K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2008, 19:31   #1
Bamseline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bamseline er ny på vejen
Smile Førtidspension eller fleksjob ?

Hej alle

Jeg er ny her og læser jeres indlæg med stor interesse. Jeg har netop sygemeldt mig efter en trafikulykke og er meget i tvivl om jeg skal søge førtidspension eller fleksjob.

Hvor længe kan jeg være ledig fleksjobber og hvor mange timer skal jeg minimum kunne arbejde og hvem afgør det?

Ja undskyld men jeg har så mange spørgsmål som jeg ikke ved hvem jeg skal stille til - har aldrig før været i kontakt med det sociale system. En uopmærksom bilist har ødelagt mit helbred og nu kan jeg ikke sove af bekymring for økonomi og fremtid.

Håber at få gode råd fra de der er eller har været i samme situation.

Knus og kram
Bamseline

Sidst redigeret af Bamseline; 29-12-2008 kl. 19:36.
Bamseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 21:08   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej bamseline, velkommen til siden og jeg håber du vil få en masse gode brugbare råd herinde fra os

Vi er mange i samme båd og jeg er sikker på at du vil få svar på dine spørgsmål.

Den korte version af hvem der bestemmer om du skal have flex eller ft er din kommune nærmere bestemt din sagsbehandler.

Kort kan jeg anbefale dig allerede nu, al fremtidig kontakt m systemet foregår skriftligt -altid.

Så slipper man nemlig for misforståelser og det er jeg sikker på at din sagsbehandler sagtens kan forstå.

endnu engang, velkommen til
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 22:02   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Velkommen til, håber du kan drage nytte af at være her

Om du skal søge førtidspension eller fleksjob er, som Buster er inde på, en diskussion mellem dig og din sagsbehandler.

Normalt søger man jo førtidspension fordi man mener man ikke har nogen arbejdsevne tilbage. Og fleksjob hvis man mener man vil kunne bidrage med med X antal timer om ugen i et job hvor der bliver taget hensyn til eventuelle skånebehov.

Begge dele skal undersøges nærmere for at kunne bevilges, det kan evt afklares gennem lægelige dokumenter, statusprofil og speciallægeerklæringer, samt arbejdsprøvning.

Vejen kan være hård og snørklet, men så er det jo dejligt vi kan trække lidt på hinanden herinde, dele erfaringer og komme med gode råd omkring vores egne sager, og andres.

Men igen, velkommen til
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 22:44   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Kort kan jeg anbefale dig allerede nu, al fremtidig kontakt m systemet foregår skriftligt -altid.
OG, hvis du skal aflevere noget på kommunen, så sørg lige for at få en kvittering på, at det er afleveret.
Ting har det med at forsvinde, især hvis det er noget der taler til din fordel.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob eller Førtidspension Fjola Spørgsmål ang fleksjob 4 08-10-2012 17:18
Fleksjob eller førtidspension? påvejigen Din historie 7 02-11-2011 23:27
Fleksjob eller førtidspension Solnedgang Spørgsmål ang fleksjob 14 04-07-2011 16:01
Fleksjob eller Førtidspension linejensen100 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-10-2009 17:02
Fleksjob eller førtidspension??? Tira Alt det andet 18 22-07-2009 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension