K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2008, 13:40   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Et kommunalt aktiveringscenter i Slagelse brændte natten til søndag ned.

Citat:
Et kommunalt aktiveringscenter i Slagelse brændte natten til søndag ned.
Citat:
Bygningen, der ejes af Slagelse Kommune drives af Jobcenteret og huser aktiveringsdelen Aktiv Afklaring, er brændt ned.
Så mister kommunen refusion fra staten, og hvor skal borgerne så nærme sig arbejdsmarkedet?

Nå, men så går sagsbehandlingen med at finde et nyt sted vel hurtigt. Denne "afklaring" tager vel ikk 10-20 år, som for arbejdsløse/syge/handicappede.

Der er sikkert et nyt sted mandag morgen.

http://www.tv2east.dk/article?id=29943

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2008, 20:44   #2
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Nu er Slagelse kommune tilfældigvis en af de kommuner der er gået forrest i arbejdet med at få ventetiden på afklaring bragt ned ved at tilføre området ekstra ressourcer og bibeholde de ekstra ressourcer for at fastholde et højt niveau men det er bare noget jeg har hørt.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2008, 18:35   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tja, overskrifterne i avisen i dag fortæller at alle nu står på gaden mindst det næste halve år

Hm, bare dog så ikke jobcenterchefen får øje på dem nede på bænken for så får han da et problem

Thj, der har været en del sager ang Slagelse Jobcenter som har været mere end grelle og derfor min sidste bemærkning.

Jeg hørte ham udtale sig, iflg min verden, nedladende om alle de "dovne nassere, der bare sidder nede på bænken!"

Tilstået, dette er ikke helt ordret citeret, men meningen/holdningen var ikke til at tage fejl af, ekstra ressourcer eller ej

Mon ikke der er nogen flexjobbere som gerne kunne/ville påtage sig at genopbygge afd?
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2008, 19:23   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
THJ og Buster.... Kan I ikke lægge link på de ting, I skriver om.


Er det det her, du mener, Buster?


Citat:
I aftes udbrød der en kraftig brand i en del af Jobcenter Slagelse. Jobcenteret har været udsat for en del kritik på det seneste, men politiet ved endnu ikke, om branden har været påsat.
Citat:
Jobcenter Slagelse har igennem den seneste tid været voldsomt kritiseret i blandt andet Sjællandske fra flere sider.
http://www.tv2east.dk/article.php?id=29945

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2008, 19:34   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
THJ... er det den nederste artikel, du henviser til?

Citat:
V vil have jobcenter-redegørelse
Hvad er op og ned i alle de senest omtalte sager om Jobcenter Slagelse? Er begrebet flexjob nærmest afskaffet? Er reglerne blevet skærpet? Hvordan ser det ud i sammenlignelige omegnskommuner? Er brugerne tilfredse? Den seneste tids massive omtale af...
Dato: 19-07-08 | NY_SLAGELSE

Citat:
Venstres spørgsmål og forslag
Johnny Persson og Pernille Frandsen formulerede allerede 10. juli følgende spørgsmål og forslag, som de gerne vil have svar på til mødet i Udvalget for Arbejdsmarked og Integration mandag den 11. august: 1) Venstre har modtaget henvendelse fra en...
Dato: 19-07-08 | NY_SLAGELSE

Citat:
Citater fra ugen der gik...
Jeg var så naiv at tro, at jobcentret ville hjælpe mig med det, der var bedst i min situation og med mine sygdomme. Men jeg er desværre blevet meget klogere. - Jeg har ikke været til ét møde uden at gå grædende og psykisk nedbrudt derfra. Alice...
Dato: 19-07-08 | NY_SLAGELSE
Citat:
Politiker vil nu se nærmere på Jobcentret
Selv om der traditionen tro er sommerferie for politikere i juli måned, er den igangværende føljeton om Jobcenter Slagelse ikke gået ubemærket hen. Viceborgmester Villum Christensen (NA) er formand for Udvalget for Arbejdsmarked og Integration, hvor...
Dato: 18-07-08 | NY_SLAGELSE

Citat:
I skal lytte til borgerne
Pedelmedhjælper Niels Erik Madsen, Fårdrup, har med stor interesse læst de sidste ugers føljeton i Sjællandske om Slagelse Jobcenter. Han er formand for en forening i Slagelse, hvis formål er at hjælpe de borgere, der er havnet i Jobcentrets...
Dato: 17-07-08 | NY_SLAGELSE

Citat:
Kommune: - Jobcentret skaber flotte resultater
Jobcenter: Jobcenter Slagelse præsterer meget flot både i forhold til andre kommuner i området og på landsplan. Det viser en ny udsendt status fra Beskæftigelsesregionen, som har samlet op på kommunernes resultater på beskæftigelsesområdet. Den...
Dato: 16-07-08 | NY_SLAGELSE
http://www.sj-nyheder.dk/apps/pbcs.d...e=SJNyheder&q=

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 14:57   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
zuza, jeg ville mægtigt gerne kunne linke, men jeg er fatsvag hvad det angår, beklager.

Hm, umiddlebart er de link du har lagt ind ikke lige præcis den udsendelse jeg så i tv2øst.
Jeg har forsøgt at søge i deres arkiv men det kan ikke lykkes mig at finde den, pokkers, for jeg syntes netop den helt tydeligt viste holdningen!

Der har også fornyligt været et indslag i Sjællandske om en ung mand, hvor speciallægen havde udtalt sig og hvor jobcenterchefen gik ud offentligt og revsede lægen fordi han havde skrevet som han havde!

Som jeg læste det var det en total tilsiddesættelse af lægens faglige kompetencer og at jobcenterchefen vidste bedre - føj, siger jeg bare!

Hm, vil øve mig i at finde links etc :-)
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 15:15   #7
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Lidt opdatering på sagen...

Kortslutning årsag til brand i jobcenter (sj-nyheder.dk)
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 20:03   #8
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Branden VAR påsat

http://www.sj-nyheder.dk/apps/pbcs.d...7/-1/FRONTPAGE

Storbranden i Jobcenter Slagelses afdeling på Ndr. Ringgade lørdag den 19. juli var påsat.

Det siger politiet nu efter at have fået kriminalteknikere og eksperter fra Dansk Brandteknisk Institut til at se på årsagen til branden én gang til. Først lød konklusionen på politiets undersøgelser af brandtomten nemlig, at branden skyldtes fejl i elektriske apparater i en kontorbygning.

Men efter Sjællandskes afsløring af, at både vidner til branden og brandvæsnets indsatsleder kunne fortælle om et andet arnested end det, politiet i første omgang mente at have konstateret, valgte efterforskerne at genåbne sagen og få assistance fra blandt andet kolleger i Kriminalteknisk Afdeling i København.

- Vi har begået en fejl, det erkender vi. Vi mente, at branden begyndte i kontorbygningen ved siden af et tårn, der tidligere har fungeret som elevatorskakt. Men det viser sig, at branden – som også flere vidner har berettet – faktisk startede i en container, som nogen havde placeret under et halvtag ved tårnet og sat ild til, fortæller vicepolitiinspektør Søren Ravn-Nielsen, Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi.

Han afviser, at den oprindelige, forkerte konklusion skyldes hastværk eller dårligt udført politiefterforskning.

- Nej, vi har haft at gøre med et meget atypisk brandbillede, der – som branden udviklede sig – skabte et falsk arnested, siger Søren Ravn-Nielsen.

Politiet er nu på jagt efter den eller de, der satte ild til containeren, som altså endte med at være årsag til branden, der ødelagde store dele af jobcenterafdelingen. Derfor efterlyser samme politi nu også vidner, der måtte have observeret mulige gerningsmænd ved jobcentret på Ndr. Ringgade i Slagelse umiddelbart før brandens opståen lørdag den 19. juli omkring klokken 22.
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 23:02   #9
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hvaad... noget overraskende melding ! :/
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lys om natten er dårligt for sindet L.S. Den nyttige viden vi alle har 0 27-07-2012 01:32
På kontanthjælp - Aktiveringscenter eller praktik? hboegelund Alt det andet 5 09-11-2010 00:35
Som tyve om natten! buster Politik og Samfund 11 30-05-2010 02:12
Cirkus Jobcenter Slagelse/slagelse kommune -igen buster Politik og Samfund 2 21-09-2008 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension