K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2008, 23:35   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Bange for at komme ud på arbejdsmarkedet igen..

Hvad gør man hvis man er bange for at komme ud på arbejdsmakedet igen ? Hvor kan man få hjælp til det ? Nu er jeg indkaldt til min første sygesamtale og det brev man får forudsætter nærmest at man snyder systemet.....men jeg vil gerne igang med et eller andet, jeg kan bare ikke selv finde job der passer til mig og det jeg magter. Nu har det været jul og så begynder man at tænke på det igen. Jeg ved jeg kan noget, men angsten for at jeg kommer ud i noget hvor der ikke er rart at være, fylder så meget så jeg blokere for at gøre noget ved min egen situation. Jeg er spændt på om DE ( dem jeg skal snakke med ved den første syge samtale ) vil hjælpe mig eller det hele bare bliver endnu værre.

Det er jo egentlig frygtelig at jeg er kommet derud, jeg har haft arbejde i 27 år, men pga. forskellige oplevelser er jeg nu havnet her !!!

Måske ville jeg egne mig til at hjælpe nogen der har prøvet at være igennem det sammen som mig selv....jeg ved det ikke.

Hilsen Yasmin
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2008, 23:54   #2
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Yasmin
Må jeg godt spørge hvem du skal til samtale med. Det kan jo både være din arb.plads eller kommunen. Der næst, har du kontakt til din læge, som også er værd at have med på sidelinien.
Angst, er der mange årsager til og rigtig mange bliver behandlet for den, det kan være medicinsk eller med samtaler hos lægen (som er gratis) det kan også være hos en psykolog som du evt.kan få en henvisning til gennem din læge, alt efter hvad årsagen er til din angst. Hvis du får en henvisning gennem din læge til psykolog, er prisen ca. kr 350,00 pr. samtale og de er godt givet ud, hvis det er den vej du vil gå.

Tag en god snak med din læge, omkring det der forstyrrer din hverdag.

Du får lige rigtig mange fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 01:32   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Egen læge kan også henvise til psyk.-sygehus, og så er det gratis, de er bare meget meget svære at få til det, men de kan godt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 18:44   #4
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Jeg går til samtaler hos en i "Lænken" ........det er helt gratis. Jeg har haft en kæreste der var alkoholiker, derfor.

Alt det med Julen sætter en masse tanker igang. Nu har jeg fået det råd at lade være med at skrive sms og mail til min famile = søskende + far. De skal nå dertil hvor de spørger til mig ....de er træt af at høre om det ene og det andet, og det forstår jeg godt. Dybest set tro jeg de har nok i sig selv.....sådan er de fleste danskere.

Jeg har valgt ikke at skulle noget før Nytårsaften, aftaler, julefrokoster. Det er det jeg kan klare.....jeg magter ikke at være sammen med mange mennesker, jeg vælger freden og det at være alene..... Hallo.....jeg er uddannet pædagog, jeg har arbejdet med mennesker siden jeg var 16½ det kunne man dengang, jeg var medhjælper i en børnehave. Og jeg nød det, jeg havde det ikke godt i folkeskolen.

Men nu har jeg forandret mig rigtig meget, jeg er begyndt at male og bruge mine kreative sider. Hvis jeg fik ro til at lave det ville jeg blomstre siger min nye kæreste, han har fået et billed af mig i julegave og han siger det er dødflot.....( hvorfor kunne / kan min famile ikke se de evner????????????????? ). Fordi min far var vant til at være til møder med f.eks. Robert Jocobsen.....nå der der skulle købes kunst til hans arbejdsplads.....Robert var jo virkelig noget....men det hans egen datter præsterede det er jo ikke noget særligt....Snobberi kalder jeg det.....Har jeg ret ???? Døm selv.

Jeg ved jeg er på rette vej, men indimellem plumper jeg i.......jeg er kun et menneske med alle dets fejl og mangler......og gud være lovet det er jo det der gør det hele så interessant....LIVET.

Så jeg har ikke opgivet helt.....kun engang i mellem så "dykker jeg ned i et sort hul" ....men nå det bliver for tit er det ikke godt.

Knus fra mig til alle jer der har det lige sådan.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bange Ditten De Unge 28 05-07-2011 18:27
F*** - jeg er bange... Mella Alt det andet 14 29-03-2011 22:13
Bange for fremtiden.. Cat 72 Alt det andet 3 17-09-2009 11:52
SÅ bange Lund Dit og Dat 37 26-10-2008 12:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension