K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2008, 16:02   #1
karlerik_chr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
karlerik_chr er ny på vejen
Slendrian i den kommunale arbejdsformidling I Brønderslev.

Efter at være blevet ramt af apopleksi i april måned 2007, ringede jeg til min kommunale sagsbehandler i Brønderslev kommune, og sagde jeg var blevet syg og ingen indtægt havde. Jeg blev henvist til at søge kontanthjælp, og skulle møde op personligt for at ansøge.
Jeg sagde at jeg var ramt af apopleksi og sad i kørestol fordi jeg var lammet i højre ben og arm.
”Desværre, du skal møde personligt for at få kontanthjælp” var svaret.

Nå men efter ca. 3 uger kunne jeg rulle hen på kommunekontoret, og fik bevilget kontanthjælp.

Da jeg i september måned 2007 var færdig med genoptræning, men stadig ikke rask nok til at begynde at arbejde, ringede jeg til AF i Brønderslev kommune, og sagde at jeg nu gik hjemme, men ikke følte at jeg blev mere rask af det. ”Er der ikke noget I kan tilbyde, så jeg kan få trænet min dårlige arm og ben?”, spurgte jeg.
Jeg kunne komme på et kursus ved AOF, hvor der var en masse motion indlagt. ”Fint”, sagde jeg ”Det er lige noget for mig”.
Efter et par måneder på kursus, var min økonomi ødelagt. Kontanthjælpen dækkede ikke en gang mine faste udgifter, der manglede 2.000 kr. hver måned, plus udgifter til mad og andre fornødenheder.
Jeg henvendte mig til min AF-konsulent og spurgte om mulighederne for et job med løntilskud. Det var i november måned 2007. ”Dig kan vi hurtigt få ud, dine kvalifikationer gør jo, at vi hurtigt finder et job med løntilskud til dig”
Goddaw min bare r.. - nu skriver vi august, og der er ikke sket en disse fra AF's side.

Først fik min sagsbehandler ved AF anden funktion – den nye blev ”desværre” ikke orienteret om min situation!

Så skulle vi holde møde ang. hele min situation, så sagsbehandleren kunne gøre de fornødne tiltag. Jeg fortsatte med at pointere, at min økonomiske situation var kaos. ”Vi får dig hurtigt ud, dine kvalifikationer er jo glimrende”, lød svaret.
”Vi kan bare ikke mødes på mandag i næste uge, så skal jeg på kursus. Og tirsdag/onsdag skal de arbejde med vores telefonanlæg, så kan vi ikke lave noget. Men vi finder en tid på et senere tidspunkt.” - Hva' behar?? Hvilke virksomheder kan ikke lave noget i 2 dage fordi telefonerne ikke virker?
Det er så gu da vist kun i det offentlige system dette er en hindring!

”Nu er jeg vist nødt til at presse dig lidt hårdere, til at finde et job”, lød det så i juni måned.

HVAD?? - Jeg har haft en hjerneblødning, og er ikke raskmeldt fra min læge!

”Er du ikke? Men så skal du jo være tilknyttet Sygeopfølgningen. Jeg sørger for at de får din sag. Der er ganske vist kun en person i Sygeopfølgningen, men der kommer vist snart en mere.”

Det var i starten af juni måned – der er pr. 1. august 2008 stadig ikke sket en skid!
Jeg spurgte flere gange til jobbet med løntilskud, som AF jo sagtens kunne finde til mig – men forgæves.
”Vi kan tilbyde dig Det Grønne Hold. Der kan du jo træne din arm og ben. Det ændrer godt nok ikke ved din økonomi.”

Nu ser det heldigvis ud til, at jeg selv har fundet mig et job – så kan AF i Brønderslev kommune jo sove videre.
Men jeg er stadig ikke raskmeldt af lægerne.

Sådan fungerer det lovpriste sociale system i Danmark, Vor Herre bevares – og nu taler man om mere brugerbetaling. - Jeg skal ikke købe noget der!

Karl Erik Christensen.
karlerik_chr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2008, 21:22   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Davs karlerik_chr

Det er noget af en fortælling

er du ikke medlem af en fagforeing ? så du kunne have fået sygedagpenge

hvad med fysioterapi er du ikke bleven tilbudt dette ? efter at du blev færdig med genoptræning, har det sygehus du har været på, ikke lavet en vurdering om du skal have noget hjælp i form af fysioterapi og om der er noget der hjemme du har behov for hjælp til.

du skriver job med løntilskud ? ved du om du kan arbejde 37 timer om ugen

men så længe du ikke er raskmeldt af lægerne, kan de på kommunen ikke sætte dig i job
men de kan arbejdsprøve dig med de skånehensyn som lægerne giver dig og det er vigtigt du lytter til de læger
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen har afgjort, at Brønderslev Kommune kan kræve refusion af Lolland Kommu Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 26-05-2011 00:10
Kommunale fleksjobs Connie Spørgsmål ang fleksjob 3 13-01-2011 10:16
Privat arbejdsformidling snød buster Politik og Samfund 0 22-11-2010 09:56
I det kommunale ingenmandsland buster Politik og Samfund 0 26-04-2010 08:51
Kommunal topchef: Der er for meget slendrian buster Politik og Samfund 9 07-04-2010 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension