K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2008, 10:50   #1
bento
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2006
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bento er ny på vejen
ledighedsydelse

Nogen der kan fortælle mig min kone faldt for 52 ugers reglen med sygedagpenge men hennes sag var ikke afklaret hvorefter vi ankede sagen til stasamtet efter nogle månder fik min kone så sagen tilbage og hun fik ret i hendes klager
så fik hun udbetalt for 26 uger fra kommunen samtidig fik kommunen besked på at hun skal ud i en ny arbejdesprøvning
hvis det nu går sådan at hun bliver lisiteret til flex job hvordan er hun så stillet økonomisk da hun jo ingen integt har nu kan hun så få ledighedsydelse hvis hun ingen job kan få håber i kan hjælpe mig
mvh
Bento
bento er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 21:37   #2
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Hej
Jeg blev visiteret til flex jo i maj - og gik direkte fra sygedagpenge til ledighedsydelse. Behøvede ikke selv gøre noget - det gik automatisk, så det var en lettelse.. Så jeg sku så gerne ud at ha et job - og det så jeg gerne snart at det også kommer..
Så håber det lykkedes for din kone.
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 22:11   #3
bento
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2006
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bento er ny på vejen
[tak for din svar
min kones problem er den at hun ikke får dagpenge nu og ingen bistand eller andre ydelser
så det store spørgsmål er kan hun få fleydelse eller andet hvis hun bliver godkent til flexjob indtil hun får et arbejde



bento
bento er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 22:18   #4
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hej Bento

Du skriver i fik ret i jeres klage og hun derfor fik udbetalt for 26 uger, fortsætter hun ikke på sygedagpenge mens arbejdsprøvning kører ?


---------------------------------------------------------------------


hej igen

Nu fandt jeg det jeg ledte efter

der findes noget der hedder særlig ydelse for dem der er visiteret til fleks job og ikke har et forsørgelsesgrundlag i form af sygedagpenge, kontanthjælp og ligende, som jeg kan læse er det 8959 kr. om måneden.

Den særlige ydelse er ikke afhæning af en evt. ægtefælles indtægt og formue eller personens egen formue. Ydelsen er almindelig skattepligtig A indkomst.


http://www.dch.dk/publ/fleksjob/clean.htm

Sidst redigeret af Stezu; 11-09-2008 kl. 22:35. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 02:08   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Falco har helt ret...man kan få en særlig ydelse som hedder §74i når man står uden forsørgelsesgrundlag..

Jeg lægger lige det ind der står under Falco´s link

Citat:
Særlig ydelse - for dem der ikke får ledighedsydelse

Særlig ydelse er for dem, som er visiteret til et fleksjob og ikke har et forsørgelsesgrundlag i form af sygedagpenge, kontanthjælp og lignende, der er større end kontanthjælpssatsen for ikke-forsørgere (for 2007 er det 8.959 kr. pr. måned). Den særlige ydelse beregnes som forskellen mellem personens indtægt og 8.959 kr.

Hvis personen er under 25 år, kommer personen ind under den særlige ungeregel (kontanthjælpssatsen for personer under 25 år). Det betyder, at man først får ret til den særlige ydelse, hvis indtægten for hjemmeboende er lavere end 2.786 kr. og for udeboende er lavere end 5.773 kr. Her beregnes den særlige ydelse som forskellen mellem den indtægt man har og 2.786 kr., eller for udeboende 5.773 kr.

Hvis personen ved uforskyldt ledighed efter et fleksjob ikke har optjent ret til ledighedsydelse, kan personen også i denne situation modtage den særlige ydelse.

Den særlige ydelse er ikke afhængig af en evt. ægtefælles indtægt og formue eller personens egen formue. Ydelsen er almindelig skattepligtig A-indkomst.

Personer, der er visiteret til et fleksjob før 1. juli 2001, vil kunne modtage den særlige ydelse fra 1. juli 2001, hvis de i øvrigt opfylder betingelserne. Det gælder dog ikke i de situationer, hvor en person har mistet retten til ledighedsydelse, fx på grund af ophør i fleksjob før beskæftigelseskravet var opfyldt.

Staten refunderer kommunens udgift til den særlige ydelse med 35%.
Kilde: http://www.dch.dk/publ/fleksjob/clea...mozTocId953121
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 06:18   #6
bento
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2006
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bento er ny på vejen
man siger på statsamtet at da kommunen kun kan forlænge sygedagpenge med 26 uger fik hun kun udbetalt dette så hun skal i arbejdesprøvnings perioden være der uden løn og så når dette er slut skal kommunen så vuderer om hun skal på sygepenge igen som vi selfølig ikke tror de vil give henne så vi regner med at det så skal ankes igen
det er lidt træls at tingene funger på denne måde
tak for jeres svar
bento
bento er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 07:42   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Bento

Man går ikke bare i arbejdsprøvning uden ydelse... Man er på samme ydelse indtil da. Så det kan jeg ikke forstå, når du siger det... Det er jo kommunen, der sender din kone ud i arbejdsprøvning for at afklare hendes arbejdsevne. Undervejs i de 26 uger burde hun blive sendt ud og ikke bare vente på at de 26 uger er gået...

Fleksydelse er ikke det samme som ledighedsydele. Fleksydelse er noget man betaler hvert kvartal, når man er fleksjobber for at kunne få "pension" senere. Til den tid går man over til fleksydelse. Så det hedder ledighedsydelse, når man er ledig fleksjobber. Blot til orientering.. Ledighedsydelse er på ca. 14.000 kr. om md.

Ang. det de andre har sat ind gælder kun dem, som allerede ER visiteret til fleksjob. Særlig ydelse er for dem, som er visiteret til et fleksjob og ikke har et forsørgelsesgrundlag i form af sygedagpenge...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 07:55   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bento Se meddelelser
hvis det nu går sådan at hun bliver lisiteret til flex job hvordan er hun så stillet økonomisk da hun jo ingen integt har nu kan hun så få ledighedsydelse hvis hun ingen job kan få håber i kan hjælpe mig
mvh
Bento
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ang. det de andre har sat ind gælder kun dem, som allerede ER visiteret til fleksjob. Særlig ydelse er for dem, som er visiteret til et fleksjob og ikke har et forsørgelsesgrundlag i form af sygedagpenge...
bento spurgte om hvordan hans kone var stillet hvis hun blev visiteret til fleks...deraf svaret...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension