K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2008, 11:28   #1
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Question Alpha Klinik!

Hej søde mennesker!

Vil Høre om I kan hjælpe mig endnu engang.... Er der nogen der kender til Alpha Klinik i Tyskland og i særdeleshed deres operation for diskusprolaps i nakken?
Og er der nogen der ved om man kan få økonomisk tilskud fra Sygeforsikringen Danmark, kommunen eller over behandlingsgarantien og frit sygehusvalg? Operationen koster nemlig over 50.000 kr.

Har slidgigt og 3 diskusprolaps i nakken.

Knus fra Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 11:51   #2
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Ikke at jeg ved en masse om emnet - men det har lige været i medierne at venstre siden 2004 har syltet en afgørelse - som siger at danske borgere har ret til behandling i udlander (eu) -

De nærmere omstændigheder kender jeg ikke - men det må være værd for dig at følge op på ..

Citat:
Den tidligere sundhedsminister møder nu skarp kritik fra en paritifælle i sagen om danske patienters rettigheder til at blive behandlet i andre EU lande.

© DR

Partifælle kritiserer Løkke
02. okt. 2008 07.02 Indland Opdat.: 02. okt. 2008 07.22
Karin Riis-Jørgensen, der er medlem af Europa Parlamentet for Venstre, retter nu kritik mod sin egen partifælle i sagen om danske patienters rettighed til at søge behandling hos speciallæger i andre EU lande.

- Man har ikke ønsket, at penge skulle gå ud af landet. Man har ønsket, at man selv kunne bestemme i hvor høj grad man ville sende patienter til udlandet, siger Karin Riis-Jørgensen, der sidder i Europa Parlamentet for Venstre til Radioavisen.

Man kendte retten centralt
Hun mistænker den tidligere sundhedsminister, Lars Løkke Rasmussen, for ikke at oplyse ordentligt om danskeres ret til behandling i udlandet, for at spare det offentlige for regningen.

- Der har været viden til stede centralt hos de centrale aktører, og det har man så ikke ønsket at udbrede kraftigt af hensyn til, mener jeg, de finansielle og budgetmæssige konsekvenser, siger Karin Riis-Jørgensen til Radioavisen.

Kritikken kommer efter DR's Orientering på P1 har fået indsigt i et internt notat fra Sundhedsministeriet fra 2004. I notatet, der er lavet på baggrund af en dom fra EF domstolen, fremgår det, at man burde ændre den danske lov, så danskerne med en henvisning fra egen læge, kan søge behandling i et andet EU land.

Løkke var tavs
Men det nævnte den daværende sundhedsminister, Lars Løkke Rasmussen, ikke noget om, da han i 2005 og 2006 i Folketinget blev spurgt til danske patienters muligheder for at blive behandlet ifølge EU retten.

Derfor kritiserer Karin Riis-Jørgensen nu den daværende sundhedsminister for bevidst at have nølet med informationerne, for at spare penge i budgettet.

- Der er selvfølgelig en alliance mellem på den ene side regionerne, som jo har sygehusene under sig, og så finansministeren skråstreg sundhedsministeren, siger Karin Riis-Jørgensen.

Danske Regioner oplyser, at de ikke har noget med lovens udformning at gøre, og at det derfor ikke er er relevant for dem at medvirke. Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Lars Løkke Rasmussen.



Skrevet af: Signe Fuglsang Midtgaard
Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/10/02/063542.htm

Hvis du blivere klogere, så må du da meget gerne opdatere os andre herinde -

Glemte lige et link i farten

http://www.patientforsikringen.dk/artikler/396.html

Håber det giver pote

Sidst redigeret af Stezu; 20-10-2008 kl. 18:51. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 12:02   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej mette

Tilslutte mig Pyt, det må jo egentlig i princippet være muligt at søge denne klinik og få det betalt -second opinion?

Hvad angår klinikken har vi også herhjemme været meget inde og kigge på denne klinik -og det lyder sørme interessant ikk´
Men hvad der også hidtil har afholdt os fra at gøre mere ved det, er prisen

I vores tilfælde vil det betyde en regning på over en halv million og der tror jeg nok liiige at banken vil stille sig på bagbenene

Kan huske at der på et tidspunkt for et par år siden var en udsendelse på dk4 som vil tilfældigt zappede over på og så en kvinde fortælle om denne klinik og hendes vellykkede operation -har du set den?

Har forsøgt at være inde og finde udsendelsen/linket men det lykkedes mig ikke, men måske har du bedre held end mig og måske har du også set den.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 13:21   #4
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej

Udsendelsen ligger på Alpha hjemmeside www.minryg.dk

Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 15:34   #5
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Smile Tak alle.....

Jeg kan ikke få linket til DR udsendelsen til at virke på www.minryg.dk. = Alpha Klinik. Men tak for det...
Jeg vil klart prøve at undersøge omkring den afgørelse der skulle være omkring operationer som Pyt skriver om, men er meget i tvivl om mine chancer da jeg jo godt kan blive opereret i Danmark, MEN KUN den meget risikofyldte operation i fuld bedøvelse hvor de skærer et op til 10 cm langt snit på forsiden af halsen, bevæger sig om til nakken den vej og så stivgører den... , og den vil jeg for en hver pris undgå. Vi er dybt forgældede herhjemme og jeg ville ikke kunne låne over 50.000 kr til den operation i Tyskland. Så jeg må kæmpe for at finde ud af om der en vej at få det dækket eller få tilskud...
Så alle råd og informationer modtages med kyshånd

Knus fra Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 12:37   #6
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej.
Ganske kort.
Ja man kan godt få tilskud fra sygeforsikringen Danmark.
Kender en som er blevet op i ryggen der nede og det var godt.

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 13:16   #7
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Unhappy Har snakket med "Danmark"....

...... og man skal deværre betale præmie til Udvidet Operations dækning i 12 mdr, før de dækker nogen former for operation . Ved ikke om jeg kan klare at vente så længe. Smerterne bliver jo næppe mindre med tiden når de har varet så lang tid nu. Vi har også undersøgt med sygeforsikringen på min mands arbejde men de vil ikke tage mig ind når jeg allerede er syg....

Aner snart ikke hvad jeg skal gøre....

Knus fra Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 15:23   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
mette, først får du en masse -fordel dem efter behov

Hm, måske har du overskud til at skrive til -mon ikke det må være enten sundhedsministeriet eller patientforsikringen -og stille nogle meget konkrete spørgsmål ang dine rygproblemer?

forestiller mig at du har nogle journaler m.m. som du kan gå ud fra som dokumentation og så direkte spørge dem: har jeg en mulighed iflg EU til at få en second opion og evt en betalt operation i udlandet?

Det kan godt være at jeg er naiv -men hvo intet vover, intet vinder

Véd godt at det kræver overskud men så har du da også forsøgt ad den vej og jeg vil gerne hjælpe dig hvis jeg på nogen måde kan få jeg kunne da også rigtig godt selv tænke mig at vide hvordan hele dette "cirkus" skal forstås

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 23:45   #9
metteanja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2008
Lokation: jægerspris
Indlæg: 1
Styrke: 0
metteanja er ny på vejen
hejsa

jeg har selv en diskusprolaps og har haft kontakt med den danske kontakt dertil, og det ser ret godt ud på papireret. hvis i tænker på at skulle blive opereret dernede må i undersøge det nærmere, efter hvad jeg har fundet ud af så er de gået konkurs og startet op i et nyt navn og tildligere ansatte advarer i mod at tage derned. flere sagsøger dem og mange har flere smerter end før operation og de er ikke til at få i tale når man først har betalt. jeg har tjekket nogle tyskelinks, og jeg må sige at jeg tør ikke blive opreret dernede nu hvor jeg har læst om dette. men de har også gode historier, men læser også at ansatte har sat succes historier ud på nettet, og det er svært at gennemskue.
jeg er blevet godkendt dernede fra og havde næsten bestilt rejsen men blev rådet til at undersøge klinikken lidt nærmere. jeg har kontaktet den danske ambasade i tyskland for at høre dem om hvad de kender til klinikken og om den er godkendt/annerkendt, men har ikke fået svar fra dem endnu. jeg har også kontaktet den danske tolk dernede på klinikken men har heller ikke fået svar derfra.
jeg er rigtig ked af at jeg ikke skal have deres hjælp, jeg havde et stort håb for at slippe ud af dette smerte helved, når de ikke kan gøre noget herhjemme, og lettet over at jeg ikke nået at smide hundrede tusind ud af vinduet, hvis de ikke har rent mel i pose, det er svært at vide hvad man skal tro på. det der var mange der havde smerter ved efter var knoglesplinter, der ikke var blevet fjernet. tjek selv inden i beslutter jer. held og lykke fra metteanja

hej igen
tjek linket her og læs selv.

Erfahrungen mit Alpha Klinik in München - [ Oversæt denne side ]Klinik-Bewertungen für Alpha Klinik, Effnerstraße 38,... Patienten berichten ihre Erfahrungen und bewerten die Klinik.
http://www.klinikbewertungen.de/klin...linik-muenchen - 146k - Cached - Lignende sider

Sidst redigeret af Stezu; 20-10-2008 kl. 18:52. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
metteanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 16:37   #10
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Hej MetteAnja

Hvor jeg føler med dig . Sikken en kold klud at få kastet i hovedet, når man psykisk og fysisk har forberedt sig til at skulle afsted...

Jeg er også selv rigtig ked af at høre om det, da jeg selv havde regnet med at det kunne være min vej ud at det her smertehelvede . Tak for dit link, men mit problem er at jeg ikke er særlig god til Tysk. Kunne du evt. hvis du har tid og overskud fortælle mig lidt mere om hvad de konkret har af klagepunkter på Alpha Klinik? Hvis klinikken ikke er 500 % i orden, så sætter jeg aldrig mine ben der. En operation i hals og nakke området er alt alt for risikofyldt til at tage nogen chancer.

Vil meget gerne høre fra andre, hvis der er nogen der kender nogen der er blevet opereret dernede.

På forhånd mange tak,

Knus fra Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klinik? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 21-08-2013 20:56
smerte klinik jjsonn Spørgsmål ang fleksjob 13 22-06-2011 17:09
Smerte Klinik Sonia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 13-09-2009 09:51
Ansøgning til Liasionspsykiatrisk klinik Mella Dit og Dat 1 11-09-2008 21:18
ny her skal på arbejdsmedicinsk klinik engelstjerne Dit og Dat 3 07-09-2008 17:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension