K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2008, 19:23   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
lån

er der nogen her der kender steder man som enlig kan henvende sig til hvis man får beviliget pension og ønsker låne penge til udbetaling på hus...
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 19:27   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Banken i sådan en situration ville jeg ikke ture gå andre stedder hen, for vil de ikke låne en pengene, er der altså noget fornuftigt om snakken.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 20:52   #3
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Banken er altid det bedste sted, men ellers har jeg givet dig et par links et andet sted.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 22:05   #4
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
ja,har set på de links og det virker som om man kun kan bruge de firmaer når man HAR fundet huset og ønsker låne penge til udbetalingen. forstået på den måde at man selv skal finde et hus. jeg har snakket med min bank, de var meget meget afvisende og slet ikke til at snak med da jeg har noget gæld som ikke er blevet betalt ud. men må os først vente på at få vide om jeg overhovedet bliver godkendt til pension før jeg kan gøre noget. ville bare høre om der var nogen der kender steder/firmaer der vil/kan hjælpe en enlig på førtidspension hvis jeg får den.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 22:41   #5
JRJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2008
Lokation: Rebild
Alder: 58
Indlæg: 36
Styrke: 16
JRJ er ny på vejen
Du kan prøve at snakke med en anden bank. Det er ikke sikkert at en anden bank, har samme syn på sagen.
JRJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 22:55   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, jeg ville også umiddelbart sige banken.
Hvis ikke din egen jamen, hvorfor så ikke prøve en anden. Det kan jo være at de vil være glade for at få dig som kunde?

Måske ville jeg også prøve et kredit selskab som fx Nykredit, det koster vel ikke noget at spørge.

Jeg véd at generelt er både banker og kredit selskaber tilbageholdende med at låne penge ud til førtidspensionister, selv om vi to jo godt kan være enige om at det -trods alt- er en sikker indtægt(hvilket så liiige skurer lidt i mine ører )

Det man prioriterer hos disse er -efter beregning/budgetlægning - hvor stort et rådighedsbeløb man har, min erfaring.

Held og lykke med det hele.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 23:03   #7
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg er helt enig med de andre som svarer dig her:

Banken/Sparekassen e´r den eneste vej, hvis du ikke vil gå helt i hundene.
Du må have tillid til din bank, for de ønsker bestemt ikke at det går skævt for dig, modsat andre kreditvillige, som kun venter på at plukke dig, første gang der er lavvande i kassen.

Jeg selv stod i en meget prekær situation, lige på tidspunktet hvor jeg ikke vidste om jeg kunne blive på arbejdsmarkedet/vende tilbage eller om det endte med førtidspension. Min bank gav mig uvurderlig hjælp, både på de akute problemer, men også langsigtet og heri var der også et fornuftigt budget til at købe ny bolig på førtidspension.

LAD DIG IKKE FRISTE AF HURTIGE LETTE PENGE!
De bliver meget hurtigt ALT for dyre.

Spørg hellere din bank hvad de´vil foreslå dig ud fra problemer du har, eller/og gå til en anden bank og og spørg om de kan hjælpe dig med en samlet løsning.

mvh
majs

Sidst redigeret af majs; 27-11-2008 kl. 23:05.
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 23:16   #8
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af knudsen Se meddelelser
jeg har snakket med min bank, de var meget meget afvisende og slet ikke til at snak med da jeg har noget gæld som ikke er blevet betalt ud.
Ja, banker kan altså være svære, at hugge og stikke i, især nu med finanskrisen. Som udgangspunkt vil de have, at du som enlig har mindst 3500 kr. til dig selv pr. mdr. efter alle udgifter og hvis det ikke er tilfældet, så kommer du ingen vegne med dem og nok heller ikke med kreditforeningerne- de arbejder efter samme regler.

Hvis din egen bank er dum, så prøv nogen andre banker. Evt. få en forhåndsgodkendelse hos Nykredit eller andet realkreditselskab- så er du godkendt til et eller andet beløb, når du engang finder huset. Her skal man så stadig selv finde penge til udbetaling, advokat osv.

Ved godt at du ikke har fundet huset endnu, men du kan evt. ringe og snakke med de firmaer jeg har linket til. Renten er som sagt lidt højere end et normalt Realkreditlån, men de kan nok hjælpe dig lidt på vej med dine muligheder og hvilken prisklasse du kan kigge hus i.

Citat:
Oprindeligt indsendt af majs Se meddelelser

Spørg hellere din bank hvad de´vil foreslå dig ud fra problemer du har, eller/og gå til en anden bank og og spørg om de kan hjælpe dig med en samlet løsning.
Man skal så lige tage højde for, at de kære banker også rådgiver efter, hvad der giver dem selv provision og penge i kassen.

Sidst redigeret af Stezu; 27-11-2008 kl. 23:31. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 23:36   #9
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Ja, Buffy

de bankerne sikre sig, men til en fornufig pris.

Knudsen:
Jeg så først i et andet inlæg fra dig at du er alene. Dertil skal jeg lige sige at vi her er to med førtidspension, men også et dyrer hus end som beskrevet på søgningen af ...., hmm, kan ikke lige huske hvem der var så sød at chekke det?

mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 00:16   #10
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af majs Se meddelelser
Ja, Buffy

de bankerne sikre sig, men til en fornufig pris.
Fornuftig pris for dem, der har penge nok- ja.

Fattige folk skal selvfølgelig betale mere- det er da også logisk. Not...
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension