K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2008, 19:38   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
ftp sagsbehandlingstid

hej alle. jeg har valgt at søge ftp på en § 17 og fik først at vide de (kommunen) skulle udfylde min res.profil og sende den til mig for godkendelse så ville de sende den videre til pensionsudvalget som så havde 3 måneder til at kom med en afgørelse. har nu prøvet at høre hvad der sker med min res. profil da de 3 uger de havde til det er gået, men fik bare at vide på mail at jeg vil få en afgørelse inden 3 måneder og er lidt forvirret nu, får jeg så ik min res. profil tilsendt før min sag ryger til pensionsudvalg? eller...? ved ik lige hvad jeg skal gøre..er der nogen der har et godt råd?...hej
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 19:55   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg er helt sikker på at du skal have den retur til underskrift og kommentarer, ellers kan din sagsbehandler jo skrive, hvad det passer ham/ hende.

Ring igen og udbed dig en forklaring.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 23:27   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Knudsen er ikke helt enig med Maj-Britt du skal ikke ringe du skal skrive...

Som jeg læser det du har skrevet så er der jo ikke lavet en ressourceprofil endnu, eller også er den i hvertfald ikke partshørt (gennemlæst og godkendt af dig )

Så jeg ville hvis jeg var dig sende en mail til sagsbehandler med det samme hvor du skriver at du mangler at få partshørt din ressourceprofil som aftalen var ..


Noget ala
Citat:

Jeg blev (skriv dato ) informeret om at jeg inden for tre uger ville modtage min ressourceprofil til parts høring, dette er endnu ikke sket og da jeg rykkede for den fik jeg besked via mail fra dig om at min ansøgning omkring §17 ville blive behandlet inden for tre måneder...

Dette stiller jeg mig uforstående overfor da jeg ifølge loven skal have en opdateret og parts hørt ressourceprofil , derfor vil jeg gøre indsigelser over for fremgangsmåden med at sende min ansøgning om førtidspension til behandling uden at ressourceprofilen er blevet parts hørt ..

Jeg ser frem til en forklaring på hvordan det kan være at den lovede partshøring i min ressourceprofil nu ikke længere er relevant og gør opmærksom på dette som fremgår af arbejdsevnemetoden


Citat:
Jfr. Vejledning om lov om retssikkerhed og administration på det sociale område skal kommunen som udgangspunkt altid partshøre borgeren over væsentlige nye oplysninger, som kan give borgeren afslag på hjælpen, og borgeren skal have lejlighed til at komme med en udtalelse. Der bør i sager, hvor helbredsmæssige forhold har betydning, altid partshøres over nye speciallægeerklæringer, også selvom konklusionen i erklæringen støtter borgerens sag.
Reglerne om partshøring er minimumsregler og der er derfor ikke noget i vejen for, at partshøre i videre omfang. Der bør derfor parts høres over alle oplysninger, som borgeren kan have interesse i at se og kommentere f.eks. alle de oplysninger, som indgår i grundlaget for kommunens afgørelse. Selvom borgeren i forvejen kender de oplysninger, der skal parts høres over, skal der foretages partshøring, hvis borgeren ikke er bekendt med, at de indgår i den sag, der er under behandling.
At undlade at partshøre er en alvorlig sagsbehandlingsfejl, som oftest vil medføre at en afgørelsen bliver ugyldig.
Ligeledes vil jeg tillade mig at gøre opmærksom på forvaltningsloven § 19.

Hvoraf det fremgår

Citat:
Kan en part i en sag ikke antages at være bekendt med, at myndigheden er i besiddelse af bestemte oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, må der ikke træffes afgørelse, før myndigheden har gjort parten bekendt med oplysningerne og givet denne lejlighed til at fremkomme med en udtalelse. Det gælder dog kun, hvis oplysningerne er til ugunst for den pågældende part og er af væsentlig betydning for sagens afgørelse. Myndigheden kan fastsætte en frist for afgivelsen af den nævnte udtalelse.

Da jeg ved møde med kommunen blev oplyst om at min ressourceprofil først skulle udfyldes og derefter godkendes af mig , formoder jeg at der er oplysninger i den som jeg ikke har kendskab til og dermed er berettiget til en parts høring...

Er du ikke enig i dette bedes du om at oplyse mig om det samt hvordan du er kommet frem til dette.


Mvh
Behøver selvfølgelig ikke at være i knap så kontant sprog som jeg skriver i men de arrugumenter kan bruges og det er de love der skal kigges på ...

Det er en god ting at skrive det til dem , fordi du risikere at få afslag på din pension , og derefter skal anke den, så risikere du at den ryger tilbage til kommunen og derefter skal den ressourceplan laves ordentligt .. Kommunen har købt sig en masse tid og du har spildt en masse tid ...

Kommunen har sparet en del penge og du har mistet en del (for slet ikke at snakke om den belastning det er at gå og vente ) man kan håbe med en sådan skrivelse at din sagsbehandler bliver opmærksom på at du kender loven , eller at det ved en evt anke klart fremgår at kommunen handlede i strid med loven og at de var gjort opmærksom på det og du derfor kan forlange at få pension med tilbagevirkende kraft hvis det bliver aktuelt ....

men under alle omstændigheder uanset hvordan du gør det så SKRIV ikke ring
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 10:42   #4
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
tak for svarene. jeg har skrevet hver gang og vil prøve igen da det os er den nemmeste måde at kom igennem på til diverse folk på kommunen. gør det med det samme mens humøret er til det, og krydser fingre.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandlingstid? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 6 23-07-2012 21:37
Sagsbehandlingstid Annebeth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-12-2009 12:28
Sagsbehandlingstid Mordanmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-02-2009 09:49
sagsbehandlingstid knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 08-11-2008 13:39
sagsbehandlingstid zuza Spørgsmål ang fleksjob 1 17-08-2008 02:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension