K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2008, 12:20   #1
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
indhentning af oplysninger

Hej og allerførst glædelig bagjul og godt nytår.

Jeg er som mange andre forvirret over kommunens måde at handle på.
Mit spørgsmål er; har kommunen pligt til at indhente oplysninger om borgerne?
Jeg skal ha' kommunen til at indhente oplysninger fra min psykiater, men sagsbehandler sagde nej sådan noget gjorde de ikke, det ville være det samme som, at borger bedte dem om at søge oplysninger i banken?????????
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 14:12   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Det er noget lidt selvmodsigende pjat fra sagsbehandleren efter min mening , selvfølgelig kan de bede om oplysninger om ens helbred fra en behandlende læge/speciallæge ( herunder også psykiater) ved hjælp af en statusattest. Er det oplysninger af ældre dato vil jeg tro man selv skal have evt. kopi af speciallægeerklæring, ellers kan man nok få en kopi via aktindsigt hos ens daværende psykiater. Kommunerne skal bare selv betale for de attester/erklæringer de selv anmoder om, og det er måske derfor de stritter imod, men de SKAL søge fornøden information til at belyse din situation, også helbredsmæssigt, så hvis Du er i behandling tror jeg de er forpligtede til at indhente en statusattest.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 14:15   #3
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
jeg er i behandling nu. Jeg er bagud med husleje nu, lider af depression og angst. Psykiater sagde til mig, at jeg skulle bede kommune om at indhente oplysninger, fordi jeg vil søge enkeltydelse.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 14:45   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis f.eks. din læge har sendt dig til en eller anden speciallæge (f.eks. psykolog), for at få dit helbred belyst, så har du ret til, selv at få en kopi af det, som speciallægen har skrevet om dig.
Og hvis du på den måde har en speciallægeerklæring, som du mener er til din fordel, så synes jeg, at du selv skal aflevere en kopi af den på kommunen, og bede om (på skrift) at få den lagt i din sag. Og du skal selvfølgelig bede om, at få en kvittering på, at du har afleveret den.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2009, 00:48   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal skrive skriftlig, hvor du gør opmærksom på, at din speciallæge har oplysninger, som har væsentlig betydning for belysning af dit helbred. Dernæst anmoder du om at status/speciallægeerklæring bliver indhendtet af KOMmUNEN, STRAKS.
Slutteligt anmoder du om skriftlig stillingtagen til din anmodning, og at du får svar inden 8 dage, evt. på hvornår dette svar forvendtes.
INGEN telefonsnak eller lign. KUN SKRIFTLIG.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2009, 15:35   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af metsen Se meddelelser
jeg er i behandling nu. Jeg er bagud med husleje nu, lider af depression og angst. Psykiater sagde til mig, at jeg skulle bede kommune om at indhente oplysninger, fordi jeg vil søge enkeltydelse.
Hej, når man søger enkeltydelse efter Aktivlovens kapitel 10(§81/§82), ser de ikke på helbredet. At søge enkeltydelse har noget at gøre med éns økonomi, og det er det, de ser på, hvor meget du har i forvejen af penge og arbejder ud fra det....

Hvis din psykiater mener, der er nogen information, de skal bruge, kan de selv give dem oplysningerne....

Når man vil søge enkeltydelse udfylder man blot et ansøgningsskema og sender den ind, og de behandler den.

Hvis det ikke er enkeltydelse, det handler om, kan sagsbehandleren sige, at det er nok, det de har og ikke behøver at indhente flere oplysninger....

Sidst redigeret af curls; 01-01-2009 kl. 15:50.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2009, 18:45   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med Curls ang enkeltydelse...det har ikke noget med helbredet at gøre, hvorfor det nok er derfor sagsbehandleren ikke vil indhente noget fra psykiateren - det passer ligesom ikke sammen de to ting.
Men hvis du Feks har en helbredsmæssig grund til ikke at kunne arbejde fuld tid, SÅ vil de somregl gerne indhente lægelige informationer, men de må ikke 'bare' indhente dem, du skal skrive under på at de MÅ indhente dem.

Hvis de ikke vil indhente dem, kan du få div papir fra din psykiater, og bede sagsbehandleren om at vedlægge dem i din sag (til evt senere brug). Dog koster det somregl et beløb hvis det skal være en speciallægeerklæring, men alm jornaloplysninger kan oftest printes ud til patienten gratis.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2009, 19:07   #8
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Hej og rigtig godt nytår

Tak for svar. Grunden til at psykiater vil have kommune til at indhente oplysninger er, at det vil forværre min depression at flytte nu, så hvad gør jeg så?
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2009, 20:03   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
metsen, jeg følger og forstår din kamp mht. flytning, da jeg står i samme situation. Min sagsbehandler vil tvinge mig til at flytte og siger, at hensynet til loven og kommunekassen vejerer tungere end hensynet til mig, og derfor er hun ligeglad med, hvad min psykolog siger om den flytning, og om jeg kan klare den eller ej... Jeg sendte d. 23.11 nogle spørgsmål til Beskæftigelsesministeriet desangående, de har så sendt dem videre til Arbejdsdirektoratet. Håber de snart svarer og skal nok lægge svaret herind...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2009, 20:06   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af metsen Se meddelelser
Hej og rigtig godt nytår

Tak for svar. Grunden til at psykiater vil have kommune til at indhente oplysninger er, at det vil forværre min depression at flytte nu, så hvad gør jeg så?
Det handler som sagt om din økonomi, når det drejer sig om enkeltydelser...
Hvis du ikke allerede har søgt, kan du gøre det nu ved at udfylde nedenstående ansøgningsskema(printe den ud):

http://nbb.kommuneinformation.dk/tem...f?tid=19:02:38

Har du udfyldt den, så send den ind til din kommune, som sidder med enkeltydelser.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indhentning af data fra Sundhed.dk lgkh62 Alt det andet 3 02-10-2013 07:10
Ftp §17, indhentning af yderligere oplysninger UDEN samtykkke!! Tiga Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 20-12-2012 10:07
Dækning af udgifter ved indhentning af oplysninger forlangt af komunen. thermik Alt det andet 18 14-12-2011 08:16
Indhentning af lægelige oplysninger kagekrummen Alt det andet 5 07-04-2011 19:25
indhentning af læge oplysninger kommunen nille60 Spørgsmål ang fleksjob 19 24-10-2009 20:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension