K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2008, 12:39   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
pensionsudvalg

hej. jeg har lige talt med min rådgiver og fik at vide min pensionsansøgning ligger hos et socialudvalg og der vil gå 3 måneder før den kommer for et pensionsudvalg. kan det passe? er der andre der har været ude for det? det pensionsudvalg mødes åbenbart kun hver 14. dag og gennemgår sager. ka det passe jeg ska vente 3 måneder før min sag kommer for pensionsudvalget? fik osse at vide når jeg rykker for min sag og prøver høre hvor den er i systemet kan jeg godt skabe en modvilje mod mig og min sag. går da snart helt i hundene af alt det her.

Sidst redigeret af knudsen; 01-12-2008 kl. 12:45.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2008, 14:15   #2
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Knudsen.

Hvor jeg forstår dig. Jeg er lidt i samme situation.
Hvornår har du søgt ?
Har du datoen på skrift ?
Er det en § 17 eller § 18 du søger ?
Mener helt bestemt, at der kun må gå 3 mdr. fra man har søgt og til der kommer en afgørelse, men det er der sikkert nogen her på k10 der kan fortælle om

Er bange for din "rådgiver" mere er en vildleder.
Det er da rimeligt at man høre til hvor man er i systemet. De fortæller jo aldrig selv hvor man er.
Skabe modvilje. Det er da vist en meget sart person.

Jeg har selv lige rykket lidt i min sagsbehandler igen, men kan ikke få noget brugbart svar. Men hvis det skaber modvilje, kommer min sag da aldrig igennem, for jeg rykker jævnligt.

Men jeg synes også det er helt urimeligt at gå her i uvished.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2008, 14:30   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Knudsen.

Hvis du har ansøgt om pension, enten en § 17, hvor du selv forlanger en afgørelse på det foreliggende grundlag eller § 18 hvor din kommune indstiller dig til pension efter at alle aspekter er fuldstændigt tilbundsundersøgt.

Her er det, som nok den eneste frist, direkte nævnt i loven at så SKAL der være truffet en afgørelse inden 3 mdr. Alt andet vil være lovbrud. Og kan så betragtes som et afslag hvor du så har mulighed for at klage uden ophør.

OBS! Her går mange galt i byen og tror at de 3 mdr gælder fra den dag du afleverer din ansøgning. Dette er ikke korrekt. Derfor ser vi at k10 trives i bedste velgående. Fordi at ens sagsbehandler har suverænt beføjelsen til at bestemme ( i samarbejde med lægekonsulenten) hvad og hvor alle aspekter skal undersøges. Arbejdsprøvninger, speciallæger, psykologer osv. Uanset hvad stort set andre læger udtaler.

Det er jo det, som kommer som en kæmpe overraskelse for raske mennesker, som pludseligt bliver udsat for ulykke og sygdom. Eller når et handicappet barn fylder 18 år.

Bemærk her, at netop ansøgning til pension iht § 17 eller § 18 ikke er underlagt Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som kræver at der skal fastsættes en offentliggjort sagsbehandlingsfrist, af kommunalbestyrelsens politikere.

Her ser du/I bla. grunden til at k10 eksisterer. Ved ansøgning til flexjob eller pension føler mange at blive kostet rundt i manegens af det nye system fra 1. januar 2003 hvor man nu ser på og vil undersøge hvor rask du er og ikke som i det gamle system, hvor uarbejdsdygtig du var.

Så den frækhed med at true dig med forlængelse af afgørelsen hvis du spørger ind til din sag er fremkommet af en person som er amatør og direkte ubehøvlet. Og som sandsynligvis ikke har kendskab til lovgivningen. Held og lykke
Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 01-12-2008 kl. 15:00. Årsag: en sidste obs!
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-12-2008, 15:00   #4
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jeg har søgt efter en § 17 det gjorde jeg den 17/10 måtte vente til. 1/11 før jeg fik en sagsbehandler til at se på sagen. fik min res.profil tilsendt godkendte den og sendte den tilbage. røg til endnu et møde hvor jeg blev prøvet gjort talt fra at søge pension og om jeg selv havde søgt pension og jeg nok ik ville få en og gjorde min idenditet til en førtidspensionist og så videre i den stil. jeg mente os at der max måt gå 3 måneder fra ens res.profil er lavet og godkendt til pensionsudvalget sku kom med en afgørelse. jeg har været alle arbejdprøvninger/afklaringsforløb igennem + alle de psykolog undersøgelser og prøver de har forlangt, den sidste fra april måned, hvor det blev gjort klart jeg ikke ku klare mig på det ordinære arbejdsmarked og ikke vil ku blive selvførsørgende. syns godt nok det var groft sagt af den rådgiver at jeg risikerer at blive modarbejdet, fordi jeg spør hvor min sag er i systemet. de har alle papir og dokumenter på de sidste 11 år jeg har været i systemet. tør snart ik gøre noget mer, jeg risikerer jo bare at de modarbejder mig
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2008, 15:22   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Knudsen nu skal du gå ud og lave dig en god kop kaffe. Gå dig, hvis muligt, en lang tur. Nu kan du ikke gøre mere, hvis du har afleveret en ansøgning iht § 17 til kommunen.

Nu går der 3 mdr før der foreligger en afgørelse som fastsættes af pensionsudvalget. Hvis du iht loven er berettiget til pension så får du pension.

Hvis ikke, så bliver det flexjob da du tidligere har nævnt at du ikke kan blive selvførsørgende. Lad os høre hvordan afgørelsen falder ud. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-12-2008, 15:23   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, her er loven om at der skal gå højst 3 måneder, men hvis de ikke kan overholde den, skal de redegøre hvorfor de ikke kan:

§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2008, 15:44   #7
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
er det så rigtigt forstået at der går 3 måneder FØR min sag kommer for pensionsudvalget?
kan det virkelig passe? så går der noget der ligner 6 måneder fra jeg har søgt efter en § 17 til jeg får en afgørelse. måt der ik max gå 3 måneder som der næsten er gået nu.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2008, 17:08   #8
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Nej.

Fra du søger §17, 1/11 var den dato du siger det til din sagsbehandler (Håber du har det på skrift.) så har de 3 måneder til at finde en afgørelse.

Curls og phhmw: Er det ikke rigtigt.

Jeg har dato på skrift, hvornår jeg har søgt § 17 så jeg håber da det er rigtigt opfattet.

Jeg tror altså også lige jeg skal gå en tur. Jeg er da virkelig oppe i det røde felt i dag.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2008, 17:30   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmmmm, så vidt JEG har forstået, så skal sagen først til socialudvalget (som godt kan tage tid da de oftest kun mødes et par gange om måneden) DEREFTER går sagen videre til pensionsudvalget. Når dét sker, så får man en skriftlig bemærkning om, at sagen er gået til pensionsudvalget, og SÅ må der gå max 3 mdr........

Så Knudsens sag, sådan som JEG opfatter det, ligger på et forberedene stade, om man så må sige.....eller hvad???

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2008, 18:01   #10
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
danm jeg ka ik finde det stående nogen steder i mine papirer, det var os noget rod fra starten a. men jeg ka huske d. 17/10 var jeg til møde med en jobkonsulent og fortalte hende jeg ville søge pension, men jeg havde ingen sagsbehandler før . 1/11 som så først sku sæt sig ind i min sag. men jeg har reelt søgt fra d. 17/10 da jeg fik at vide at jeg havde 2 muligheder for at søge (§ 17 og 18) og jeg ku vente de 3 uger fra d. 17/10 til d. 1/11 med at søge da jeg så havde en sagsbehandler men jeg fortalte jo den jobkonsulent at jeg ville søge med det samme på § 17 fremfor at sku vente 3 uger med at søge og det fik hun så sat igang.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pensionsudvalg? deralte Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 14-10-2010 22:32
Pensionsudvalg kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 14-11-2009 19:48
pensionsudvalg knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 21-01-2009 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension