K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2008, 13:20   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Troen tilbage

Så har jeg endelige fået min papir fra Medicinsk testcenter som kommune har sendt mig til, for at få mig vurderet af en læge og psykolog,Og jeg må sige at jeg er glad, for begge udtagelser er i den grad til fordel for mig, hvor er det dejligt at læse nogen papir som jeg i den grad kan nikke genkendende til at det er mig de skriver om.
De skal ligge tilgrund for en rundbordssamtale med kommune i morgen, hvor de også skriver at de vil forslå kommune at jeg bliver indstillet til fp, det som også min egen læge har vurderet og som arbejdsmedicinske klinik har forslået, så nu har jeg 4 vuderinger fra 4 forskellige speicllæger, som munder ud i det samme, så nu er jeg spændt på hvad min sagsbehandler siger til det, for hun har ikke ville indstille mig til fp før, men jeg håber nu at det lykkes, men hun skal vel igen have alle papirene til lægekonuslenten som jo før har skrevet at jeg bare skulle træne det hele væk, men er nu af ligevellet glad for det er meget gode erklæringer at have liggende, hvis ikke hun vil søge så kan jeg selv søge på en §17, når min sag i arbejdskadestyrelsen er afgjordt, så jeg er sku glad for at der findes rigtig gode læger som kan se hvordan man har det og at man ikke prøver at lyve til fp eller fleks,

Jeg vil lige sige at den læge som har undersøgt mig faktiske også er lægekonsulent i en ande kommune, så det er jo lidt sjovt, men han var nu mægtig sød og rar.

Så nu er jeg hel rolig med hensyn til rundbordsamtalen i morgen, og sikke en lettelse, kan jeg mærke i min krop og sjæl.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 13:35   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej Mai-Britt,

Det er da godt at høre, når noget flasker sig. Vedr. lægekonsulenten skal vedkommende jo bare oversætte lægesprog til almindelig fortståeligt dansk til sagsbehandleren.

Jeg krydser fingre for, at du snart endelig kan få en afklaring på din situation
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 15:04   #3
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Hej Maj-Britt
Du skriver bl.a.:

Citat:
at jeg bliver indstillet til fp, det som også min egen læge har vurderet og som arbejdsmedicinske klinik har forslået, så nu har jeg 4 vuderinger fra 4 forskellige speicllæger, som munder ud i det samme
Dejligt at det nu kører bedre og udsigten til en god afgørelse kan komme på plads.

Alle der skal igennem møllen burde sendes til arbejdsmedicinsk klinik for bedømmelse om arbejdsevne i forhold til sygdom. Og deres vurdering bør være udslagsgivende for afgørelse af borgersager.
(Hvis altså at arbejdsmedicinsk klinik er en uvildig indstans og uden indflydelse fra politisk hold samt uden forvaltningernes indblanding i deres håntering af borgersager.) Alle lægekonsulenter/sociallæger kan derved spares væk samt være med til at fjerne diverse undersøgelser gentagne gange.
Alle indkomne spc.lægeerklæringer tilsendes arbejdsmedicinsk klinik for en bedømmelse og dermed kan sagsbhdl. udføre det hun/han skal afgøre borgersagen ud fra svaret og den sociale status borgeren er i.

Blot min mening om evt. mulighed for bedre sagsbehandling.

Sidst redigeret af @PerChr; 13-08-2008 kl. 15:05. Årsag: Stavning
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 15:22   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej Per

Du har fuldstændig ret, så ville tingen køre meget bedre, både for kommune og borger og jeg tror også at kommune i det lange løb ville spare mange penge, som bliver brugt til så mange forskellige urdedningsteams som også koster penge, så måske skulle regeringen og kommuner kikke lidt ind i det.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever. og i dag er en god dag.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 15:24   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Men det er desværre stadigvæk arbejdsevnen, der er i fokus... ikke diagnoser og lægepapirer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 15:30   #6
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Men det er desværre stadigvæk arbejdsevnen, der er i fokus... ikke diagnoser og lægepapirer.

Du har ret zuza, men det skulle gerne være det hele der bliver kikket på, for jeg f.eks mangler stadivæk at få diagnosen sclerose ( er i venteposition for denne) og hvis det kun er diagnoser man f.eks kigger på hvad så med dem hvor det ikke er så nemt at give en diagnose med det samme så kommer de i klemme, så det burde være det hele man kikker på når man skal træffe en afgørelse.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever. og i dag er en god dag.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 15:31   #7
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Så sandt Zuza.

Men man har vel lov at håbe og drømme om at det vil ændre sig en dag.
Især med alle de ankesager og klage sager der skrives til ministre, politikere og ombudsmanden.

Arbejdsevne og sygdom er jo 2 sider af samme sag.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 01:19   #8
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hej Maj-Britt.

Det er da dejligt at høre at der endelig er medgang, det varmer sådan om hjertet, at høre at andre i det mindste får den hjælp de skal ha' ønsker det bedste for dig
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fp tilbage på job? Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 10-12-2011 12:19
Kommer tilbage johanschmidt Dit og Dat 9 13-10-2011 08:36
Dejligt at K10 er tilbage tigerbia Dit og Dat 36 15-06-2011 14:32
Sygehus: Kom tilbage om 7 år! Ninja Alt det andet 8 19-09-2010 11:31
Tilbage til sygedagpenge Natra Spørgsmål ang fleksjob 1 14-04-2009 10:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension