K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2008, 11:51   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jobcenter Slagelse skal nu stå skoleret

Som jeg før har fortalt har Jobcenter Slagelse store problemer eller rettere nok de mennesker der er så uheldige at komme i kontakt med dem

Her er sidste nyt i sagen:

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=3

Bemærk også at ude i højre side kan man også finde Jobcenter Fakse som tydeligvis heller ikke kan finde ud af at behandle sine borgere ordentligt!

Det er jo mere end grotesk og sørgeligt.

Go søndag til alle
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2008, 22:07   #2
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Dagens indslag i føljetonen

http://www.tv2east.dk/article?id=31176
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 13:28   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kære Systeminvalid

Ja, jeg følger også meget nøje med, og ville også gerne have Odsherred Kommune med ind i billedet, for der står det også slemt til
Det står jo også slemt til i Faxe Kommune, og læser man rundt om på trådene, er billedet generelt over hele landet

Håber på at kritikken af kommunernes sagsbehandling kan brede sig som ringe i vandet i medierne, for så er den danske befolkning måske mere forsigtige med hvor de sætter krydset næste gang Man har da lov at håbe

Selv er jeg i gang med den del, der handler om uddannelsesniveauet på landets kommuner, for selv uddannede socialrådgivere klager over at de, som følge af nedskæringer på uddannelsen, ikke føler sig ordentligt klædt på til jobbet, og socialrådgiveruddannelsen tager immervæk 3 1/2 år.

Og så tør jeg slet ikke tænke på jobkonsulenterne ...Dèn skal jeg også have fat i .... men jeg kan jo ikke nå det hele på en gang, vel?

Morer mig nu alligevel med at undersøge osv. ... Det er nok mit gamle RUC-gen

Mange Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 19:59   #4
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Jeg sætter lige et par link ind fra dagens udgave af Sjællandske, ved ikke helt om det er i orden eller må web eller en mod fjerne det.

Det ligger som PDF og I skal bare trykke der hvor der står Download File0001.PDF osv.

http://peecee.dk/upload/view/135458
http://peecee.dk/upload/view/135462

til denne her skal I - inde i Adobe Reader - trykke >Vis >Roter visning >med uret
http://peecee.dk/upload/view/135464

http://peecee.dk/upload/view/135465
http://peecee.dk/upload/view/135467

det kan godt være det er lidt besværligt på den måde men tag et kig på det, det er interessant - eller skræmmende om man vil.
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2008, 20:26   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Seneste nyt ang Slagelse Jobcenter -LO er (endelig) ude med en pressemeddelse:

den 22. oktober 2008 Synspunkt/ Pressemeddelelse
Kulturen skal ændres i Jobcenter Slagelse!

Alle kan blive enige om, at Jobcentrenes fornemmeste opgave er at skaffe god, varig, ogkvalificeret arbejdskraft til et hungrende arbejdsmarked.
Når mange borgere i Slagelse Kommune føler sig ydmyget i Jobcenteret, er det netop et udtryk for,at man ikke har den respektfulde dialog der er en forudsætning for, at kunne finde den rette plads på arbejdsmarkedet hvor den enkelte trives.
At problemet har med den ledelsesmæssige selvforståelse i Jobcenteret at gøre, beskrives bedst afJobcenterchefen selv, når han til avisen Sjællandske den 17. oktober 2008 bla. udtaler;”I gamle dage var borgeren målet og lovgivningen midlet. Nu er der noget helt andet.Nu er det virksomhederne, der er målet, borgerne er midlet.”LO
Slagelse må forstå denne og andre udtalelser sådan, at Jobcenteret ser sin egen rolle meget begrænset i forhold til borgerne, det beklager vi dybt!
For det er vor urokkelige opfattelse, at arbejde med udsatte borgere – vore medlemmer - ALTID må begynde med en respektfuld dialog,der kan afdække den enkeltes styrker og begrænsninger.
Først når den enkeltes situation er klarlagt,kan der tages stilling til fremtidige arbejdsmuligheder.
Den røde tråd igennem sommerens mange historier fra Jobcenteret er netop, at borgerne ikke oplever sig hørt, deres meninger bliver ikke respekteret.
Det kræver herefter ikke megen fantasi atf orstå, at ting der sættes i værk på sådan et grundlag, ofte falder til jorden igen, med årelang sagsbehandling til følge.
En sådan indsats kan hverken borgere, virksomheder, eller fagbevægelse være tjent med.
LO Slagelse ser derfor positivt på Kommunens Arbejdsmarkedsudvalgs udmelding i dagens udgave af avisen Sjællandske om, at tonen i Jobcenteret skal ændres.
I LO Slagelse er vi klar over, at den nuværende misere skyldes en fejlslagen ledelsesmæssig prioritering, der har ramt borgere såvel som medarbejdere. Derfor har vi set den seneste tids mangei ndlæg i medierne, og derfor den store personaleudskiftning i Jobcenteret.Svaret på den nuværende udfordring i Jobcenter Slagelse må derfor være, en massiv ledelsesmæssig satsning på anerkendende sagsbehandling, kun på den måde kan personalet komme til at opleve reel arbejdsglæde og borgerne værdig sagsbehandling.
Med venlig hilsen Tina Christensen Næstformand LO SlagelseKontaktperson for yderligere oplysninger Tina Christensen tlf.: 23 22 66 73

-Vi kan jo altid håbe at det vil ændre sig til det bedre, men jeg vil nu se det før jeg tror det
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 22:02   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
og så nåede man endelig så langt, politikerne lytter!

så i seneste udsendelse ang slagelse jobcenter -ellers er den her:

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=3

Hm, gad vide hvad det hele munder ud i ?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 22:18   #7
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Thumbs up Jep -sådan.

Det gør da, at solen skinner lidt ude i horisonten ik?
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 22:22   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Min mor fortalte mig det godt nok i telefonen og har lige været inde og se det, problemet er jo landsdækkende og vi burde alle som en sende klager hvergang der sjuskes i jobcentrene , noget tyder på at jobcenterene køres mere end inkompetente , jeg var selv på Køge kommune forleden dag , hvor sagsbehandleren spurgte jobkonsulenten (som deltog i mødet ) hvorfor i alverden min sag ikke var blevet videresendt i det øjeblik det blev klargjort at jeg var sygemeldt....

svaret øhhh åhhh jamen det er fordi og det var så det .. og jeg har fortalt gud og hvermand på jobcenteret at jeg skulle oversendes og til sygedagpenge afsnittet, men den har de ikke kunne fatte...

mange flere kommuner skulle ind og se nærmere på deres jobcentere det er helt sikkert
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 23:31   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder fuldstændig, som var det Hillerød Kommune.
Mon ikke mange kommuner burde have nøjagtig samme kritik?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 23:50   #10
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
He he .. I mine tilsendte sagsakter, står der at sagsbehandleren vil tage kontakt med jobkonsulenten, for der er intet på mig fra jobkonsulent .....

LOL LOL LOL ... DEN kan jeg godt forklare .... HAN VAR DER ALDRIG ... ikke engang til 'ansættelsessamtalen'

Den mand har sq godt nok et forklaringsproblem, og jeg ska' da nok hjælpe med at forklare, hvorfor der intet er på mig efter et halvt års arbejdsprøvning/revalidering

Jeg spørger Borgmesteren + samtlige byrødder

Og, ja, Jeg skrev i tråden Maj-Britt oprettede, den om at nu ville hun sq ikke mere at jeg mener at vi burde lave en protestaktion pr. mail, når vi nu ikke ligefrem er raske nok til at fise ind til Borgen og demonstrere ... Jeg tror faktisk at det ville virke, for vi er sq mange der oplever en fuldstændig grotesk holdning til os syge borgere

Nå, nu ska' jeg ha' en pause ... armene vil ikke mere ....

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Handleplan for Slagelse jobcenter archibald Politik og Samfund 0 24-03-2012 16:54
Slagelse Jobcenter Klage. archibald Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 27-06-2011 22:54
Åbent hus i Jobcenter Slagelse buster Alt det andet 5 02-09-2009 19:41
Cirkus Jobcenter Slagelse/slagelse kommune -igen buster Politik og Samfund 2 21-09-2008 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension