K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2008, 12:41   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
OK! Javel så! ... DET glæder jeg mig til!

Ja hej igen... lidt opdatering på den borgmesterklage jeg sendte afsted for ikke lang tid siden.

Afgørelsen er sådan lidt hip-som-hap agtig... der beklages at min sag ikke er blevet afklaret hurtigere, men undskyldes også med at der jo skal laves en masse faglige tiltag for at give borgeren den rette service på sigt, og der prøves "sniget udenom" ved at konstatere at sager nogengange kan tage lidt tid (overvejer at kommentere på det, og sætte dem på plads... 20 år? .. naaaah!).

Men det sjove er jo, at efter det er blevet sendt til behandling via borgmesteren, og beskæftigelsesministeriet og CHF også er "inde over", så kan jeg godt spore en sagte "rysten" mellem linierne i det svar.

Specielt sidste afsnit i brevet som lyder således:

"Du er nu indkaldt til møde i Jobcenteret den 10.11.2008 og det er kommunens forventning, at du vil opleve professionelt og positivt sagsbehandling i det videre arbejde med din sag."

Svaret på klagen er underskrevet fra ledelsessekretariatet for arbejdsmarkedsforvaltningen i Næstved Kommune...

Så umiddelbart har jeg underskrift på, at jeg vil modtage positiv sagsbehandling fremover, og som jeg ser det er det vel kun MIG der kan vurdere om det er positivt ... jeg tager i hvert fald det papir med og peger på den udtalelse ved den mindste afvigelse fra en førtidspension

Umiddelbart kunne det godt lyde som om, at der har været en opsang eller to på jobcenteret

Ydermere fortæller brevet mig, at min klage over aktivering som forværer mit helbred ER blevet hørt... der står nemlig, at grundet indhentning af lægeattest den 9 sep. er det bekrætet, at det ikke er forsvarligt at aktivere mig 5 timer om ugen i et projekt for sindslidende, ej heller arbejdsprøvning.

Så er det så jeg spørger:

Hvis det ikke er forsvarligt (hvilket jeg selvfølgelig er enig i), hvordan i alverden skal de så kunne vælge andet end førtidspension i min sag?

Jeg tror sgu' ENDELIG at jeg har så megen bevis for, at min førtidspension er i hus meget snart, og jeg kan love jer for, at det første jeg gør er at fare ud og købe en glasramme, sætter tilkendelsen op i den, og fæstner et "1st price" bånd på det, og smækker det op på væggen! ... SERIØST!
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 12:52   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Vi hepper, og klart at du nu får din FP.

Måske jeg skulle erklære mig systeminvalid efter 12 ÅR, og så sende mine papirer en tur til borgmester, beskæftigelsesministeriet og Claus

Sidst redigeret af Maj-Britt; 01-11-2008 kl. 12:52. Årsag: tastefejl.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 13:03   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Vi hepper, og klart at du nu får din FP.

Måske jeg skulle erklære mig systeminvalid efter 12 ÅR, og så sende mine papirer en tur til borgmester, beskæftigelsesministeriet og Claus

Ingen tvivl om, at for mig var omdrejningspunktet at jeg skrev et hulens langt brev til sagsbehandleren om "hvordan det er at være mig i dagligdagen"...

Et par flere klager over arbejdsgangen har sat fokus overfor sagsbehandler og afdelingen, at jeg IKKE er en der giver op, og gerne hiver paragraffer frem...

Min kæften op på www.mitansvar.dk gjorde så det ekstra at CHF og BM røg ind over, og når man så samtidigt skriver til borgmesteren, og påminder ham om, at hvis der ikke snart sker noget, så ryger det til pressen, og at CHF er inde over... så skete der sku' noget.... endelig!

Det handler åbenbart om at ramme dem hvor det gør mest ondt, så jeg kan da kun bifalde at du prøver det samme Mai-Britt.... eller noget lignende... hvis du altså ikke allerede HAR gjort det...

For mig har det betydet, at jeg har måttet ofre det "gode samarbejde" med sagsbehandleren, for at markere mig.... egentligt har hun siden hun startede sagen i maj 2008 været ok fremadrettet med undtagelse af den aktivering hun ville sætte på nakken af mig, men ved at klage og protestere har jeg altså vundet den kamp... måske hun er blevet negativ nu, men jeg kan helt ærligt ikke være mere ligeglad... det er MIT LIV det handler om, og blot en enkelt sag i hendes arbejdsdag... hvad er lige mest vigtigt!?

Ved at det kræver gå på mod, og det er heller ikke omkostningsfrit at gøre det jeg har gjort... har aldrig været mere stresset end dette her år med sagen... men det lader jo til at det KAN betale sig, at kæfte op, holde på sine rettigheder... ja enda kæfte op foran CHF (hvor meget jeg end ikke har lyst at indrømme det )

Jeg kan kun håbe for dig Mai-Britt, og alle andre der sidder med lange sager, at i bliver afklaret... har det sgu' skidt med at se andre side tilbage uden lys for enden af tunnelen, når jeg selv er ved at være der
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 13:17   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg måtte jo vende omkring borgmester, da en snydedum sagsbehandler var ude efter min ene knægt, den sag stoppede han lynhurtigt.

Måtte vende omkring den nye borgmester, da jeg åbenbart ikke kunne få aktindsigt, også her hjalp det.

Så jo, hvis ikke det møde på tirsdag falder ud til MIN fordel, så må planen være:

Klag.

Søg FP §17

Klag til borgmester, BM og den gode Claus.

Min sagsbehandler er også god nok, men hvad hjælper det, når hun er nødt til at følge loven, ikke en dyt, hun gør, hvad hun kan for at befri mig for tåbeligheder.

Men det er bare ikke godt nok, jeg kan ikke fungere optimalt på den uvidenhed, vi jo alle har, hvad kan der ske i morgen, hvad står der nu i det brev fra kommunen, vi kender det alle.

Som den ældste knægt siger: Hvad brug kan arbejdsmarkedet gøre af dig, i samme sekund de ser dig, hører om dine begrænsinger, så bakker de da ud, du er ren udgift.

Og han har jo ret, lad mig dog være i fred, så skal jeg nok klare hverdagen sammen med mine unger.

Nu hvor de rasler med sablerne, så må jeg jo køre de tunge tanks i stilling, og jeg lover jer, jeg er ikke nem at danse med.

Som en skrev herinde, de kan tvinge os i arbejdsprøvning, men de kan ikke tvinge os til at drikke af truget, så jeg vil møde op og hårdnakket holde på at det, det og det kan jeg ikke.

Sætte mig passivt ned og beklage mig over smerter, om jeg så skal rende rundt hele natten og gøre hovedrent, så må det være sådan, bagefter kravler jeg bogstaveligt rundt.

Nå, det går nok altsammen, jeg er lidt hidsig lige nu, så må vist hellere tage ud og powershoppe lidt bare sååååååååå kvindeligt.

Razmo, dig og mig skal de satme ikke kyse så nemt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg glæder mig over udviklingen på k10... phhmw Dit og Dat 3 12-03-2011 11:19
Gratis sunde glæder til fattigrøve Gadefejer Politik og Samfund 34 26-05-2009 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension