K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2008, 23:46   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Exclamation Magtmisbrug

afslag?
først min indstilling: "set i flere år af reumatolog, som konkludere, at der er tale om en central/axial artrit(spondylatrit af usikker tupe). jeg er ikke sat i behandling med de nye biologiske behandlingsmidler. Tilstanden er kronisk og generne må derfor helt klart opfattes som varige.
Revalidering vil fortsat ikke være mulig med baggrund i at jeg med et funktionsniveau på 1 time daglig ikke vil kunne gennemføre et uddannelsesforløb eller virksomhedsrevalidering. Flexjob er på samme grundlag ej heller mulig. Det vuderes at alle muligheder for at jeg vil kunne overvinde de barrierer der står i vejen for at jeg kan udnytte mine resourser på arbejdsmarkedet, er afprøvet.
hvis man tænker i retning af varighedsbegrebet er opfyldt, for så vidt angår behandlingsmæssige foranstaltninger, ja, så er dette en afvejning af om der er konkrete behandlingsmuligheder der er realistiske og uden fare for liv og førlighed. jeg vudere, idet behandlingen med binyrebarkhomon er den eneste behandling man kan anvise/pege på, at dette ikke ses som en realistisk behandlingsmulighed, pga de massive langtidsbivirkninger, og at det på sigt kun er til yderligere forringelser af min samlede helbredsmæssige situation.
Min arbejdsevne er truet-ensige ikke til stede.Arbejdsevnen vuderes betydeligt varigt nedsat og dette pga ovenståene tidligere sammenfatning og pga nylig indhendtet GH af aug.07, pga forundersøgelsesforløb på trollesbro, afsluttet juli.07 og sagsbehandler er enig i, at tilstanden er varig og den betydelige funktionsnedsættelse er ligeledes varig. det kan endvidre ikke anbefales, at behandling med binyrebarkhomon i store doser iværksættes grundet de massive langtidsvirkninger som vil forværre min samlede tilstand.
med baggrund i ovenstående indstilles jeg til pension.
Gæt afgørelsen.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2008, 00:16   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nå men den kommer her, må ha den ud af mit system.
"samrådet har besluttet at give afslag osv....
Samrådet finder det ikke tilstrækkeligt dokumenteret, at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-revalideringsmæssige eller andre foranstaltninger. samrådet finder heller ikke, at der foreligger særlige forhold, som gør det åbentbart, at min arbejdsevne ikke kan forbedres ved overnævnte foranstaltninger.
jeg har tidligere ved afgørelse af 15 juni 05, fået afslag på førtidspension. denne afgørelse blev anket til det Sociale Nævn, der ved afgørelsen af 20nov.05 udtalte, at betingelserne for at min sag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension ikke er opfyldt jf. lovens §18.
Ved afgørelsen har Nævnet lagt vægt på oplysningerne om mine helbredsmæssige forhold, hvoraf det fremgår, at jeg har en diskusprolaps i lænden uden radikulær udstråling til benene. Endvidre har jeg en discusgeneration i båndskiver i bryst-og lænderyg. Vidre er der mistanke om ægte gigt i rygsøjlens led.
Nævnet vuderer, at den korte arbejdsprøvning i 2005 på Reva trollesbro ikke kan tages til udtryk for at alle muligheder for at hjælpe mig tilbage til arbejdsmarkedet er udtømt, at mine helbredsforhold ikke skulle forhindre ny arbejdsprøvning eller andre tiltag, der ikke er fysisk belastende.
Så er nævnt de nye papir i sag, samt ny afklaring på reva-center.
Pensionsrådet har ved afgørelsen lagt vægt på, at der ikke i disse erklæringer er fremkommet nye oplysninger om min helbredsmæssige forhold, der kan begrunde, at min sag overgår til behandling efter reglerne om pension.
Ifølge generel helbredsattest af 27 aug.07, pkt.4 om behandlingsmuligheder fremgår, at jeg er henvidst til reumatologisk afdeling, hørsholm sygehus. det kan derfor ikke på nuværende tidspunkt udelukkes, at der er yderligere behandlingsmuligheder.
det er samtidig samrådets vudering, at de objektive fund er relativt beskedne og ikke burde forhindre en arbejdsprøvning eller andre tiltag, der kan afklare min arbejdsevne.samrådet finder det derfor ikke udelukket at en arbejdsrettet indsats, hvor der tages hensyn til min ryglidelse, kan betyde at jeg vil kunne opnå selvforsørgelse eventuelt ved beskæftigelse på særlige vilkår.
slut,prut. hvilket frækhed. tager gerne imod trøstene ord.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2008, 01:47   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, jeg vil da gerne prøve at trøste dig. Du får lige 1.000

Jeg vil dog også gerne skrive lidt om, hvad jeg tror, du kan bruge fremover.

Citat:
1. Samrådet finder det ikke tilstrækkeligt dokumenteret, at din arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-revalideringsmæssige eller andre foranstaltninger. samrådet finder heller ikke, at der foreligger særlige forhold, som gør det åbentbart, at min arbejdsevne ikke kan forbedres ved overnævnte foranstaltninger.
Det afslag er ULOVLIGT!!!! De peger IKKE på nogle konkrete arbejdsopgaver, som du skulle kunne klare... helt konkrete opgaver.

Reva og Hørsholm har jo DOKUMENTERET, at du KUN kan klare 1 time pr. dag.

Citat:
2. Ifølge generel helbredsattest af 27 aug.07, pkt.4 om behandlingsmuligheder fremgår, at jeg er henvidst til reumatologisk afdeling, hørsholm sygehus. det kan derfor ikke på nuværende tidspunkt udelukkes, at der er yderligere behandlingsmuligheder
Det er ren manipulation med dine oplysninger, som jeg forstår det på dine 2 indlæg. Du skriver da, at du HAR fået at vide, at der INGEN behandlingsmuligheder er. Det er simpelthen uforskammet, at de ikke læser dine papirer korrekt.

Det første afslag, du fik, betød jo netop, at du skulle vurderes yderligere, og så får de yderligere vurdering, og så påstår de, at den er ubrugelig, og at der er behandlingsmuligheder. Hvis det virkelig er deres mening, så kunne de jo have skrevet det allerede i år 2005, så du havde været forskånet for at blive trukket yderligere rundt i manegen.

Hvilken behandlingsmulighed skulle det være? Det skriver de ikke, for de lader jo, som om de ikke har læst den allervigtigste erklæring.

3. Hvordan i alverden forklarer de forskellen mellem EEN TIME og SELVFORSØRGELSE? Der er da en himmelråbende stor forskel.

4. Hvordan kan de FORHINDRE en FORVÆRRING af dit helbred, når de ikke respekterer dine lægepapirer?

Sagsbehandlingen er IKKE tilrettelagt mod at få dig i job, tværtimod.
Den er KUN tilrettelagt for at UNDGÅ at give dig pension.

Kommunen har IKKE kunnet hjælpe dig til selvforsørgelse i alle disse år, og så mener de lige pludselig, at de kan - bare for at undgå at give dig pension.

Jeg kan godt forstå, hvis du er ked af det, frustreret, sur, vred, hidsig og føler afmagt - i een stor pærevælling.


Det er en OMMER!!!!!!

Du får lige 1.000 til.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2008, 10:42   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
tak zusa.
bare for at at tydeliggøre. Var i real arbejdsprøvning 2005, der blev afbrudt da jeg blev syg(var på kemo-behandling. man havde set det der var at se, og vuderede mig til 1 time ugentlig, max på sigt 5-8 timer ugentlig.
var så i afklaring her i 2007, hvor man ikke vil arbejdsprøve yderligere idet man vudere jeg kun kan 1 time daglig, har derfor fastslået endnu engang at jeg IKKE kan vende tilgage til arbejdsmarkedet hverken på alm eller særlige vilkår.
Det er samrådet, som består af folk fra Voksen og handicap, som jeg føre en indædt kamp omkring merudgifter. se evt andesteds.
de har slet ikke kommenteret den nye afklaring, men kun den første.
de har slet ikke kommenteret de nye lægeoplysninger, hvor der står at jeg har 3 kroniske lidelser, heriblandt bindevævssygdommen, hvor problemerne vil være varig, væsentlig funktionsnedsærttelse.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2008, 18:03   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pia...

Jeg synes, du skal klage over afslaget og fremhæve de ting, jeg har skrevet, og ISÆR at de IKKE har inddraget de nyeste papirer, som de SELV havde bedt om.

Hvis du kan, så mød op på mødet, hvor beslutningen tages, og gerne med en bisidder.

Se, om du kan få en digital signatur og printe ALT ud, men også en kopi af det, du selv har, og medbring det på mødet.

Som der står i artiklen øverst, har din kommune jo IKKE beskrevet dine ressourcer eller konkrete arbejdsopgaver, men KUN indhentet lægepapirer - doktorshoppet - i et forsøg på at UNDGÅ at give dig pension, og det strider mod Arbejdsevnemetoden og UDELUKKER dig fra arbejdsmarkedet og bringer dig IKKE nærmere.

Konklusion: Du kan IKKE blive selvforsørgende, og det er hoved-kodeordet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2008, 21:55   #6
strikkeline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2008
Lokation: Sorø
Alder: 66
Indlæg: 25
Styrke: 17
strikkeline er ny på vejen
Til Pia,

Synes bare lige, jeg ville give dig linket til bestilling af digital signatur - hvis du ikke kender til det. Det er jo nogen gange, at ens kræfter ikke rækker så langt.

Det er bare ment som en hjælp til dig

http://privat.tdc.dk/digital/

Håber du får en masse "godt" ud af det!
__________________
Strikkeline

[Det er beskæmmende, at vi lever i en tid, hvor det er lettere at sprænge et atom end en norm.
"Albert Einstein"]
strikkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2008, 00:52   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tak Zusa.
jeg vil helt sikkert også bruge noget af det du har nævnt.
vedr papir, ligger alle relevante papir i sagen. men samrådet har helt undladt dels den sidste arbejdsprøvning, dels lægeoplysningerne hvor det står at der ikke er flere behandlingsmuligheder. Det er kroniske lidelser jeg har, men det fremstår som om jeg kan kureres eller pludselig bliver rask. Arbejdprøvningen med vudering på 1 time fremgår heller ikke af afgørelsen.
jeg tror at Stikkeline har ret, når hun siger det med at man kan virke rask, hvis man fremstår rimmelig pæn, udhvilet og renvasket. derfor afslog jeg at møde op, har prøvet det første gang, underlig fornemmelse, idet de ikke må holde selve mødet når jeg er tilstede, men blot høre på mig. Og man må jo forvendte at de læser de papir der ligger i sagen.
ps har digitalt signatur.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 23:31   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I min sag er/har det hele tiden værets job-centret, tidligere sygedagpenge opfattelse at jeg skal have en førtidspension.
Jeg har begge gange blevet indstillet af sagsbehandler, senest også sektionsleder indvoldveret.
det er kommunenes ene afdeling, som det er galt med, Voksen og Handicap.
Fra den afdeling, er det folk som sidder og tager stilling til om man skal indstilles til pension, og dernæst tilkendes denne.
Det er som sagt samme afdeling jeg slås med vedr merudgiften(siden april 2006)
Ikke sagsbehandlere med ledelsen af afdelingen.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 03:58   #9
strikkeline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2008
Lokation: Sorø
Alder: 66
Indlæg: 25
Styrke: 17
strikkeline er ny på vejen
Hej igen pia,

Det lyder virkelig som et større problem, hvis det er selve Ældre, Handikap-området, som spænder ben for en indstilling til pension.

Det jeg især selv havde problemer med var at få min sag indstillet til pension (jeg lægger min historie ind om nogle dage) - altså VÆK fra Jobcenteret, som burde have vidst (og sikkert også gjorde det), at de ikke kunne gøre mere for mig.

Men min sag lå MEGET LÆNGE (det lader absolut ikke til at være unormalt) og rodede rundt hos diverse sagsbehandlere og i 2006 har jeg på fornemmelsen, at kommunerne lod alle sager "hvile" og brugte "Sammenlægningen" som deres bekvemme undskyldning for, at der INTET skete i ens sag.

Det er jo også et problem, at ens sag ikke bliver afgjort eller at man ikke får et svar, som man så kan ANKE.

Jeg er ikke sikker på, hvor mange der har prøvet før, men der kom lidt skred i min sag, fordi jeg klagede til borgmesteren. Man kan også (det var et råd fra SR-Bistand) klage til kommunalbestyrelsen i sin kommune. Det er jo ikke til at vide, om det hjælper, men det kan føles bedre bare at GØRE noget, end bare at sidde og vente.

Hvis man skrive et klagebrev, er der dog noget, der er meget vigtigt. Man skal sørge for at det er et meget konkret brev. Hver problemstilling skal nævnes helst med et støttende bilag. Mit klagebrev til borgmesteren var på næsten 4 A4-sider med 29 bilag (jeg klagede over hele 3-4 forhold) og min sidste linie gik ud på, at hvis ikke borgmesteren skulle kunne sørge for, at der kom svar fra kommunen, så ville jeg gå til medierne med min historie. Jeg gav borgmesteren en frist på 2 uger til at svare. Der gik vist 3 uger. Så blev jeg indkaldt til jobcenteret til første afklarende møde.

Jeg skriver dette for at fortælle, at det nytter at GØRE noget. Men man skal blive ved og ved og ved. Man må ikke lade sig kue.

En af de grunde jeg havde til at SKRIVE meget til kommunen - i stedet for bare at ringe - er, at kommunen er nødt til før eller siden at svare på et brev. Det er også sværere at "glemme" et brev - i modsætning til en telefonsamtale.

Vi - borgere der søger ftp - har også nemmere ved at dokumentere, hvad der er blevet gjort, når der ligger noget på skrift. Man får intet ud af at påstå noget, der er nævnt/lovet i en telefonsamtale.

NB: Pia : Jeg ville skrive og klage til borgmesteren - et præcist brev med de papirer, du kan bruge fra Jobcenteret, der støtter at der skal søges førtidspension. Spørg ham/hende hvorfor du ikke kan få et klart svar fra Handikap-afdelingen. Prøv det og se, om der så ikke sker noget.
__________________
Strikkeline

[Det er beskæmmende, at vi lever i en tid, hvor det er lettere at sprænge et atom end en norm.
"Albert Einstein"]

Sidst redigeret af strikkeline; 10-01-2008 kl. 04:01. Årsag: Tilføjelse
strikkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 10:05   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
stikkeline. tak for dit svar.

men jeg har fået afslag (se tidligere i denne tråd). har været syg siden 2.7.03. første indstilling og afslag var i 2005. anden gang nu. min sag lå også stilli i 2006, skulle have været til afklaring, men blev aflyst, uden at hverken reva-center, fagforening, eller jeg egentlig kender grunde, trods gentagne henvendelser til sagsbehandler jeg havde. Den eneste dårlige sagsbehandler jeg har haft, før sammenlægningen. så først feb-marts 2007 sker der noget igen.
der er skrevet rigtig meget, men mangler fortsat afgørelsen på merudgiften, jeg har, men mangler afklaring, vedr kørsel(får km-penge, til bil der står uden plader)+ træning.
Ombudsmanden er på sagen og har lavet en undersøgelse af egen drift. de har foreløbig fået en røffel for ikke at svar ham igennem et år, og 6 henvendelser, dertil mangler han fortsat svar på yderligere.
Jeg har også været både i aviser+ TV2, i forbindelse med Ellen Rye olsens bog om arbejdsprøvninger.
2 gange har jeg stillet spørgsmål på byrådsmøder, har afholdt møde med vores daværende borgmester nick hækkerup, uden resultat.
Har møde igen med ny borgmester het i jan. håber at få mere ud af det denne gang.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger! Indiansummer Politik og Samfund 12 04-09-2013 17:59
Intressant omkring lykkepiller og magtmisbrug Hejdien Politik og Samfund 32 27-07-2011 10:44
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension