K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2008, 13:03   #1
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
TRANSPORT TIL BEHANDLING

Så fik jeg da langt om længe den opringning jeg har gået og ventet på i 1 år og 11 måneder
Jeg har det jo sådan at jeg gået med skulder/arm bandage et stativ som holder min skulder samt arm oppe, da jeg ikke har så meget inde i skulderen der selv kan gøre dette.
Jeg har så det problem at jeg har mange smerter og derfor får Morfin medicin hver dag, jeg må ikke køre bil!! jeg har dårlige ben med store smerter også, og kan derfor ikke gå mere end ca. 20 - 50 meter.
Min samlever har job og kan ikke få fri hver gang jeg skal fra viborg til Aalborg, det er en gang om ugen nu, på smerte centeret og hvorfor skulle hun da også tage fri og vi midster de penge, vi midster hvis penge nok med de mærkelige regler vi har her i landet.
Men kommunen har været så lang tid om at finde ud af det kørsel og jeg har selv mange gange rykket dem, jeg tog kontakt med en patient vejleder og hun hvis sat skub i sagerne.
Så nu skal jeg bestille taxi hver gang jeg skal frem og tilbage.

Så mangler vi kun at få dem til at se på sagen om førtidspensionen, da jeg ikke syntes det kan være rigtig at en på bistandshjælp kan få det samme, udbetalt hver måned som jeg gør på førtidspension.
Bare fordi jeg har valgt at bo med min familie, så skal man straffes fra 15.800 kr minus skat til 12.300 minus skat pr. måned, min nabo som er på kontanthjælp får 11.900 kr pr måned, og han er gift har 2 børn, vi er ikke gift kun samboen på 8 år og har 1 barn.
Jeg forstår ikke de regler som der er, jeg syntes bare ikke det kan være rigtig man får det samme, og at man skal straffes fordi man gerne vil have en familie, det opfordre da mig til at overveje at finde et andet sted, til min adresse, men det er jo ulovlig fy fy
Jeg vil gerne høre om der er andre som er i samme båd som jeg, og om i har gjort noget ved det, og hvad i har gjort.
__________________
KÆRLIG HILSEN
LYNGE
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 13:14   #2
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Det lyder godt, at transporten endelig er på plads. Falck har forøvrigt også et sygetransport-abonnement: http://www.falck.dk/pshop_koersel

Der er så vist en begrænsning mht. antal gange, at man kan blive transporteret svjh.

Mht. at være gift eller bo sammen, som familie, så bliver man tit økonomisk straffet- sådan er reglerne jo desværre bare. Har da oplevet da vi begge var på kontanthjælp, at hvis de skulle lukke kontanthjælpen hos den ene af os, tog de lige det samme beløb fra den anden også- fordi vi var gift.

Vi har accepteret, at sådan er det bare, men synes stadig at reglerne er tåbelige, på det område.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 13:38   #3
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Hej Buffy

Ja jeg kan da også vælge at acceptere reglerne men jeg vil da gøre et forsøg på at råbe nogle af de paphoveder op, for at se om det kan give noget hvad jeg nu ikke tror men jeg har tiden til det.

Jo det er rigtig nok Falck har en sygetransport men med begrænsning på, jeg har snakket med dem flere gange og jeg kan ikke bruge den de har.

Vesthimmerland det er jo hvis tæt på hvor jeg holder til Viborg.

At vi er gift eller samboen er lige meget, vi har stadigvæk de samme udgifter om ikke flere, til medicin og andet verdr. sygdom og jeg kan ikke få en pind fra kommunen efter §100 jeg har søgt alle steder ved dem men nej, jeg er på den nye pension så jeg må klare mig selv siger de, det er ikke altid lige let.
__________________
KÆRLIG HILSEN
LYNGE
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 13:51   #4
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Ja, udgifterne er de samme. Vi har heller ikke fået noget som helst økonomisk hjælp til noget ( medicin, tandlæge eller andet ) fra kommunen.

Jo, Viborg ligger ca. 60 km. herfra.

Vi har 3 børn, hvoraf de to drenge nu er teenagere, så der går også en del til på madbudgettet og man kan altså godt mærke, at maden er blevet dyrere. Vi har snakket om, at man burde fjerne momsen på mad hos familier, der har en indkomst under....et eller andet. Det ville i hvert fald kunne hjælpe her.

Hvis energien er der, så se da endelig om du kan få råbt nogen op- tror dog at det bliver svært.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 14:05   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De ser på det med ægtefællenedsættelse inde på Borgen, men det har vist ikke højeste prioritet.

Så de ved det skam godt.

Der er vist også lavet underskriftindsamling om problemet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 10:34   #6
Rygvind
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2008
Lokation: Stevns
Indlæg: 5
Styrke: 0
Rygvind er ny på vejen
Hej Lynge

Har du fået din læge, til at søge kronikertilskud. Så bliver din medicinregning noget nedsat.

Hilsen Rygvind
Rygvind er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Befordring, transport, behandling??? Nessa12 Alt det andet 3 06-02-2011 16:44
Transport? Peppe Alt det andet 2 04-07-2010 17:28
Transport, hva gør jeg bamse70 Alt det andet 21 08-02-2010 00:29
støtte til behandling og medicin og transport Marolle Alt det andet 4 12-06-2009 12:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension