K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2008, 15:08   #1
karina1975
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
karina1975 er ny på vejen
ang regler for samlevende/enlig

Hej alle..

Er der nogen af jer der kender reglerne ang bolig/adresse hvis man er førtids pensionist..
jer er lige på trapperne (forhåbentlig) til at få førtidspension..
min kæreste og jeg er for nylig gået fra hinanden men bor halvvejs sammen endnu.. vi står begge to og skal finde ny bolig og mit spørgsmål er så hvad der tæller for enlig takst? kan jeg feks leje et værelse hos noget famillie og stadig få taksten for enlige eller vil det blive betragtet som samlevende?
og hvis man nu flytter kommune kort efter man har fået førtidspensionen, får man så automatisk førtidspension fra den nye kommune eller skal man til at kæmpe igen..
og gælder de samme regler for førtidspensioner i alle kommuner?
til sidst har jeg en nok dersvære urealistisk drøm om at komme ud ar rejse et halvt år, hvis jeg da kan klare det med de sygdomme jeg har...
det mast perfekte ville jo være at være boligløs i den periode da jeg jo så ikke har udgifter imens til bolig osv.. men kan det lade sig gøre eller skal man have en adresse for at få udbetalt sin førtidspension??

håber nogen kan hjælpe mig..

mvh karina
karina1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2008, 22:30   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af karina1975 Se meddelelser
Hej alle..

Er der nogen af jer der kender reglerne ang bolig/adresse hvis man er førtids pensionist..
jer er lige på trapperne (forhåbentlig) til at få førtidspension..
min kæreste og jeg er for nylig gået fra hinanden men bor halvvejs sammen endnu.. vi står begge to og skal finde ny bolig og mit spørgsmål er så hvad der tæller for enlig takst?
Jeg mener at have hørt at det er individuelt fra kommune til kommune, det er noget med et skøn , så det er nok noget du er nød til at snakke med kommunen om, men hvis i begge står på lejekontrakt så tror jeg at i får svært ved at overbevise kommunen om at i ikke er sammen , men det tror jeg er noget du er nød til at snakke med kommunen om til den tid ..

Citat:
kan jeg feks leje et værelse hos noget famillie og stadig få taksten for enlige eller vil det blive betragtet som samlevende?
Hvis du får en lejekontrakt så burde det være ligemeget om det er familie man har jo lov til at bo på et lejet værelse

Citat:
og hvis man nu flytter kommune kort efter man har fået førtidspensionen, får man så automatisk førtidspension fra den nye kommune eller skal man til at kæmpe igen..
Jeg ved ikke lige om det går automatisk men mon ikke lige man skal op og vise flag og sige at man er der, det kan være der er andre der ved det men du kan flytte lige så tosset som du vil , du er ikke stavns bundet, men for en sikkerheds skyld ville jeg nok lige melde min ankomst til kommunen hvis det er en helt ny tilkendt ftp ..

Men kæmpe for at få den, nej det skal du ikke når først du har fået den tilkendt så er det for good (eller til den skal revurderes hvis den er tidsbestemt)

Citat:
og gælder de samme regler for førtidspensioner i alle kommuner?
Ja

Citat:
til sidst har jeg en nok dersvære urealistisk drøm om at komme ud ar rejse et halvt år, hvis jeg da kan klare det med de sygdomme jeg har...
det mast perfekte ville jo være at være boligløs i den periode da jeg jo så ikke har udgifter imens til bolig osv.. men kan det lade sig gøre eller skal man have en adresse for at få udbetalt sin førtidspension??

Du må gerne rejse når du har førtidspension , hvad ang resten af spørgsmålet tror jeg vil lade være op til nogen af dem der har førtidspension og har været ude at rejse om at besvare...

Men vil bestemt mene at en adresse er påkrævet enten her eller i udlandet (og så er der noget med hvilke lande man rejser til osv , hvis man skal have adresse der ) men det er der helt sikkert nogen af de mere berejste herinde der ved...
  Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 11:32   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, kan da forsøge at fortælle lidt om hvad jeg ved om det m adr og hvor, hvis det kan være dig til nogen hjælp.

Du skal have en adr for at få udbetalt din pension.
Hvis du ikke har fundet noget at bo i til den tid kan du evt insistere på at din adr bliver på kommunens rådhus.
Dog skal du så ofte acceptere at de -som alle andre breve der kommer til dem- åbner din post.

Den situtation stod en af vores venners søn i, da han endnu ikke havde fået noget at bo i, men jo selvfølgelig skulle have noget at leve af.
Ergo, adr blev på Rådhuset, så er du ikke at betragte som hjemløs og de skal udbetale din pension.

Du har altid ret til at leje et værelse eller lign hos familie eller venner, det eneste er at dem som du bor til leje hos, kan blive beskattet af din leje, for du flytter jo adr og så ved jeg, at kommunen og skattefar vil være der.

Held og lykke m at finde en løsning
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 14:36   #4
karina1975
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
karina1975 er ny på vejen
tak for svarene

tusind tak for de hurtige svar.. så har jeg lidt at gå ud fra..

karina
karina1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 14:44   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Buster... jeg mener, at man kan have sin folkeregisteradresse på rådhuset, mens man har sin postadresse et andet sted.

Så behøver kommunen ikke åbne posten.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 15:01   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
det eneste er at dem som du bor til leje hos, kan blive beskattet af din leje, for du flytter jo adr og så ved jeg, at kommunen og skattefar vil være der.
Der er et bundfradrag så hvis lejen er holdt under dette skal der ikke betales skat...
husk at lave en fremlejekontrakt så tallene er på papir... så er der ikke noget at komme efter...
Fandt lige en side hvor det er nemt at checke bundfradragsmetoden
http://www.tax.dk/faq/bolig_11_12_100_54.htm
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 15:34   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af karina1975 Se meddelelser
tusind tak for de hurtige svar.. så har jeg lidt at gå ud fra..

karina
Du må også godt bo hos Feks noget familie som LOGERENDE og stå CO på adressen. Og på den måde bo 'gratis' indtil du evt finder dit eget. Det har ingen betydning for din udbetaling.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 18:39   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg mener....

.... at have læst et sted at man definere som enlig også selv om man deler bolig med andre, sålænge der ikke kan indgåes ægteskab eller registreret partnerskab med den anden, dvs umiddelbar familie er ok.

Men selv det at dele lejlighed med en af eget køn, kan vise sig problematisk, da det jo idag er muligt at også registrere partnerskab med en af eget køn.

Hvor jeg læste det kan jeg ikke længere huske, da det var en definition jeg faldt over mens jeg søgte efter noget andet, men det var et officielt dokument så meget husker jeg da.

Mvh &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enlig eller samlevende - regler? pnordb Alt det andet 2 20-01-2013 14:12
Samlevende efter gamle regler? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 24-11-2011 15:44
Førtidspension og samlevende? Snupti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-10-2011 16:01
Ny regler for samlevende med førtidspensionist? Vindmøllen Politik og Samfund 12 09-10-2011 17:10
Atp -samlevende - obs Jørgine Alt det andet 1 16-11-2009 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension