS frygter, at iværksættelse af aktive tilbud, som er i strid med den syges behov, snarere kan være med til at forlænge sygeforløbet end forkorte det for dem, der presses i gang for tidligt. Det er DS’ indtryk, at de steder, hvor refusionen bruges til at påvirke den kommunale indsats, bliver indsatsen mindre orienteret om den sygemeldtes behov. (F.eks. har rettidighedsreglerne som bekendt bevirket, at der er afholdt indholdsløse opfølgningssamtaler til tiden i stedet for at afholde dem, når der var noget at drøfte i sagen.) Det er vigtigt for en fornuftig indsats, at der er respekt om de lægefaglige vurderinger. Hvis en læge har vurderet, at en borger er for syg til at arbejde (på fuldtid eller på deltid) eller til at være i et aktivt tilbud, skal dette respekteres. Også i refusionen.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 12:36   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, hvad kan jeg sige, bemærker mig specielt de fine ord i afsnittet:

... . [B]Der kan dertil både være hjemmeboende børn, der skal have støtte under forældrenes alvorlige sygdom, og en eventuel ægtefælle, der har fået vendt op og ned på tilværelsen. [B]. Det er socialrådgiverens opgave at koordinere indsatsen og være i kontakt med alle involverede f.eks. sygehus, egen læge, patient- og støtteforeninger, eventuelle børns netværk i skole og institutioner, arbejdsgiveren og den faglige organisation, som den syge måtte være medlem af. At sikre en hurtig tilbagevenden til arbejdsmarkedet er en vigtig del af sygeopfølgningsopgaven, men altså langt fra den eneste.

Undskyld mig, men det har vi godt nok ALDRIG oplevet så det er da sandelig nye boller på suppen -eller hva

Tilgiv, men det er altså min mening, et er en gang ordskvalder noget andet er handling.
Så er det lige som sagt!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 12:44   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har læst den omtalte tekst, og må sige, at jeg giver Betina Post ret... Hun har altid været neutral, men på den rigtige side af hvor en socialrådgiver BØR være.

Lovforslaget bærer tydeligt præg af Hjort's sygelige effektivisering og systematisering, samt sanktion og hets... ganske som forventet.

Desvære er Betina Post ikke just Hjort's kop the ved jeg, så han arkiverer nok hendes indvendinger lodret og skider det hele et stykke... nøjagtigt som han plejer det.

Det eneste Hjort endnu ikke har fattet er, at han ikke er herre over sygdom. Han prøver hele tiden at gøre sig selv til en slags "mesias" hvor arbejde er medicinen, og jeg tror sgu' han rent ud sagt selv tror på det.

Faktum er bare, at han ødelægger mere end han gavner, og det han forsøger kommer kun til at bide sig selv i halen i sidste ende. Det er en kamp han ALDRIG vil komme til at vinde. Det er muligt han får ødelagt en masse mennesker ved det, men hans mål vil han aligevel aldrig nå, og en dag må regnskabets time vel komme... selv for ham.

Hjort glemmer, at viljen til at arbejde, ikke kurerer sygdom... han tror, at sygdom fjerner viljen til at ville arbejde, så ved at presse og sanktionere kan han TVINGE viljen til arbejde ind i folk.... måske det lykkedes i nogle tilfælde, men han har ikke fattet, at den "motivation" bare ikke fjerner sygdommen.
  Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 12:53   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
- enig med dig Buster ...hun har det med at snakke meget og så er der realiteternes verden hvor sagsbehandlerne ikke gør noget som helst af de ting og så lyder det også meget formyndende...

Betina Post har ikke opnået nogen som helst forbedringer for os.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 13:14   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
- enig med dig Buster ...hun har det med at snakke meget og så er der realiteternes verden hvor sagsbehandlerne ikke gør noget som helst af de ting og så lyder det også meget formyndende...

Betina Post har ikke opnået nogen som helst forbedringer for os.
Det kan der så være noget om... men det er nok også svært, når man ikke kan få samtlige socialrådgivere til at gå i strække... af en elelr anden årsag, så er socialrådgiverne nogle bangebukse af dimentioner... men på den anden side kan man jo så også sige, at de, om nogen, ved hvad der sker, hvis de mister deres arbejde
  Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 19:40   #6
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Der arbejdes på sagen, se link

Syge presses i arbejde på forkert grundlag
http://www.ugebreveta4.dk/2008/20083..._grundlag.aspx

Stop hysteriet om sygefravær, en kritisk analyse af trepartsaftalen om sygefravær. Af Tage Søndergård Kristensen
http://www.folketinget.dk/samling/20.../54/618749.HTM

Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...m/70/index.htm

Ministeren komment til sociolog, dr. med. Tage Søndergaard Kristensens
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...1219/index.htm


Aktivering – disciplinering til arbejde, ligeledes for syge mennesker.

http://www.casa-analyse.dk/3358/2960

Download bogen
http://www.casa-analyse.dk/files/pdf/aktivering.pdf

Sidst redigeret af bla-bla; 13-01-2009 kl. 19:43.
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 22:00   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ang casa analysen kan jeg ikke lade være med at sige: hva sagde vi

citat:

...Fra et statsfinansielt synspunkt vil det være en fordel helt at stoppe aktiveringen. Dagpenge til de arbejdsløse vil være langt billigere. Bogens afsnit om årsagerne til aktivering peger på, at det er disciplineringen af de arbejdsløse og ikke mindst af de beskæftigede, som er kærnen i de mest magtfulde aktørers fastholdelse af aktiveringspolitikken.

Øh, har vi nogen sinde været i tvivl
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
presses af kommunen froggyboogie Alt det andet 8 02-10-2012 18:14
voksen født for tidligt nille60 Alt det andet 8 30-11-2009 18:40
Kræftsyge presses af jobcentre. Maj-Britt Politik og Samfund 10 03-07-2008 20:29
Inddrag fagforening tidligt i sygeforløb zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 0 29-01-2008 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension