K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2008, 11:55   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
Question fra flex til ftp.

hej vil bare sige jeg har valgt at søge ftp. "orker" ikke flere jobræning/afklaringsprojekter og andre "sjove" ting kommunen smider en ud i..
og har fået at vide jeg ingen sagbehandler har!! og der først vil ske noget med min sag fra d. 1/11 er der andre der osse har oplevet at ikke ha nogen
sagbehandler. man har da krav på at ha en ellr hvad?? nå men det ska jo nok blive spændende om jeg ska slås lisså meget for pension som jeg sku med flex..
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 13:35   #2
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Knudsen.
Ja det var jo nogle rigtige gode spørgsmål.
Jeg tror da også man har krav på at have en sagsbehandler. Jeg selv og mange andre her på k10 har oplevet at have mange sagsbehandlere, dog ikke på en gang. Jeg har skiftet sagsbehandler mange gange. Nogle af dem har jeg aldrig hverken set eller snakket med. Jeg har bare fået et brev, at nu hed min sagsbehandler xxx og at vedkommen ville rette kontakt til mig snarest. Efter et halvt år uden anden kontakt, begyndte jeg at rykke for handling. Det har og er stadig en meget vanskelig opgave at få fat på min nuværende sagsbehandler.
Jeg håber for dig, at du får en god behandling af din ansøgning og at du hurtigt får en afklaring.
Fortæl gerne hvordan det går.
Held og lykke.
Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 13:45   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Knudsen hvem har sendt dig oplysninger om at du ikke har nogen sagsbehandler ?

Jeg ved faktisk ikke om man har krav på en sagsbehandler men mener det helt bestemt, selv har jeg dog heller ikke nogen pt og har ikke haft det et halvt års tid og har ikke klaget så inderligt over det, for når der er noget jeg har brug for så tager jeg mig et lille skænderi med hende der er leder for sagsbehandlerne og hun er så dum at jeg ikke har brug for mere...

Men det jeg tænkte på er at der er lovgivning omkring det at søge ftp det vil sige at de har tre måneder og selv om de har travlt og ikke nok sagsbehandlere er det ikke nogen undskyldning ...

Så du kunne evt skrive til den person der oplyser dig om at der ikke er nogen sagsbehandler til dig og skrive at det ikke er en gangbar en og at du forventer at din ftp (efter §17 formoder jeg) stadig er afklaret inden for de tre måneder loven foreskriver ...

(problemet er bare at de tre måneder gælder fra den dag de lader sagen overgå til behandling om ftp og gør de det fra den 1-11 så har de jo stadig deres tre måneder)

men måske en klage over manglenede sagsbehandling kunne være en ide

Loven bliver jo ikke lige lavet om fordi de har travlt ,...

Men har man krav på en sagsbehandler ? godt spørgsmål er der nogen der ved det , eller skal vi lige ud og søge på det også ??

Orsog ved du det ??
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 14:21   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Sidder og leder som en gal i alle love og bekendtgørelser, for jeg har læst et sted, at ALLE borgere i dette land HAR en sagsbehandler. Denne bliver dog først "aktiveret" i det øjeblik man henvender sig i sin kommune og anmoder om hjælp eller vejledning

Hilsen Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 14:45   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hyanna ja ved godt at det har været sådan før i tiden , men det jeg kunne frygte er at meget af arbejdet er røget over til jobkonsulenterne...

jeg søger også lige en gang og ser hvad der kommer frem
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 18:25   #6
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
I en periode havde jeg heller ikke nogen sagsbehandler, jeg fik bare af vide at jeg tilhørte team 2, hm ja når man så tilhører et helt team er der ikke rigtig nogen der tager ens sag og arbejder på den for man regner altid med at naboen er igang med sagen. der blev ikke lavet noget ved min sag i den tid, så skrev jeg en mail til team 2 og spurgte dem hvem der var min sagsbehandler og vupti så blev jeg ringet op meget hurtigt med et navn på en+ en mail fra dem. så det hjalp, men de sagde at det var meget normalt når de var få mennesker kunne alle ikke få en sagsbehandler.... hm det er københavns kommune.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 22:19   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
I min sag om førtidspension, valgte jeg selv at "fodrer" dem med oplysninger fra læge,psykriater og psykolog. Tju hej, der kom skred i sagen
Min nye sagbehandler kunne oplyse mig om at de havde valgt at lade de midlertidige førtidspension ligge, da der var andre sager der var mere nødvendige at få gennem systemet og vi fik jo pensionen til sagen var revuderet

Jeg kunne ikke klare afgørelsen en mdr. mere da jeg stressede efter 1. år, hvilket hun også kunne høre på mig. Min sag kom for og jeg blev tilkendt varig pension. Så gør hvad I kan for at få en hurtigere afklaring, fodrer dem med alle de oplysniger I ligger inde med og HUSK lige at tage en kopi før I sender dem og bed om en kvittering på at de har modtaget dem

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 10:24   #8
museen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2008
Lokation: Solrød
Alder: 67
Indlæg: 11
Styrke: 16
museen er ny på vejen
ftp.

Hejsa.
Skal lige tilføje her, at kommunen søgte ftp. for mig tilbage i 2005. Fik afslag, selvom jeg gav dem alle oplysninger jeg havde både fra speciellæger, min egen læge, scanning og røngten. Intet hjalp og jeg sidder i samme sitiuation stadigvæk i 2008.
Så det er ikke alle steder det virker.
Bente
museen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 10:55   #9
Orsoq
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Indlæg: 21
Styrke: 16
Orsoq er ny på vejen
Sagsbehandler

Hej Alle
Man har ikek et retskrav på en "bestemt" sagsbehanler, men man har et retskrav på at kommunen behandler ens sag. Det er så op til kommunen selv at fastlægge tidsnormer for sagsbehanlingen og meddele dette til borgeren. Kommunen har dog altid ret tilat skrivet til borgeren at man ikek kan overholde den fremsatte tidsfrist, men at man forventer at sagen er behandlet inden for .....tid.
Orsoq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 14:34   #10
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kære Knudsen

I Bekendtgørelsen af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område ... LBK nr. 877 af 03/09/2008, kapitel 4. §15 og § 16 står der at kommunalbestyrelsen har både pligten og tilsynet ..... dvs. at de bestemmer hvordan hjælpen til dig skal gives (f.eks via en sagsbehandler) og det er også kommunalbestyrelsen der har ansvaret for at du får den hjælp du har brug for.

Summa sumarum ... Så skal der vel klages til kommunalbestyrelsen over at du ikke har en sagsbehandler.

Hvad mener I andre?

Hejdien, du har så sikkert ret i at den kommunale repræsentant lige så godt kan være en jobkonsulent, det kommer jo an på hvad kommunen har tænkt sig at iværksætte af hjælpeforanstaltninger . om NOGEN

Mange til dig Knudsen fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension