K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2008, 22:49   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Befordring for kørsel, jeg forstår ikke?

Jeg er lidt i vildrede her, jeg forstår ikke helt hvordan og hvorledes, og håber derfor i kan hjælpe mig.

Jeg har jo et ødelagt haleben, og er blevet henvist til diverse sygehuse, hvor de skulle have speciallæger i haleben på Ortopædkirugisk afdeling.

Men hver gang, jeg blir' henvist til et nyt sted, sender de mig videre igen, fordi de ikke kan hjælpe mig, det har bla været Nyk F, Holbæk, Herlev og Slagelse.. Hvis jeg ikke selv til sidst havde banket i bordet og sagt at "så stopper vi!" Havde de sendt mig til Esbjerg (Jeg bor alts i Gedser!) Jeg tog så selv sagen i egen hånd, og er nu end på Parkens Privathospital, ved en læge der kender til Haleben, og er nu igang med en MR scanning, hvor jeg OGSÅ bliver sendt lande og rige rundt.

Så i et brev jeg har fået står der:
"De skal være opmærksom på, at såfremt De benytter det frie sygehusvalg udenfor regionen, så skal De selv sørge for transport og en eventuel ledsager. Såfremt de er berettiget til befordringsgodtgørelse, vil De få betalt den del af befordringsudgifterne som sygehuset skulle betale, hvis De var blevet henvist og behandlet på et sygehus i regionen."


Det forstår jeg ikke, for jeg så ikke godgørelse eller noget, bare fordi jeg selv tog sagen i egen hånd, og selv fandt et sted, fordi de ikke kunne?!

På forhånd tak.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 23:18   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Reglerne er:
At du som pensionist, eller kørestolsbruger, eller afstand over 50km, kan få sygehuskørsel.
Hvis du benytter frit sygehusvalg, skal du selv dække udgiften.

Hvis du ikke kan benytte offentlig transport, er du desværre overladt til kommunens forgodtbefindende til at få dækket transport. (individuelt).

Sundhedsministeriet har skåret i personkredsen for sygehuskørsel, hvorfor du altså kan stå i den situation, at du altså ikke kan få behandling/undersøgelse på sygehus.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 23:45   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg har skaffet min egen hjælper når jeg skal nogen steder, så jeg behøver ikke en bil, eller noget i den stil ..
Men tænkte nu mere på godgørelsen hvis jeg feks skal køre i egen bil eller toget?

Hvis feks jeg skal til Herlev (den smerteklinik som jeg er blevet sat hen til) og de har givet mig et "tilbud" om at jeg skal komme 3 gange om ugen, det er jo over 1200 kr om måneden bare med toget, det kan jeg som er på sygedagpenge jo slet slet ikke hamle op med, samtidig med at jeg skal til MR scanninger, på Ortopædkirugisk osv osv .. Man skal jo næsten være milinær for at ha' et håb om at blive rask
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 23:58   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Min tilgang har været, at kommunen jo har ansvaret for at man bringes tættere på arbejdsmarkedet.
har man af den ene eller anden grund ikke råd/mulighed for at passe sine, iøvrigt pligter i forhold til behandling/undersøgelser, må kommunen træde til.
Evt. §82 aktiv loven. Eller §81.
eller lov om social service ; § 100, § 117.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forstår det bare ikke! Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 32 10-01-2012 21:17
Det forstår jeg ikke helt! Zeus33 Dit og Dat 27 19-01-2011 15:24
Sagsbehandleren forstår ikke! Tina1983 At søge førtidspension 29 29-06-2010 08:48
Hjælp Kan ikke forstår det ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 26 10-04-2010 20:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension