K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2008, 20:59   #1
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Jeg er blevet taget seriøst i dag

HEJ.
Så oprandt dagen til mit møde med sagsbehandler i jobcenter, selv bestilt mødet, er tilknytter privat aktør.
Jeg er så glad i dag, det hele startede allerede i går, da jeg så min nye lejlighed, den fedeste lejlighed, billig og i et pænt område, ----------altan, gratis vask, virker så lovende.
Hele natten har jeg skældt privat aktør ud i min drøm, som jeg jo har været utilfreds med.
Jeg mødte på jobcenter, havde fået en god ven med som bisidder, havde forberedt mig hele weekenden, hvad jeg ville med det møde.

Jeg blev taget meget seriøs, mødet varede tre timer, med pauser, det var meget omfattende sagde hun til mig, jeg har på stedet fået 14 dages fri fra min praktik, ifb, med flytningen, der er søgt om forlængelse af reva, så jeg kan passe mit forløb i traume behandling på RH, samtidig sagde hun vi laver ansøgning om flexjob ordning.
Jeg er blevet vejledt i at gå til borgerrådgivning for at formulere min egen ansøgning om flex plus sagsbehandlers notater, ansøgningen er bedre når den er formuleret helt rigtigt, sagde hun, denne skal jeg aflevere til min sagsbehandler.
I morgen vil jeg tage i borgerrådgivning og derefter aflever ansøgningen om flexjob ordning, .
Jeg har givet tilladelse til at der bliver indhenter statusattest hos egen lægen,
dette var min egen plan for min fremtid som der blev taget seriøst, der blev lyttet på mig da jeg klagede over privat aktør, hun fortalte mig, jeg skal intet absolut intet sige om min tilstand til privat aktør, kun om praktikken som jeg passer, hvis privat aktør vil vide mere kan hun ringe til sagsbehandler,
jeg fik altså en god behandling og taget seriøst i dag, så man kan sige sagen er startet for mit vedkommende.
Og nej selvfølig skal mennesker ikke mangle arme og ben for at blive bevilgiet et flexjob, meget ubetænksomt sagt af privat aktør, når borgene er i arbejdsprøvning er der en grund , sagde hun private aktører er en forretning sagde hun, så jeg er glad over min lejlighed, glad over ansøgningerne er lavet jeg har fri når jeg flytter til en virkelig skøn lejlighed, glemte at fortælle om min nye udsigt, det er så smukt ud over Københavns Havn, l Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 21:34   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Thelma

Hvor er det dejligt for dig.

Og skønt med din nye lejlighed, bliver rart når du er på plads.

Hav det godt og en masse herfra


Knus Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 21:50   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Lightbulb Ang. ny lejlighed og blive taget seriøst

Et hjerteligt tillykke til dig og Lusy fra Viper og mig

Vi venter spændt på en fortsættelse, der forhåbentlig viser at du nu VIRKELIG har fået en indlevende og kompetent sagbehandler

Endnu en gang tillykke med din nye lejlighed

Mange Viper og Hyanna

PS: Du er fortsat velkommen til at kontakte os
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 00:07   #4
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej
tak for jeres opbakning til mig, mit underbevidste sind har arbejdet i nat, jeg sover jo kun 2 timer om natten, men jeg har skældt den sagsbehandler privat aktør ud, så hun sad og græd, og råbte undkyld, jeg skulle aldrig have været sagsbehandler, lige nu sidder jeg lidt og smiler af det, -----samtidig glæder jeg mig så meget over at min sag er påbegyndt med en kompetent sagsbehandler, der blev lyttet, jeg fik vejledning, hun hjalp mig på vej med ansøgningen til flex, skal videreføre den i morgen i borgerrådgivningen, jeg har fået mine rettigheder af vide , jeg har underskrevt en samtykkeerklæring i forbindelse med ansøgningen om flexjob ordningen, så jeg syntes selv jeg er godt på vej, -----så egentlig sidder jeg og tænker at den private aktør er værdiløs, som jeg har haft, ----men som sagsbehandler sagde om privat aktør, de skal kun beskrive om min praktik intet andet, jeg har også selv lært noget i dag,så en god begyndelse i dag,Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 00:20   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hjertelig tillykke Thelma med lejligheden, den lyder super lækker.

Men hvor er det dog i grunden forfædeligt at man ligefrem skal blive ovenud lykkelig hvis man bliver forstået og læst korrekt - det burde jo have været en selvfølge. Men det ved vi jo alle godt at det ikke er, desværre. Kotumen er efterhånden, at man gang på gang bliver misforstået, mistænkelig gjort, bliver krænket, trådt på, overhørt mm.

Dejligt at du har fået vind i sejlene
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 00:51   #6
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
København gruppen

Hej helenekr
Ja du har ret at man skal blive helt overlykkelig bare for at få den behandling som alle har ret til, jeg har jo været utilfreds med den private aktørs manglende information, og særdeles flabede svar, så jeg selv bestilte tid på et af vores berygtede jobcentre her i kbh, hvor min egen sagsbehandler er, så jeg havde kun hørt dårligt om jobcentret og negativ omtale alle steder fra, derfor meget overrasket i dag, jov jeg har tilmeldt mig KBH; gruppen,kh, thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 13:51   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Thelma hvor lyder det bare godt, man bliver helt overrasket når man endlig får en ordentlig behandling af det offentlige ikke ?

Men det beviser jo så også det du skriver, at man ikke skal finde sig i det hele , man skal sige fra og råbe op, er spændt på at høre hvordan det videre går, du kan tro jeg tænkte på dig hele dagen og krydsede alt hvad der kunne krydses
  Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 18:19   #8
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
BORGERRÅDGIVNINGEN ET STORT SPØRGSMÅLSTEGN ?

Hej allesammen,troede lige alt var så godt i går, god nats søvn hvilede lidt på lauerbærene over min nye lejlighed og sagsbehandler mødet i går.

Men kære allesammen på K-10 som er det første jeg læser om morgenen , jeg tror faktisk MIN SAG FØRST ER STARTET nu UF UF; tænker på alt det jeg har læst her 8-9 år som systeminvalid,

Jeg --tog i borgerrådgivningen, som aftalt med min sagsbehandler i går, og bad om hjælp til at lave ansøgningen tilf flexjob visitation, havde selv medbragt 3 sider i går, om mit forløb, hun skrev 3 linjer i et brev om ansøgning om forlængelse af reva og så flexordning ansøgning.

Borger rådgivningen så på mig som var jeg landet fra en anden planet, meget venlige sagde de at det var sagsbehandlers job, og bad om navnet på vedkommende og samtidigt mit tlf, nr, de ville kontakte kommunens sags
behandler i jobcenter,

Nu sidder jeg og tænker Ja den sagsbehandler har (jeg kan ikke rigtigt gennem skue det endnu ny begynder her) ski da bare sendt mig videre, i systemet, lige nu sidder jeg også og tænker at hun sagde, ja måske ses vi ikke mere, du ryger ned på anden sal nu, SÅ JEG ER DA ALVORLIGT BANGE FOR AT DETTE KUN ER STARTEN PÅ MIN SAG;
Kommer hjem tlf, ringer, det er så borgerrådgivningen, meget venligt, siger din sagsbehandler sidder i møde , vi prøver igen i morgen, det er hendes job at lave en ansøgning ikke dig eller os,
Jeg ved så jeg er på reva til 12-12, derefter ny plan, jeg ved jeg får en skøn lejlighed, om 14 dage, jeg har med tilladelse fra jobcenter i går fået 14 dages fri når jeg skal flytte, så har jeg kun 2 uger tilbage i arb, prøvning og venter så RH, behandling.
Jeg syntes jeg har fået så god behandling i går og taget seriøs, men jeg er lidt nervøs inders inde at JEG BARE ER SENDT NED PÅ ANDEN SAL; UDEN EN egentlig ordentlig ansøgning om flex.
Jeg vil kontakte min sagssbehandler i morgen, bede om en ny tid, også andet uafklaret efter en god nats søvn, andet uafklaret er hvad sker der hvis ikke jeg får en reva forlængelse, ?

Så jeg må igang igen med de uafklarede ting, jeg har, jeg er udemærket klar over folk ikke hver dag gudskelov, ser en sag som min med drabsforsøg, og en masse shit med genhusninger nedbrændt egendom, men en ting er jeg klar over på K_10 vi er så mange mennesker der har været igemmen en masse shit på hver vores måde, og den hjælp vi giver hinanden er så værdifuld.
Jeg vil takke jer der har givet mig så gode råd og til HYanna og Viper som faktisk stillede deres private hjem til rådighed for mig og min kat, troede ikke der fandtes den menneske kærlighed snart mere, og til hejdien som så sødt har skrevet så smuk en besøgsbesked, ved i hvad det varmer mig så dejligt, giver mig kræfter til at fortsætte og holde på min ret, ved tanken om jeg kun skal sidde her i haven S---de koldt og hente vand og fryse i 2 uger mere til jeg får den lejlighed, det giver mig kræfter, når jeger flyttet har jeg kun 2 uger tilbage af min arb, prøvning, det kan jeg overskue, og så tager jeg den derfra ser hvad der sker--forlængelse reva, og flexjob ansøgning engang....
i dag har jeg bedt om fri fra praktik skulle borgerrådgivning, samtidig har jeg en god kammerat, der havde brug for at jeg tog med som besidder i vekommenndes sag, også jobcenter KBH, vi er blevet kostet rundt til 2 jobcentre og 2 socialcentre, i dag, vedkommende har en dep, jeg så nu hvordan der ikke er check på hvor borgene hører til, de aner det ikke på jobcenterne, eller soc, centerne, jeg skriver et indlæg en dag om dette med tilladelse fra vedkommende, så travl dag i KBH,
Så jeg skal ikke tage alt for givet , ved jeg hat ro på nu når jeg har jeg en lejlighed, gud ved om det egentligt er lovligt at jeg er i arbejdsprøvning, som hjemløs uden vand, 10 gr, om morgenen, altså indendørs, ----men jeg er glad for stedet, men det var ski da lige hele *systemet*jeg tænkte på.
KH; Thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 18:45   #9
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Question Hej Thelma

Angående din kedelige historie om i dag, så vil jeg sige til dig at uanset hvad de siger i kommunen, så har de ikke lov til at sætte dig i arbejdsprøvning mens du er hjemløs. Det er ganske enkelt ulovligt og dermed noget du i givet fald kan politianmelde dem for så bare tag den del roligt lige nu.

Foreløbig skal du bare glæde dig til at du og Lucy flytter ind i jeres lejlighed om små 14 dage.

Jeg skal lige spørge dig fra Hyanna om du sidder og fryser ude i kolonihaven? Har du ingen opvarmningsmulighed for dig og Lucy?

Masser af Hyanna og Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 18:54   #10
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Thelma

Der kan hurtigt ske noget

Men glæd dig over din nye lejlighed og håber alt må lykkes for dig

Pas nu på dig selv og Lucy, håber i kan holde varmen

Knus Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Boligsikring taget Frejth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 01-11-2012 19:46
Taget ved næsen..... Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 07-01-2012 16:08
Hvor seriøst bliver Reva/Incita mf taget? Ninja Dit og Dat 28 26-11-2008 23:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension