K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2008, 09:18   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
fuglene flyver

har bare lige brug for at fortælle hvor dejligt livet er.

Sidder her og kigger ud af mit vindue og ser vores 4 små svaleunger prøve deres vinger for første gang.

Sikke vingeslag og sikken kvidren.

De har boet under vores udhæng i gavlen, og da sådan nogle godt kan lave en del svineri fik vi naboen til at sætte et bræt op under reden, det hjalp

For vi har hele sommeren, næsten, gået og glædet os til at se dem flyvefærdige.

Hvor er de bare smukke

Blot et lille pip om hverdagens små glæder.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 11:40   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Ja, det er bare en skam når naboens kat tager den lille rødhals der har holdt til her siden forrige efterår , jeg er ellers så glad for katte, men ligenu er den sgi ikke velkommen her mere
Den har sgu foder nok, den er bare en lystdræber, sikken skam ...


Nøvsen..sørger over en smuk lille fugl som kom helt hen til foden når han rodede i haven.
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 12:09   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hehe, tror også Hejdien har reddet en fugl eller to fra hendes lystige katte her i sommer

Selvom jeg bor i etageejendom, så har vi også haft glæden af at følge et par fulglefamilier i træerne udenfor - gal hvor de støjede (men på den sommerlige måde). Men også rart da de blev store og fløj væk

Synes der ligger meget ro og tilfredsstillelse i at følge naturens gang.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 16:32   #4
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Her er livet hos mig

naturoplevelser, uh kom og besøg mig.

På staldtaget eller nede på vores 10 tons store sten, sidder næsten dagligt en flot musvåge, den er nu så vant til os, at når vi kommer i bilen flytter den sig ikke.

I haven og på gårdspladsen leger harene dagligt og især tidlig morgen og i skumringen om aftenen ser vi dem. en enkelt gang kom 2 fisende rundt på terrassen jeg listede efter dem og det endte med jeg stod ca 2 meter fra dem, de var igang med at kurtisere hinanden, havde en jæger ikke forklaret mig det, havde jeg sagt de slåsede, de boksede som kænguruer og uldtottet fra deres pels fløj om ørene på os.

På marken bag vores have, ca 100-200 væk følger vi med i rådyrenes liv, kan i forestille jer hvor smukt det ser ud med 4-5 rådyr i solnedgang.

Fjordudsigt har jeg også, jeg bor på en nedlagt landejendom, med højt til himmelen, jeg takker min mand hver dag (næsten) for at han havde købt ejendommen ½ år inden vi mødte hinanden for nu 16 år siden.

Stoktoft, der elsker naturen
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym

Sidst redigeret af Stoktoft; 07-08-2008 kl. 17:26.
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 17:13   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja ja her er det som også helenekr var inde på meget mere drabeligt---

Mine kære killinge mødre (har to hunkatte og fem killinger) ved at være der hvor de nu mener at killingerne skal lære at fange vildt....

Sidste år på denne tid havde vi også killinger men det var ikke så drabeligt for der mente den ene af kattene at det måtte være alt rigeligt at fange karklude

den er ikke lige den skarpeste kniv i skuffen, så da jeg for et par uger siden hørte lyde tænkte jeg ikke så meget over det, ikke før jeg kunne høre at det var fugle skrig , jeg for hen til min kat og sørme om ikke hun sad med en lille fugleunge og prøvede at få killingerne til at tage den...

OKI indrømmet jeg tog kvælertag på katten for at få den til at slippe

Og det hjalp da hun slap den, jeg satte den ud i en hæk hvor den sad i fem minutter og til sidst fløj sin vej.. fedt

Sidste weekend så jeg så et rådyr , jeg havde kørt min datter til hendes far og på vej hjem , havde jeg lige tænkt efter at have set et rådyr skilt at jeg lige skulle have farten ned ..skulle lige finde mine smøger og da jeg kiggede op igen så jeg noget blæse mod bilen , og nedlagde nok så flot et lille kid den rullede tre fire gange rundt på vejbanen og jeg endte i grøften (hiver jo som refleks bilen den anden vej ) samtidig kom der der en bil i den anden retning og jeg var sikker på at han også ville ramme kiddet .. men han havde heldigvis set at jeg ramte det og havde fået farten helt af bilen...

vi for begge to ud til kiddet men lige da ham i den anden bil rørte ved det for det op og ud over marken og så ikke ud som om der var sket noget med det...

På min bil var der heller ikke nogen spor af den overhovdet (til stor undren for os begge) kun lige en liste ved min forlygte var gået løst .. som ham den anden sagde .. det havde jeg sq aldrig troet og set før at i begge slap godt fra...

så spørg lige om jeg køre langsomt nu når det er skumring og om jeg er glad for at der ikke var træer i siden men kun en grøft...

så her i huset ja der nyder vi ikke naturen næææ vi nedlægger den
  Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 18:06   #6
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hilsen den negative

Hvis trækfuglene ikke gider at ,komme til danmark længere forstå jeg dem godt ,de risikere at blive skudt hvis de har en defekt.

jeg er lidt sur idag over et løgnagtigt mødereferat.

Men ellers prøver jeg også at glæde mig over de små ting her i tilværelsen.


mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tankerne flyver rundt i hovedet mimse Dit og Dat 19 02-04-2008 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension