K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2008, 18:34   #1
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Exclamation HJÆLP

Ja så kom brevet idag..... Eller bunken, for det var hele min sag, som nu er kommet op på 140 sider.... PUHA... Det er partshøringen, da kommunen påtænker at stoppe mine sygedagpenge.

Begrundelse:
- ikke længere overvejende sansynligt med revalidering, da det kræver nærmere afklaring af erhvervsevnen.

- ikke lægelig afklaret. ( lidelsen er ellers stationær og der kan ik tilbydes yderlige behandling)

- jeg er ikke under eller venter lægelig bahandling.

- det er dokumenteret at der skal træning og vægttab til.
(der står ik noget om at jeg rent faktisk ryg træner hver dag, samt svømmer 2 gange om ugen... Flere af mine piller er vægtøgende, hvilket jo gør det ret svært for mig at tabe i vægt)

Min recurseprofil er opdateret, så det er på plads. Jeg har fået fuld aktindsikt.
Men har en lægekonsulent der kun har valgt at skrive det hun selv vil, og har ikke nær det hele med...

De bliver ved med at sige at mine smerter ik hænger sammen med de objektive fund, men hva F****** kan jeg bruge det til.... Har simpelthen så ondt, og orker virkelig bare ik mere, men ved ik om jeg har nok liggende til selv at søge en pension.....

Måske jeg skal vente og så få de papier med jeg får når jeg har været på tværfagligt smertecenter, som jeg selv har valgt.????

P.t indeholder min sag:

Journaler fra:

-rygcenter ( genoptræning i 3 uger)

-neurolgisk ( manglnde reflks under v fod)

- 2 speciallægeerklæringer. (Stationær, lidelsen arbejdshindrende hvis smerterne tilstiger.)

- 1 speciallægeerklæring psyk. (ingen psyk overbygning)

- operation i knæ, efter en af mine mange fald

-bevilling af bil, scooter, kørestol, krykker, lændestøttebælte.

-Statusatest fys og egen læge.( kraft nedsættelse, prognose relativ dårlig i forbindelse med bedring)

-2 arbejdsprøvninger ( max 10 timer om ugen)

- 1 bred afklaring på et reva center ( anbefales pension)

- Masivt forbrug af smertestilende medicin.

Hva skal jeg gøre, orker bare ik alle de smerter og fustration mere....

Savner virkelig at være et "helt" menneske igen.

sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 19:09   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... Sikken masse bureaukrati, de kommuner laver.

Jeg synes, du skal klage over, at kommunen standser dine sygedagpenge, UDEN at tilkende dig fleksjob eller førtidspension, da der er dokumentation for:

1. At du højst kan magte 10 timer pr. uge.

2. At der kan forventes forværring af dit helbred.

3. At du IKKE kan blive selvforsørgende, hvis du ikke får fleksjob.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 19:20   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sara Se meddelelser
Begrundelse:
- ikke længere overvejende sansynligt med revalidering, da det kræver nærmere afklaring af erhvervsevnen.
Hej, jeg kender ikke lige din historie, men ovenstående overrasker mig lidt... Det virker som om, at de IKKE har fået afklaret din erhvervsevne, og det er jo det de skal, FØR de stopper med sygedagpenge efter §28:
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

_________________________________________________

Hvis du klager over stop af sygedagpenge vedr. begrundelse om at der skulle have været en nærmere afklaring af arbejdsevnen... Her kan du måske bruge ovenstående §28 og fortælle dem, at de tager fejl. De skal have afklaret din arbejdsevne.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 00:50   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
I henhold til det Zuza skriver, kan du også bruge: § 9. Kommunen skal give tilbud om forbedring af arbejdsevnen, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejde på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, men at arbejdsevnen kan forbedres.
§ 10. Kommunen skal visitere en person til fleksjob, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er varigt begrænset, og at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.

Der står direkte at de IKKE må sætte dig på en kontanthjælp fordi, de har accepteret at du ikke kan arbejde på normale vilkår, altså at du ikke uden vidre kan tilmældes AF, de SKAL finde en anden og mere håldbar løsning, slut prut.

Du kan i øvrigt finde det her: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=29554
Vejledning til bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 01:20   #5
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Tak for jeres svar...

Jamen de siger bare at ¨de skal videre undersøge/arbejdsprøve mig når jeg kommer på kontanthjælp, da jeg har brugt alle mine klip på sygedagpenge. Har været på sygedagpenge siden Nov 2005......

Men det er sku heller ik så meget det at jeg ik kan få sygedagpenge mere, det er mere det at de bliver stoppet til ingenting. Jeg mener det er deres pligt at ha fundet ud af hva jeg så kunne/skulle. eks revalideres, flex eller pension.
Men de mener ik jeg er beritttiget til noget af det, da der ik er fundet en egentlig diagnose på mine mange smerter

Er simpelthen grædefærdig over det system vi lever i

sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 01:30   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, systemets behandling kan man hurtigt få lyst at græde over..
jeg vil bare kort sige, at min mand har fået en midlertidig pension pga smerter i ryggen efter arbejdsskade.. der foreligger ikke nogen egentlig diagnose.
hans sag skal eller er ved at blive taget op i jobcenteret.. dem ved vi ikke er særlig hurtige.. min sag... men vi er noget bekymrede især hvis han får samme sagsbehandler som mig..
min mand har af arbejdsskadestyrelsen fået 75% erhvervsevne tab, som kører midlertidigt, og som blev udsat fordi kommunene ikke var kommet videre med deres genoptagelse af sagen, hvilket jo betyder noget for vores økonomi.. måske man også skulle tage det med i en klage...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 02:02   #7
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Hej Huldar
Mit er også en arbejdsskade, men hvad lød din mands diagnose på???? Jeg har p.t kun en midlertidig erhvervsevnetab ved ask på 25 procent, og som de først afgøre når kommunen har fundet frem til en løsning...... Og en løsning er jo ik kontanthjælp,,,,,,
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 11:12   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej.
han havde først en discosprolabs, så ikke... men jeg har jo læst at sådan en kan gå ind og ud..
ihvertfald har han så slemme smerter at han ikke kan ret meget. hverken skrælle kartofler eller gå ud og handle. nogen gange kan han ikke komme ud af sengen.
så faktisk har han ingen diagnose. som sådan. kun at han er smerteplaget. og det er med til at drive ham ud i depression fordi familie og andre har svært ved at forstå han ikke lige laver noget.. så han har også måtte æde lykkepiller men er dog stoppet med det, idet jeg ikke syntes de hjalp alligevel..
Vi venter også kun på at sagen kommer op igen, så der kan komme en afgørelse.og vi frygter det værste fordi kommunene skal spare mere end alt...
jeg selv har en arbejdsskade, whiplash som også plager mig. jeg føler ikke selv at jeg kan passe et normalt job. men min sagsbehandler mener jeg lyver. eller sådan noget.
men lige nu. har jeg kun kørt børn i skole og børnehave og været ude og handle, jeg er helt bims, har smerter og er nødt til at lægge mig, når jeg lige har tjekket k10.dk...
jeg har også midlertidig 25% nedsat erhvervsevne og 10% mén.
jeg husker ikke helt min mands mén men den er vist en 12-18%. ved ikke om den også kan blive forhøjet pga af han smerter og gener i hverdagen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 11:25   #9
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Py ha så har i godt nok også meget at slås med.... Og ja, man kan næsten ik andet, end også få en depression når men ender i sådan et system og er helt hjælpeløs. Og hvis der så ik kan findes en egentlig forklaring på ens smerter, går det da helt galt.... Jeg har valgt at komme på et privat tværfagligt smertecenter (Vejle fjord), har i evt prøvet det, eller måske det kunne være en hjælp for jer......Må sku være hårdt når i begge har det dårligt
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 12:11   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, det er hårdt, vi joker med at man normalt siger at efter 7 års ægteskab kommer kriser og modgang, og at borgmesteren sagde da vi blev viet, i medgang og modgang..(ja hvis han sagde det, men ellers har vi også fået kirkens velsignelse og en af dem må da have sagt det, ).. at vi har haft over 7 års modgang, så nu venter vi kun på medgang.

Vi har ikke turdet foretage os, andre lægelige ting end det lægen har sendt os til. fordi vi engang har hørt at man ellers kan få skudt i skoene at det nok er det man selv har valgt af behandling som er skyld i smerterne, og at man derved kan miste erstatningen.
men såsnart min mands resultat foreligger, må han afsted til vores lokale "heksedoktor"

Vi blev gift i jan. år 2000. mistede vores første fælles datter i april 2000 under fødslen. fik en søn i april 2001 ved kejsersnit og endnu en datter også kejsersnit i marts 2004, min mand kom til skade i sep. 2004, så stod jeg der med alle opgaver, + vi havde købt nyt hus med stor have i maj 2004, og intet var kommet helt i orden inden. jeg havde dog barsel indtil marts 2005, og gik i job med det samme. efter 5 år hjemme hoppede jeg direkte på en postcykel, med meget øm bagdel og blå ben til følge.. men ikke en sygedag havde jeg der indtil jeg kom til skade i jan. 06.. derfor er det også frustrende når man bliver beskyldt for at lyve sig syg. så ja, tiltider er taget ved at lette, og overskudet væk.
men vi kæmper dog fortsat. ja, jeg har så også to store børn, en dreng på 17 år og en pige på næsten 16 år. de har så oveni alt det andet. haft en far og stedmor som har gjort hvad de kan for at ødelægge deres hverdag. med samværsproblemer og lokken til at flytte til faderen. hvilket de begge har prøvet med det resultat at de ikke ser ham mere.
så også i den sag bør jeg få taget mig sammen til at kontakte en advokat. fordi der er bøvl som mangler at få en ende. men det holder hårdt med at få taget sig sammen. jeg er heldigvis blevet tilkendt lidt kontanthjælp. fordi jeg fik stoppet sygedagpengene i juli. så det har jo også fyldt en del, om vi måtte gå fra hus og hjem..
nå, det blev vist lidt langt... undskyld for det. men fik lige læsset lidt af.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension