K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2008, 11:23   #1
Edel Kølbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Edel Kølbæk er ny på vejen
Regler for klage over afslag på førtidspension

Hej.
Jeg har forgæves søgt på denne side og mange andre omkring det at klage over afslag på førtidspension.

Selve det at klage kan jeg godt finde ud af, men det er det med hvad der så sker jeg roder lidt rundt i .

Hvis nævnet fastholder, ja så går det automatisk videre til beskæftigelsesankenævnet og der er jeg lige blevet oplyst at det vil tage 6 måneder at behandle sagen .

Hvis de giver medhold i klagen, betyder det så at jeg får en førtidspension og så færdig eller hvad ??

Hvis de giver delvis ret i klagen , havd sker der så ? har læst noget med at man så igen skal bestemme om man vil klage og hvis jeg vil det hvad sker der så med sagen og sagsbehandlingen ??

Endeligt, hvis jeg til trods for klage, afslag og alt det indvilger i at komme i en arbejdsprøvning, kan kommunen så sideløbende med klagen indstille mig til pension ??

Når jeg ikke er berettiget til sygedagpenge eller kontanthjælp, hvad så med praktikken, kan de fx yde kørselsgodtgørelse eller løn for de timer jeg er i praktikken ??

På forhånd tak for hjælpen, synes det i den grad er en jungle at finde rundt i.

Kh Edel
Edel Kølbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 04:11   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Folk må lige have overset denne tråd....

Hvis kommunen fastholder afslaget...så ryger den til beskæftigelsesankenævnet...

Hvis de giver dig medhold i din klage....så hjemvises sagen til fornyet vurdering...

Beskæftigelsesankenævnet kan IKKE give nogen en førtidspension....de kan kun hjemvise sagen til fornyet vurdering...hvis de mener at der er fejl i sagen...

Det er kun kommunen der kan give førtidspension...

Hvis din sag er af principiel betydning....så kan beskæftigelsesankenævnet sende den videre til ankestyrelsen....

Kommunen kan ikke først give et afslag og så imens klagen kører.....så beslutte at give pension....det ville jo være modsigende...

Så klagen skal nok være færdigbehandlet...før de kan komme med nye afgørelser...

Ang praktik....så mener jeg ikke man kan få løn.....
Man kan dog få hjælp til befordring....forudsat at du har over 25 km til praktik stedet...
Der er forskel på hvad man kan få....alt efter hvilken ydelse man er på...eller under...

Men dette er der måske andre der ved bedre end jeg...

Nu ved jeg ikke om du er fleksvisiteret....men hvis du er...så kunne du måske prøve at søge noget der hedder "Særlig ydelse"

Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik

Citat:
Særlig ydelse

§ 74 i. Personer, der ved visitationen ikke har ret til ledighedsydelse, og som har en indtægt, der er mindre end det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2, er berettiget til en særlig ydelse, mens de venter på et fleksjob. Personer under 25 år er dog kun berettiget til særlig ydelse, hvis indtægten er mindre end de beløb, der kan udbetales efter § 25, stk. 1, nr. 3 eller 4.

Stk. 2. Ydelsen efter stk. 1 udgør forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2. For personer under 25 år udgør ydelsen efter stk. 1 forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4.

Stk. 3. § 74 b finder tilsvarende anvendelse for personer, der modtager særlig ydelse.

Stk. 4. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om, i hvilket omfang reglerne i kapitel 4 og reglerne om tilbud i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats finder anvendelse på personer, der modtager særlig ydelse.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=113596#Kap7
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 17:22   #3
Edel Kølbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Edel Kølbæk er ny på vejen
Tak Weebmaster, jeg var lige ved at tro at slet ingen kunne hjælpe mig.
Hvis kommunen ikke kan indstille samtidig med at der køres en klagesag, så vil det altså betyde at der går over et halvt år inden der sker noget....puha det er ikke rart at tænke på for jeg får ikke længere dagpenge og kan ikke få kontanthjælp, da min mand stadig får sygedagpenge + ca 5000 kr udbetalt fra et forsikringsselskab..... altså må vi skilles og sælge hus.
Men tak for oplysningen alligevel
Edel Kølbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 23:57   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Edel nu ved jeg ikke hvor meget din mand får i sygedagpenge men du skal huske at du har muligheden for at få suppleret op til kontanthjælpen , kan ikke lige huske hvad kontanthjælpen er ...

Men det er lige over 12.000 (hvis i er forsøgere) det vil sige at i så kan få suppleret op fra din mands indtægt til 24000 ...

det er sådan ca beløb og noget du skal søge men der er altid mulighed der, det er ikke meget men i den situation i sidder i så er lidt også godt ...
  Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 18:50   #5
Edel Kølbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Edel Kølbæk er ny på vejen
Hejdien.
Jeg er ikke forsørger og så er det omkring 9000 kr der er satsen og min mand får sygedagpenge og forsikringspenge der lige akurat giver 18000, desuden har vi hus og bil, så det kan vist ikke betale sig at søge.

Kan altså stadig ikke forstå at kommunen ikke skal oplyse folk om hvad der sker når de selv søger en pension, jeg tænker på at jeg jo kommer til at gå omkring 8-10 måneder uden indtægt. Havde de fortalt mig det, så havde jeg jo nok ventet til de indstillede mig, for det siger de nu bagefter at de ville gøre efter ca 14 dage.
Kan heller ikke helt forstå hvorfor jeg så skal i arbejdsprøvning nu, når der reelt ikke kan ske noget i mange måneder.

Nå jeg forstår det ikke, men det er vel også det der er meningen ... skulle man tro.
Har heldigvis fået lavet breve til lokal politiker, avisen og Karen Jespersen mm så ud kommer det trods alt.
Edel Kølbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 23:47   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Edel du skal altid når du søger have en skrivelse hvoraf det klart fremgår hvad der vil ske i din sag , altså at der er mulighed for at du skal søge kontanthjælp osv ..

det burde ligge sammen med din ankevejledning kommunen har i følge forvaltningsloven pligt til at oplyse dig om sådanne ting ...

Selv om i har bil og hus så skal det ikke afholde dig fra at søge kontanthjælp eller andet hjælp, hvis ikke du søger for du helt sikkert ikke noget, men søger du kan det være at der er hjælp af hente efter feks enkelte paragraffer så selv om du ikke mener at du får noget så søg alligevel

Godt du har skrevet til div , det er på tide de finder ud af hvordan det foregår i dk når det drejer sig om syge mennesker
  Besvar med citat
Gammel 04-12-2008, 21:31   #7
Edel Kølbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Edel Kølbæk er ny på vejen
Ti Weebmaster og i andre.
I dag modtog jeg en besked fra min sagsbehandler om at hun godt kan indstille mig til pension selv om jeg kører en klagesag hos beskæftigelsesankenævnet.
Hun siger at hun vil indstille mig i januar når jeg har været i arbejdsprøvning og dermed kan få opdateret min ressourceprofil.
Edel Kølbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 00:01   #8
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej edel

jeg mener jeg har hørt/læst et eller andet sted at forsørgelsesgrunlaget for 2 personer er 23500 kr tilsammen så hvis din mand har 18000 kr i inkomst fra sygedagpenge og forsikring burde du da have ret til:23500-18000 kr= 5500 kr brutto.
Jeg tror det ville værre en god ide hvis du ringer til Sr-bistand (det er gratis rådgivning ) google på navnet.

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 01:00   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der burde ihvertfald være mulighed for en §34, bolighjælp, selvom det bliver med tilbagebetaling.
Ved tilbagebetaling, skal Kildeskatteloven indrages om overskud. Dvs at der skal være et vidst rådighedsbeløb, før tilbagebetaling.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klage over afslag til beskæftigelsesankenævnet. Jydepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 15-10-2013 09:30
Afslag på FTP klage frist ? Lupo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-12-2012 21:01
Klage over afslag på fleksjob Ludvig Spørgsmål ang fleksjob 8 07-04-2012 19:22
[B]Hjælp til klage over afslag på pension[/B] Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-08-2010 00:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension