K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2008, 20:19   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så røf www.mitansvar.dk sig en tur

Yep... Hjort sletter alle spor, manden er presset i øjeblikket, og fokus er mere rettet på ham end nogensinde før. www.mitansvar.dk, som må betegnes som et mega flop for Hr. Hjort blev aldrig det han havde regnet med... i hans øjne åbnede han for de pæne gæster, men blev overrendt af sine egne gerninger... nemlig fattige og syge.

Jeg ser efterhånden Hjort som den "gale professor"... lidt som dr. frankenstein, som på et tidspunkt bliver offer for sin egen sindsyge... her er det blot de syge der kaprede hele hans debat.

Sidste tale jeg har læst fra ham viser tydeligt at han er presset... han brugte den første del af denne tale på at "vræle op" over at alle så ham som en stor bussemand, og gjorde et ihærdigt forsøg på at betegne sig selv som forurettet.

Snup et par tons tudekiks i stedet for marsbarer var min umiddelbare kommentar, og det mener jeg stadigvæk. Manden der har tromlet alt og alle ned på hans vej, trygler til besindighed overfor Løkke Rasmussen, når Thorning gir' ham verbale klaps, og han føler sig også selv forurettet som "social bøddel". Den store mand er altså ikke så lidt dobbeltmoralsk.

Men hvad skal jeg sige?... Boller fra Hjort?... eller rettere man ligger som man reder. Måske han skulle have tænkt på det langt tid før, og inden han tromlede syge mennesker ned på den måde han har gjort igennem hans tid på pinden.

www.mitansvar.dk blev en offentlig "opslagstavle" på beskæftigelsesministeriets hoveddør, hvor alle der følte sig tromlet ned kunne skrive deres mening, og hvordan de bliver behandlet... og det virker som om Hjort blev overrasket over hjemmesidens fiasko.

Man kan så spørge sig selv, om det ikke passer storartet sammen med, at hjort aligevel sider så langt fra virkelighedens verden, at han slet ikke kunne forestille sig at sådan noget ville ske? Havde han mon virkelig forestilet sig, at han kunne få en flok rygklappere på banen, som kunne bakke ham op i, at nu skulle velfærden skrabes endnu mere?

Hjort har sagt flere gange, at det IKKE var meningen at velfærden skulle udhules... at det aldrig har været hans og Venstres interesse med den debat...

Men ved i hvad?... jeg tror ham IKKE over en dørtærskel...

Jo... velfærd for Hjort, er at være i arbejde... alle der arbejder, har fortjent velfærd i Hjort's øjne... men dem på overførselsindkomster hører ikke under hans syn på en velfærdsstat...

Velstand... det er hvad det er... Karen og Hjort er til Wellness... ikke velfærd.

Sidst redigeret af Razmo; 28-11-2008 kl. 20:45.
  Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 20:54   #2
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Det kan ikke siges tydeligere.. jeg er så enig med dig..
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 21:58   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Også udelukkende enighed herfra, ord og tilføjelser bliver helt overflødige...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 23:08   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, sjovt navn at give en hjemmeside, når man hedder Hjort, ikke?

"Mit ansvar er beskæftigelsespolitikken"...

Og se lige resultatet:

Alle disse syge mennesker, der bliver smidt rundt i systemet.

Ja, Hjort... det er dit ansvar.

Borgerne vil jo gerne arbejde, hvis de kan.

Eller hvis der findes arbejde nogen steder.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 23:35   #5
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Så kan I lære det!!!

Sidder lidt og tænker, var vi for kritiske?
Var det nødvendigt at censurere det hele bort?

En ting er at lade en debatside ebbe ud - det sker jo nok før eller siden. Men at fjerne alle indlæggene - hvorfor nu det?

nå kan godt lide krummes sang "der er så meget som jeg ikke forstår"

god weekend
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 23:41   #6
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hørt hørt, Rasmo.. meget fin formulering, jeg har heller ikke flere ord herfra, men sender og håber vi stadig kæmper, ihvertfald herinde fra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 23:55   #7
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Hva fan er det for noget
og slette hele siden

Citat:
Man kan så spørge sig selv, om det ikke passer storartet sammen med, at hjort aligevel sider så langt fra virkelighedens verden, at han slet ikke kunne forestille sig at sådan noget ville ske? Havde han mon virkelig forestilet sig, at han kunne få en flok rygklappere på banen, som kunne bakke ham op i, at nu skulle velfærden skrabes endnu mere?
har enlig undret mig over de unge liberale, man ellers støder vældigt sammen med på nette, ikke var inde og bakke ham op
de har ellers så travlt med noget for noget
bare se her hvor man debatter om 50.000 børn lever i fattigdom
http://ekstrabladet.dk/nationen/arti...mpaign=comment



Ja Odenseaneren "der er så meget som jeg ikke forstår" hehe !!
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 10:34   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
Hva fan er det for noget
og slette hele siden



har enlig undret mig over de unge liberale, man ellers støder vældigt sammen med på nette, ikke var inde og bakke ham op
de har ellers så travlt med noget for noget
bare se her hvor man debatter om 50.000 børn lever i fattigdom
http://ekstrabladet.dk/nationen/arti...mpaign=comment



Ja Odenseaneren "der er så meget som jeg ikke forstår" hehe !!
Det er ret tit, at unge mennesker har nogle meget rabiate holdninger. Som regel er det fordi de lige er kommet ud fra under mor og far's vinge... de har været vandt til at der altid er det de har behov for, specielt når det er dem der er borgerlige, da de fleste fattige familier med børn som regel har egne børn af samme polittiske ståsted.

De er i gang med unddannelser, eller har lige fået job, og de tror de kan klare hele veren. Den dag de selv får børn, mærker stressen, hverdagen og alle de problemer man får med tiden, så tror jeg at de "flader lidt ud" rent politisk.

De fleste af dem kan slet ikke sætte sig ind i, at de skal betale for andet end det de selv skal bruge... men glemmer alt det som de selv bruger, som så mange andre IKKE bruger... men får de ikke hvad de selv skal bruge, så piver de også.

De er rent ud sagt IKKE GAMLE NOK TIL AT UDTALE SIG!
  Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 10:38   #9
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Hov hov, se lige denne:

Min veninde får 8500,- i kontanthjælp + hun får halvdelen af huslejen
betalt på 3000,- så får hun børnepenge på omkring 1100,- og
børnetilskud hver 3 måned på 3500,- og Schlüter- checken mener hver 6 måned mener jeg ligger på omkring 5000,- Hvis man regner det ud, får hun hver måned 14600,- det er sgu mange penge.
*********

HVORFOR får jeg ikke den Schlüter- check på de 5000 hvert halve år????

Årh for hulen da, jeg skulle slet ikke have læst den EB debat, jeg går i sort, når de fjolser begynder på deres tag dig sammen pis.

Ej for fanden da, fik lige læst fortællingen om Beate og datter, i guder, hvor er det synd for den tøs, ikke om jeg begriber at hun får lov til at bo hjemme.

12 år gammel, herregud, hun ville da alt andet lige være mere tjent med en familiepleje, en stabil opvækst.

DUMT af EB at tage en forh. narkoman og stille hende som eksempel for de fattige i DK.



Men til emnet, jo, kan egentlig godt forstå at siden mitansvar stoppes, vi kan jo ikke holde liv i sådan en side i årevis, men trist at den helt fjernes.

Sidst redigeret af Maj-Britt; 29-11-2008 kl. 10:46. Årsag: Tilføjelse.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 10:44   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
Sidder lidt og tænker, var vi for kritiske?
Var det nødvendigt at censurere det hele bort?

En ting er at lade en debatside ebbe ud - det sker jo nok før eller siden. Men at fjerne alle indlæggene - hvorfor nu det?

nå kan godt lide krummes sang "der er så meget som jeg ikke forstår"

god weekend
Ja jeg foreslog jo ellers Hjort, at han lavede en generel debat på BM. Det villa da være godt, for han sagde jo selv, at debatten er vigtig!

Men Hjort er godt klar over hvad den debat kommer til at bestå af, og han er ikke interesseret i at blive set som social bøddel... det er lidt som "Kejserens nye klæder" med ham Hjort.

Jeg tror i øvrigt, at Hjort er ved at blive lidt forfrossen om fødderne... han MÅ være klar over, at hans politik ikke holder vand under en krise med flere arbejdsløse. Han ved også godt at hans ideologier er ved at krakkelere, for ellers havde han ikke nu igen droppet de næste stramninger han havde tankerne på.

Jeg tror at Hjort har fundet ud af, at afregningens dag snart står for døren, og at der vil blive afregnet ved kasse 1. Når først fokus virkelig sætter ind i at granske rundt i hans gøren og laden fra pressens side af, så ved han godt, at de vil støve alt op de kan finde.

Hvad mon de finder af interessant materiale, hvis pressen kan hoppe ind på www.mitansvar.dk og se alle de grimme sygesager folk taler om?

Næh... jeg tror at Venstre er ved at "ryde op i krogene" i øjeblikket... åbner man "skuffer og skabe" vil man sikkert blive mødt af et læs rod der vælter ud i hovedet på en, men kan det være anderledes, når man fester 8 år i træk, uden at rydte op efter sig?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Hov hov, se lige denne:

Min veninde får 8500,- i kontanthjælp + hun får halvdelen af huslejen
betalt på 3000,- så får hun børnepenge på omkring 1100,- og
børnetilskud hver 3 måned på 3500,- og Schlüter- checken mener hver 6 måned mener jeg ligger på omkring 5000,- Hvis man regner det ud, får hun hver måned 14600,- det er sgu mange penge.
*********

HVORFOR får jeg ikke den Schlüter- check på de 5000 hvert halve år????

Årh for hulen da, jeg skulle slet ikke have læst den EB debat, jeg går i sort, når de fjolser begynder på deres tag dig sammen pis.

Ej for fanden da, fik lige læst fortællingen om Beate og datter, i guder, hvor er det synd for den tøs, ikke om jeg begriber at hun får lov til at bo hjemme.

12 år gammel, herregud, hun ville da alt andet lige være mere tjent med en familiepleje, en stabil opvækst.

DUMT af EB at tage en forh. narkoman og stille hende som eksempel for de fattige i DK.



Men til emnet, jo, kan egentlig godt forstå at siden mitansvar stoppes, vi kan jo ikke holde liv i sådan en side i årevis, men trist at den helt fjernes.
Åh ja... EB debatten... længe siden jeg har været der inde. De har prøvet adskillige gange at bede mig skifte mit nick derinde fra redaktionens side... men de har endnu ikke gjort noget ved sagen... Hedder stadig "Claus L. Feddersen"... er det så slemt?

Sidst redigeret af Webmaster; 29-11-2008 kl. 17:36. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et pga trådenes længde..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere mitansvar.dk Maj-Britt Alt det andet 12 17-08-2008 10:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension