K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2008, 16:23   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
alder og ftp

hej. nu har jeg fortalt min læge jeg har valgt at søge ftp i stedet for flex. og nævnte det ku være kommunen ville kontakte ham ang det. og fik at vide at det ville blive meget meget svært for en på min alder at få ftp. er 32 år men der står i mine papirer at kommunen var villig til at gi mig ftp for 10 år siden efter et nervesammenbrud. og vil sådan set bare høre andre folks erfaringer omkring alder og ftp. er godt klar over jeg stadig er ung men det er min kroniske sygdom jo ligeglad med. og ens alder burde vel ikke være en hindring for pension. kender da os folk yngre end mig selv som har fået ftp. så ska jeg glem lidt min egen læges udtalelse? hvad er jeres erfaringer?
ha en go weekend
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 17:09   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Din læge har fuldstændig ret. Men. Det skal ikke forhindre dig i at prøve, for du har også ret, sygdomme har ingen alder!!
Og fordi noget er svært er det jo ikke ensbetydene med at det er umuligt - benarbejdet bliver bare hårdere, reglerne vanskeligere at omgåes, men det KAN lade sig gøre!

Der er mange, endnu yngre mennesker end dig, der får deres førtidspension igennem, så du har da en reel chance selvom du er 32. Jeg er 38 og er selv i gang med at søge førtidspension - jeg har også alderen lidt imod mig, men mener jeg har en god sag...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 17:36   #3
dhansen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2007
Indlæg: 17
Styrke: 18
dhansen er ny på vejen
Den med alderen bliver altid brugt - og sygdom har ingen alder.

Jeg fik selv min ftpension lidt efter jeg var fyldt 26 år, og jeg hørte meget for min alder, men min pension fik jeg alligevel, for ens sygdom vejer trods alt mere end alderen.
Så fat mod, og søg alligevel.
dhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 10:51   #4
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa

Ja, kommunen bruger også min unge alder imod mig. Jeg er 26 år, men er så præget af min sygdom at jeg ikke kan arbejde. Jeg forstår bare ikke at kommunen tror at man får det bedre af at være ung? Det er da når man er ung man skal stifte familie, bolig mv.!!!

Jeg forstår ikke hvordan de kan bruge ens alder imod en... men min kommune bruger den i hvert fald hver gang.

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 10:54   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Så skulle man jo tro at min alder ( 51) ville være en fordel, men næ nej, jeg har maaaaange gode arbejdesår foran mig, siger de

Jeg synes nu de ligger bag mig, men det er nok bare mig, der er underlig.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 15:53   #6
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Maj-Britt

Ja, kan de ikke bruger alderen mod en så finder de sgu bare på noget andet

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 16:01   #7
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
ftp eller flex

Næsten alle mennesker under 50 år, bliver først godkendt til flexjob, og efter et par år kan man så ansøge om ftp
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 16:03   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hold da op, Andi.

Det er da skummelt.

Kan du ikke lige lægge et link til, hvor du har fundet den oplysning?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 16:52   #9
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Ja nogen gange kan det virke formålsløst, at begynde arbejdsprøving og derefter følgende fleksjob... ftp. Kan virke og være den eneste løsning, nu når man ikke længere kan forsørge sig selv.. Min kommune sage også at jeg da var for ung til ftp... Men så henviste leg til lovgivingen, som siger at; ALLE mellem 18 og 64 år kan søge om førtidspension, hvis di er ude af stand til at blive selforsørgene, ved eget arbejde...

Og da jeg nu ikke kan arbejde 36 timer hver uge året rundt . Ja så skulle jeg sefølig ha min pension. ferdig. basta. bum.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I nyt fleksjob trods krise og alder maruus Spørgsmål ang fleksjob 5 04-02-2012 14:56
Kan jeg virkelig ikke få hjælp pga. min alder? sandie86 Spørgsmål ang fleksjob 13 30-09-2009 22:12
Har alder noget med fleksjob at gøre? pman1986 Spørgsmål ang fleksjob 12 24-10-2008 16:40
Psykiske lidelser, alder og førtidspension zuza Nyt om loven 10 28-08-2008 23:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension