K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2008, 20:37   #1
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Hvis man ikke ved hvor man skal søge?

Hvis nogen af jer vil søge kommunen om økonomisk hjælp, men i ikke ved hvilken paragraf det går under, hvordan gør i så? sender i en ansøgning efter den paragraf i mener det er, spørger i på kommunen, eller beder om et møde med jeres sagsbehandler?

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, når jeg ikke ved hvilken paragraf jeg skal søge efter. Jeg har før bare sendt en ansøgning afsted der hvor jeg mente den måtte høre hjemme (ansøgte om et hjælpemiddel) men fik afslag, og fik at vide det var en forkert paragraf, men at kommunen ikke mente der var nogen paragraf der kunne dække.

Er i tvivl om jeg simpelthen bare skal bede om et møde med min sagsbehandler og så må h*n hjælpe mig, kan man godt det?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 20:41   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja du kan ...sagsbehandlerne skal vejlede om ens rettigheder og hjælpe med at søge ...det står ihvertfald i loven...så gå du bare op og bed om vejledning I hvad du skal gøre og hvordan...det er deres job...husk de er ansat for at hjælpe borger og ikke omvendt...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 21:02   #3
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Det har du jo ret i. Jeg har bare aldrig brugt sagsbehandleren, så var lidt i tvivl om man kunne det, men selvfølgelig kan man det, det kan jeg jo godt se når du skriver det :-)
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 21:09   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej

Det er da egentlig også noget jeg gerne ville spørge om, jeg har ingen anelse om paragrafferne som sådan, så jeg kan bare sende en ansøgning afsted uden henhold til hverken det ene eller det andet.

Min totale pension er på knap 100.000 om året, som brøkførtidspensionist fra før 1.1.2003, min mand tjener omkring 220.000 om året. Jeg søgte om personlig tillægsprocent, nix, gensidig ægtefælleforsørgelse. Jeg søgte et personligt tillæg til at dække den 1/4 af min pension jeg mangler (brøkpension), nix, gensidig forsørgelsespligt. Jeg har søgt om hjælp til en tandlæge regning (mine tænder er blevet ødelagt af den medicin jeg har måttet tage igennem mange år), som jeg ikke selv kan klare (godt 30.000), nix, gensidig forsørgelsespligt. I ventetiden, mens sagen har ligget hos kommunen, har jeg knækket yderligere 2 tænder som nu ikke kan reddes, og regningen vil nu blive på over 45.000. Kommunen mener jeg bare kan spare op til tandlægen. Gad vide hvor mange år det vil tage, og hvor mange tænder jeg så har tilbage til den tid. Men nix, gensidig forsørgelsespligt.

Hvis min mand mistede sit arbejde i morgen, kan han hverken få kontanthjælp, starthjælp, eller ledighedsydelse, han vil overhovedet ingen indtægt ha'.
Ville jeg i det tilfælde kunne få pension som enlig (da pensionen for gifte/samboende er baseret på at der er to indkomster), nix, jeg er jo gift.
Kan jeg få et personligt tillæg til at forsørge min mand, nix.
Og hvis han ikke finder arbejde igen indenfor 3 mdr.? så det ud af vagten.

Der var et yndigt land,
det står....der ikke mere,

Så hvis der er nogen der har nogen ide om hvad jeg må søge til og hvilke paragraffer jeg kan henholde mig til, så ville jeg være meget taknemmelig.

Kommunen tror jeg ikke vil give mig nogenhjælp i den retning.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 21:17   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg ville vælge at SKRIVE!!! (ellers kan man ikke klage) et brev, til sagsbehandler, hvor jeg beskriver hvad jeg søger, og der næst beder sagsbehandler undersøge alle tænklige love og §§ for økonomisk bistand, jeg ville forlange at få en liste med de gennemgåde love og §§, og jeg ville skrive at sagsbehandler skal betragte det som en ansøgning, og at jeg derfor forventer at få en forståelig forklaring på evt afslag ud for hvert enkelt § der gives afslag.

Ved at få den liste ville jeg selv bedre kunne gå ind og se hvor der er en mulighed for at jeg kan tolke loven til min fordel, at tolke er nemlig helt tilladt, og vil ved en anke øge chancen for at jeg får nøjagtigt det jeg gik efter.

Hvis nu det fx er kørselsgodtgørelse til og fra behandling, og jeg får medhold i en §§ der siger at jeg har en egenbetaling, men jeg kan se via min liste at der er en § der siger at det kan fås uden egenbetaling, så vil jeg se om jeg kan tolke den § til at passe på min situration.
En anden grund til listen er at ved en anke, vil aknestyrelsen have nemmere ved at kunne se om sagsbehandler har overholdt lovens krav om at denne skal vejlede om ALLE mulighedder (det skriver man naturligvis ind i en anke at man ønsker at de skal tjekke efter)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 22:44   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Tak Lum,

Nu har jeg jo allerede søgt og fået afslag, men uden henvisning til nogensomhelst paragraffer. Bare at man mener det er min egen skyld, og at det kan jeg bare spare op til.

Men jeg vil prøve at se hvad jeg kan gøre, forslag modtages gerne, jeg kunne jo bede om et møde med sagsbehandler, og så spørge ind til hvorfor, i henhold til hvilke paragraffer, og om der så er andre muligheder istedet og sige som du har sagt?

Mvh, god nat &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 23:24   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariepigen Se meddelelser
Hvis nogen af jer vil søge kommunen om økonomisk hjælp, men i ikke ved hvilken paragraf det går under, hvordan gør i så? sender i en ansøgning efter den paragraf i mener det er, spørger i på kommunen, eller beder om et møde med jeres sagsbehandler?

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, når jeg ikke ved hvilken paragraf jeg skal søge efter. Jeg har før bare sendt en ansøgning afsted der hvor jeg mente den måtte høre hjemme (ansøgte om et hjælpemiddel) men fik afslag, og fik at vide det var en forkert paragraf, men at kommunen ikke mente der var nogen paragraf der kunne dække.

Er i tvivl om jeg simpelthen bare skal bede om et møde med min sagsbehandler og så må h*n hjælpe mig, kan man godt det?
Hej, det kommer an på, hvad du ligesom søger økonomisk hjælp til, om der er tale om et hjælpemiddel eller om medicin eller osv...
Jeg vil gerne hjælpe dig - jeg arbejder selv indenfor en lovparagraf og har selv læst og lært andre paragraffer at kende pga. mit arbejde. Så du kan bare skrive til mig enten herinde eller skrive en privat besked til mig....

- Curls
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 00:19   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Undersøg om ikke der findes en Borgervejleder, i jeres kommune, det skal der vist være ifølge loven..?

fra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej ..hvordan kan man søge om revalidering! hvis man ikke har været på arbejdsmarked shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 30-03-2012 13:18
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Kan man søge førtidspension hvis man ikke er på kontanthjælp eller dagpenge? tbbe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 29-01-2009 23:46
Hvor meget skal man søge. søsser s Spørgsmål ang fleksjob 12 17-09-2008 15:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension