K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2008, 10:56   #1
arnejørgensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
arnejørgensen er ny på vejen
arbejdsprøvning

Jeg har læst mange indlæg her på k10 ang. arb.prøvning. også så at sige alle de andre gode indlæg/site .Hvis jeg skal beskrive mig selv er jeg 50 år. jeg har haft 2 blodpropper i hjertet og senset 2 diskuspolaps en i nakken som er blevet opr. med godt resultat.jeg begyndet på at arb.del/skåne som vvs montør egen læge og kirug mente det var ok. nr.2 disk kom mens jeg var i skåne job (er mr skannet)og anmeldt som arb.skade
Mit spørgsmål er når jeg skal arb. prøves er der nogen forsikring for at jeg ikke udsættes for yderlige skader og hvis det er kommunen der forlanger at jeg tager et evt. job der giver flere skader hvad så.jeg har ikke fundet links el. andet med hensyn til borger der er blevet "henvist" og er blevet mere syg.
hvem har ansvarlig for evt skade.
Arne Jørgensen
kbh.
arnejørgensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 11:54   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Når du bliver arbejdsprøvet, er der kun en der bestemmer hvad du kan holde til og ikke holde til, den ene er DIG! de kan føre hesten til truet men ikke tvinge den til at æde, du er fuldt ud berettiget til at sige stop ved alt der ville kunne forvære din situration, og du er fuldt ud berettiget til at møde op, se på sagerne, og så gå hjem igen 10 min efter ankomst, fordi du ikke kan mere den dag, og beder de dig alligevel om at blive, kan du jo heldigvis stadig nægte at udføre arbejdet med henvisning til at din krop ikke kan (og gerne med henvisning til at de kloge siger at du ikke må... at have de kloge med gør kun din sag endnu bedre)

Men de må nu slet ikke bede dig udføre arbejde du ikke kan... jeg kan ikke huske hvordan det lige er formuleret i loven, men der står noget om at der SKAL!!! tages hensyn til dine skånebehov, og noget om at de ikke må forvære din situation.

Men husk der er kun en, der ved hvad du kan holde til, og det er dig, så sig fra... en jeg kender blev bedt om at deltage i noget praktik som hun ikke kan holde til, heller ikke ifg lægerne, hun henviste til lægernes udtalelser, men sagsbehandler var kold, så sagde hun til sagsbehandler: "Det er F... mig der skal leve med min krop, kan du ikke respektere den, vil min hjerne heller ikke hjælpe dig" Dagen efter afleverede hun en lægeerklæring på at hun ikke måtte deltage i praktikken, netop med henvisning til at det ville forvære hendes situation.
At holde på at det er DIG der skal leve i din krop, er en rigtig fornuftig regel.

Hvem der er erstatnings ansvarlig, ved jeg ikke, men et godt BUD (og det er virkelig kun et bud) er at det bliver din krop, det vil være stort set umuligt at komme i gennem med ved kommunen, og så få ret, men også fordi loven netop er så åben at du til en hver tid kan og må sige at du ikke kan... men om mit bud er rigtigt, kan jeg ikke svare dig på.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 22:07   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man er under en arbejdsprøvning, under kommunens forsikring om arbejdsskade.MEN....
DEN DÆKKER IKKE FORVÆRRING, hverken i forbindelse med eksisterende lidelser, eller i forlængelse dermed.
Altså, du skal enten få din læge til at vurdere risikoen, og/eller få indskrevet, dine skånebehov, og aftaler for hvornår du kan sige fra. Altså i hvilke konkrete situationer.
som ekstra sikkehed, kan du påpege, at du IKKE er forsikkret ved yderelige skade, og at du vil have indskrevet i job-plan eller lign. at det er kommunens ansvar, såfremt der sker dig ydereligere.
Har selv lige måtte gøre det samme, vedr arbejdsprøvning.
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 22:27   #4
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Når du starter i arb.prøvning er der kun en til at sige fra og det er DIG og sådan vil det være gennem hele arb.prøvningen. Du vil sikkert blive "tilbud" noget som går ud over dine normale evner, der må du også sige NEJ, hvis du ikke magter det. HUSK DETTE !!!
Det er meget vigtig for dig at du ikke kommer ud i noget som du ikke kan klare fremover. Find ud af hvad du er god til eller find noget du godt kunne tænke dig fremover.

Det kan ikke være meningen at du skal det dårligere end som du har det.
Der er jo også et liv der skal leves udover en evt. arb.tid, sammen med familien.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 10:35   #5
arnejørgensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
arnejørgensen er ny på vejen
Jeg takker for de svar jeg har fået.Det er rart at få gode råd af andre med erfaring.
med venlig hilsen Arne
arnejørgensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 11:57   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tilslutter mig de øvrige her på siden.

Måske kan disse svar som jeg nu sætter ind også hjælpe dig da jeg præcis havde de samme spørgsmål som dig og jeg fik disse svar af Formanden for arb skade foreningen:

1) Ja, alle er dækket af Arbejdsskadeforsikringen, hvis man udfører noget arbejde som har en værdi, et arbejde som andre får løn for hvis ikke arbejdsskadeforsikringen dækker, skal kommunen have en anden forsikring da kommunen har ansvar for alle dem de sender i arbejdsprøvning og genoptræning.

2) Måske, det findes der ikke noget færdigt svar på, men hver enkelt tilfælde skal vurderes - hvis du bliver dårligere uden der ellers sker noget særligt, kan det være en forværring af bestående lidelse - det "bedste" er en ny arbejdsulykke som skal anmeldes.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 19:01   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunernes Forsikring, dækker i arbejdsprøvningen, men kun ved en egentlig arbejdsskade.
DEN DÆKKER IKKE FORVÆRRING, AF EKSISTERNE LIDELSER.
Har selv tjekket på dette, ved at ringe ind til forsikringen.
Det er eget ansvar, at sørge for at eksisterne lidelser, ikke bliver udsat for forværring.
Derfor er det vigtig, at man sørger for nødvendige skånebehov, eller mulighed for at sige fra.
men desværre er mange udsat for, at blive presset ud over grænsen. dette kan forhindres ved, at man indføjer, at kommunen SKAL dække evt forværring, da man er opmærksom på dækningsomfanget, eller begrænsningen deri.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension