K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2008, 13:02   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Åbent brev til lægeforeningen

Jeg har sendt et åbent brev til lægeforeningen , jeg har bland andet sendt det til Bente Hyldahl Fogh ny direktør for Lægeforeningen og til deres fælles mail og så må vi se om der er nogen der føler sig kaldet til at svare på det, i mailen kan i se hvem jeg ellers har sendt til og hvad jeg påtænker mig at gøre med mailen også ....


Citat:
Åbent brev til lægeforeningen



Det er med undren at man læser på DR den 17 Oktober om hvordan man fra lægeforeningen side er ude og angribe problematikken omkring borgernes retssikkerhed mht til ministeriets brug af lægeerklæringer.



Her skriver i bla

Lægeforeningen ser på sagen med stor alvor. Ministeriet kan ikke bare indhente lægeerklæringer til man får den, man synes er den rigtige, siger kontorchef Niels Michelsen.

Dette kan man ikke være andet end enig i, men sådan foregår det og sådan har det foregået ude i kommunerne i årevis.

Ikke kun er der problemer omkring lægekonsulenter der omskriver egene lægers diagnoser men også at man sørger for at den syge borger bliver henvist til Speciallæger der vil medgive kommunen at borgeren ikke er syg, det er ikke ualmindeligt at borgers egene læge og div speciallæger giver en diagnose og at man så fra kommunens side sørger for at sende en borger til en speciallæge som man fra kommunens side er ganske sikker på vil give kommunen medhold i at borgerens egne læger og speciallæger tager fejl , og ganske tit høre man så at kommunen lytter til den speciallæge som de selv har sendt borgeren til , under påstanden om at de andre ikke duer da de ikke er uvildige …


En smart måde at omgås læge papir på og en smart måde at spare penge på i kommunerne (da de fleste af disse borger så bliver sat på kontanthjælp i mange år )

Som eks kan jeg henvise til denne skrivelse på www.k10.dk



Jepp, det er nøjagtigt dette generelle syn, han har på kvinder. Jeg tror, at uanset hvad den enkelte kvinde fejler, så er det "indbildte" smerter kvinden har - i hans øjne altså.

I hans speciallægeerklæring, skriver han ting, som overhovedet ikke er i overensstemmelse med sandheden, f.eks. hun kunne selv tage sko og strømper af......... jeg havde ikke sko og strømper på. Kun sandaler af tøffeltypen....



Desuden har han skrevet, at alle bevægelser er normale........ og patienten har været sygemeldt over et år, det har ikke hjulpet hende - tværtimod.



Desuden havde han et afsnit, der næsten fyldte en halv side - med generelle betragtninger af kvinder og deres "opdigtede smerter".

Jeg er SÅ vred!

Jeg vil ikke ønske for andre, at de kommer i kløerne på en så snæversynet læge der har så dårligt et menneskesyn. Han burde ganske enkelt ikke have lov til, at komme med lægelige udtalelser. TÆNK, at det er vores skattekroner der går til den slag.


Det på satte indlæg er af en kvinde der fra egen læge og to andre speciallæger havde en diagnose med ryg problemer og diagnoser som i et snuptag kan fjernes af en speciallæge som aldrig har mødt hende eller kender til hendes problematik , men det er som reglen kommunens egen mand man lytter til …

Det er heller ikke ualmindeligt at man fra kommuners side doktorshopper i en grad der er latterligt, folk med div fysiske sygdomme bliver henvist (af kommuner anbefalet af lægekonsulenter) til feks psykiater og så er det at de kan støde ind i en psykiater som Eva Blak og hende vil jeg afholde mig i at skrive for meget om, for det ville fylde sider op og side ned, dog kan jeg oplyse at når folk har været en tur hos hende , er de blevet nægtet bisidder, deres samtaler er blevet optaget de er blevet latterliggjort og ydmygede i en grad man ikke tror på kan ske i det danske samfund, når de så beder om en kopi af optagelsen, ja så er påstanden at den er slettet en time efter man er ude af døren.

Nu har disse mennesker fået nok og prøver at bekæmpe Eva Blach ved at advare andre og huske dem på at de har lov til en bisidder ifølge loven og at de optager samtalerne med hende, de har patient foreningen på deres sag og de bruger igen www.k10.dk til at oplyse evt andre ved faren, dette får dog ikke Eva Blach til at skifte retning men kun true hjemmesiden med en politianmeldelse hvis ikke indlæg omkring hende fjernes , men da alle er villige til at stå frem med navn og dokumentation omkring denne såkaldte psykiater og tage skraldet selv , ja så bliver det stående hvor det står..

Dog er det lykkedes hende at fjerne enhver kritik mange andre steder på nettet, feks optræder det ikke længere hos netdoktor . (læs mere om behandling af borgere her http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...light=eva+blak

På side 7 står Eva B mail og svaret til hende

Dette er blot et meget lille udpluk af hvad der sker ude blandt jeres kollegaer og jeg kan forstå at i er forarget over sagen med Mirsad Zairi det er vi rigtig mange der er ..

Og frygter for borgeres retssikkerhed det kan vi også forstå at i gør , den frygt deler vi i systemet og har gjort det meget længe både når det kommer til doktorshopping (sådan at evt speciallæge erklæringer søges indhentet hos "firmaets mand " ) men også når det drejer sig om brugen af lægekonsulenter…



Det må i den grad undres at man ikke fra lægeforeningens side tager disse problematikker alvorligt, både for lægernes egen skyld da få (i vores øjne) u etiske lægekonsulenter og speciallæger (eller også er de kontroversielle) er med til at skade flertallet efterhånden som flere og flere sager bliver kendt får befolkningen mindre og mindre tillid til lægestanden , efterhånden som flere og flere borgere bliver opmærksomme på hvad den nye såkaldte Term model kan betyde for syge borgere ja så vil flere og flere borgere miste tilliden til den danske lægestand.

Især når man oplever at sådanne som lægeforeningen åbenbart ikke mener at det er en problematik der er værd at bekymre sig om, og at man skal helt op på minister plan for at kunne se det kritiske i at man forlanger nye lægeerklæringer hele tiden.


OGSÅ
i kommunerne hvor det så ikke engang er sådan at borger og egen læge kan vælge en ny speciallæge men at det bestemmes af kommunen sker det jo i stor stil.

Når man dertil ligger Term modellen og lægekonsulenter så er der hos mange borger ikke tiltro til læge standen mere , måske vil man så tænke at det er jo kun en lille procentdel (2000) af de syge der er på www.k10.dk men med et besøgstal på ca en million og samarbejde med andre sider , samt familie og venner der ser hvad de syge går igennem så vil ikke kun den syge men en stor del af deres omgangskreds miste tilliden ikke kun til systemet men også til lægerne (og her er det jo slåenene at en undersøgelse lige har fastslået at mange i den raske befolkning ikke tror på at systemet vil være der for dem hvis de bliver syge )

Så er det jeg gerne vil høre om

Er lægeforeningen viden om problematikken omkring lægekonsulenter ?

Er lægeforeningen viden om problematikken omkring doktorshopping i kommunerne?

Er lægeforeningen viden om at en stor del af deres egne medlemmer underkendes af en lille gruppe af deres kollegaer ?

Syntes lægeforeningen at det er i orden at man fra kommunernes side doktorshopper og syntes man fra lægeforeningens side at det er ok at man har kollegaer der sidder og omgøre deres arbejde ?

Vil lægeforeningen tage stilling til at en lille gruppe læger ødelægger tilliden til lægerne generelt?

Og sidste men ikke mindst , hvad syntes lægeforeningen er vigtigst , borgernes retssikkerhed og tillid til lægestanden, eller loyalitet lægerne imellem ?



Jeg ser frem til at svar på denne mail , nogen i lægeforeningen må have en mening om det der foregår ude i kommunen og det man byder syge.



Dertil kan jeg anbefale at man læser på folketingets side om netop læge konsulenters medvirkende i syge sager ude i kommunen.

Vi har rejst sagen for arbejdsmarkedsudvalget og socialudvalget og vi vil blive ved til nogen lytter efter, det er ikke et velfærdssamfund værdigt at behandle syge mennesker på den måde, at kommunerne gør det i pengetankens navn kan man til en vis grad forstå , men at lægeren medvirker til dette kan man kun sige føj til …



Med venlig hilsen

xxxx



Link til folketinget http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...1006/index.htm



Denne mail er stillet som et åbent brev til lægeforeningen og er også sendt til journalisten der har skrevet på dr

Den er sendt til [email protected]

Den er ligeledes blevet sat på hjemmesiden www.k10.dk

Og vil i de følgende dage blive sat på alle blogge i div medier og sendt til journalister fra div medier.

Ligeledes vil et svar (som jeg forventer at i har lyst til at give) også blive sat på alle steder hvor denne skrivelse er sat på .



Dertil vil mailen også blive sendt til samtlige sundhedsordfører og til sundhedsministeren
  Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 13:17   #2
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Hejdien? Denne skrivelse du henviser til som det første link i Åbent Brev - fører kun til forsiden. Ikke til nogen skrivelse... er det meningen?

Sorry... jeg ser nu, at du citerer i teksten...
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 13:24   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tante Ana tjaa du har nok ret, jeg kunne have linket til tråden i stedet for

Men er der nogen der har lyst til / gider at bruge linkene så syntes jeg at de ville have godt af en lille surfer på hele siden (en øjenåbner)
  Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 14:08   #4
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Jo da.... men jeg har nu selv et hyr med at finde den tråd du nævner, men pyt. Det plejer at gå alligevel...

Næ.. noget andet jeg gerne vil kommentere er, at det er Lægeforeningen selv, som sidst (vist nok) i halvfemserne har gjort i bukserne ved at indgå denne berømte aftale med Karen Jespersen (dengang socialdemokrat?) om at FRITAGE FOR LÆGELØFTET/LÆGELOVEN de kommunalt ansatte læger i fuldtids- og deltidsstillinger som Lægekonsulenter!

Hvordan har de tænkt dem, at det skulle kunne lade sig at gøre? En god og ansvarlig (over for Lægeløftet og Lægeloven) læge i sin egen konsultation om formiddagen - og en totalt ansvarsløst, HÆVET OVER Lægeløftet/Lægeloven læge bag det kommunale skrivebord om eftermiddagen? Hvem tror Lægeforeningen at vi er? En bunke idioter, som kan bydes hvad som helst og ikke selv kan se det groteske i dette fiksfakseri Lægeforeningen har accepteret og gået med til?

Det er min egen (og nok andres med) uforbeholdne mening og vurdering, at Lægeforeningen har ikke styr på sine egne medlemmer!

Det er jo lægerne INDENFOR den samme Lægeforening, som hele tiden og gang på gang UNDERKENDER hinandens lægeerklæringer. Og dette sker, vel at mærke - UDEN - at de skadelidte læger, som underkendes - gør noget ved det.

Jeg tror ikke, at dette ændrer sig før alle læger i Danmark trækker på samme hammel - fagligt OG etisk. Det gør de ikke nu, hvor lægestandens legeplads mest minder om tyrkisk marked, hvor alle modarbejder alle, og hvor nogle er meget mere "værd" end andre. De skulle skamme dem! Læger!
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 14:54   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, Hejdien, sådan skal den ged barberes. Særdeles flot udlæg og så håber vi alle på at der kommer en reaktion. Flot arbejde. Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 19:37   #6
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
Hejdien.

Hej Hejdien.
Må bare sige dig tak fordi du bruger af dit overskud til at kæmpe for os alle, super godt brev, det skal blive interessant at læse svaret.
Endnu engang TAK. Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 20:07   #7
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Hejdien.

Også roser til dig fra KBH, flot velformuleret brev du har skrevet, tak for dit overskud til at kæmpe for os alle, glæder mig til at læse svaret hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 10:45   #8
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Smile

et stort for et flot stykke arbejde skal du have af mig
bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 11:07   #9
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Hejdien

Kanon flot stykke arbejde du har udført.

Et stort tak skal lyde herfra det midtjydske og vi håber på det bedste.

Ser med spænding frem til at læse resultatet.

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 13:54   #10
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Kære Heidie!
Tussind tak for dit kæmpe arbejde og flot formulerede brev,håber det åbner øjnene på nogen...
mange knus og god weekend
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Åbent brev til Mette Frederiksen Piedeux Fremtiden for fleksjob og førtidspension 25 24-03-2012 20:08
Åbent brev - det batter Bang Er det overhovdet til at få fleksjob? 20 15-06-2011 17:21
Åbent brev til socialministeren 20 jan 2011 phhmw Politik og Samfund 4 23-01-2011 20:40
Åbent brev Bang Alt det andet 1 19-11-2010 10:37
Åbent brev - appel til politikerne på Christiansborg! logikeren Politik og Samfund 13 18-09-2010 01:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension