K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2008, 14:06   #1
Gizmo46
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Alder: 62
Indlæg: 2
Styrke: 0
Gizmo46 er ny på vejen
Jeg søger pension - og syltes!!!

Min historie er flg:

Jeg er en kvinde på 47 år som har været udsat for vold. Jeg sidder og "filosoferer" over min situation da min pensionsansøgning nu kører på 3. år og der reelt intet sker, for jeg hører intet fra de forsk. instanser medmindre jeg selv rykker for det - og kontakter sagsbehandlerne - som ovenikøbet er indvandrere, der tit har haft svært ved at forstå mig og mit sprog - det føles som en omgang SYLTNING:

For knap 5 år siden blev jeg 4 gange udsat for vold af min tidligere kæreste og samlever.

Efter den voldsomme medfart har jeg både mistet min arbejdsevne, min revalidering (tog en HF-eksamen og læste på Københavns Universitet på Amager) og er "endt" på kontanthjælp" - jeg har måttet indstille alt og har nu i 5 år været i et økonomisk ulave og et smertehelvede af format med en diskusoperation, genoptræning, indlæggelse med re-prolabs, fejlmedicinering, genoptræning igen-igen, yderligere med en evt ny operation i sigte, hvor man vil stivgøre det nederste af min ryg med udsigt til kun at blive 50-60% garanteret smertefri - denne operation har jeg takket nej tak til da jeg har ansvaret for min handicappede datter der bor hjemme - og ganske enkelt heller ikke tør gennemgå den operation!! - Jeg er mærket for livet og kan ikke få erstatning nogen steder fra, (udløber efter 2 år), og førtidspensionen har jeg endnu ikke fået endeligt svar på vil gå igennem.

Jeg kan ikke få erstatning for de varige mén, nu så lang tid efter i flg flere advokater men jeg har fået besked på er at KOMMUNEN skal træde ind i min sag og hjælpe mig!!!!

OG....jeg har søgt en førtidspension for 2 1/2 år siden som stadig løber og løber og løber....jeg føler mig syltet - Det kan da ikke have sin rigtighed at der ikke kan komme en afgørelse snart!!!!!!

Det er simpelthen psykisk for svært, at være i det her "ingenmandsland" hvor man når jeg rykker for "HVOR er vi nu??" får beskeden at man ikke er tilfreds med lægernes statusrapporter og at man må afvente om behandlingerne virker.....men jeg er ikke i en egentlig behandling - men i en fase hvor de afprøver forsk nødløsninger - og når jeg har snakket med min speciallæge på Hørsholm Sygehus om hvorvidt de kan give kommunen besked om hvordan "landet ligger" for mig - ja så fik jeg den ene af gangene besked på at kommunen ikke havde indhentet oplysninger fra lægen i mere end 9 mdr!!!!!!! - Jeg kontaktede da kommunen og adspurgte hvorfor de ikke havde indhentet oplysninger om min rygs helbredstilstand og fik svaret: "det har vi ikke fundet er relevant!!!!" - Jamen hvad sker der for kommunen????? Jeg står midt i en pensionssag vedr mit helbred - og så finder man ikke det er relevant at indhente oplysninger om hvordan det står til!!!!!

Jeg har været i arbejdsprøvning i juli 08 til stor forundring for speciallægerne - de blev ikke adspurt om det var hensigtsmæssigt - og nu venter jeg igen-igen på en ny statusundersøgelse samt at jeg skal ha foretaget endnu en facetledsblokade efter sidste MR-scanning.

Så jeg står i et dilemma: - undersøgelser af mine rygskader er slet ikke afsluttet hverken lægeligt el fysisk og spørsmålet er om de bliver det.........
Jeg aner ikke hvor jeg står og det er skruen uden ende at gå i uvished samt er en stor psykisk belastning oveni de daglige og natlige kroniske smerter hvor kun medicinindtagelsen for at holde de værste smerter fra livet dulmer lidt .....

Der skal sandelig et godt helbred til for at kunne klare at blive syg!!!!
Gizmo46 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis jeg søger pension spørgsmål pippi75 Dit og Dat 2 14-06-2012 13:38
Min sag syltes!! Road66 Alt det andet 2 05-02-2011 22:15
Hvordan søger man pension Bette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 19-07-2010 20:11
Skal jeg nu syltes igen? mukke Alt det andet 20 13-07-2009 13:58
HMS syg og syltes(undskyld langt lidt rodet indlæg) Tzari Spørgsmål ang fleksjob 11 06-06-2009 08:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension