K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2008, 23:00   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Vi burde altså

samle os foran Christiansborg, når de kommer tilbage fra sommerferie, engang i .....ja, hvornår er det?

Vi burde stå der med bannere og råbe op om at NU slutter jagten på os, nu vil vi ikke være med længere.

Skal vi??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 23:56   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har ret. DET BURDE VI.

Folketinget starter igen 1 okt. hvis jeg ikke tager helt fejl.

Problemet er bare at samle folk nok, desværre er vi alle underlagt div. begrænsinger for overskud, fysisk bevægelse, div. arbejdsprøvninger mv.

Men måske vi skulle sætte en prøveballon op, hvor mange ville kunne møde op denne ene dag?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 00:04   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, jeg burde måske kunne. måske med min mand som er fp. og ligger foran en tidsbegrænset fp som skulle genoptages til maj 2008,, og intet er sket fra kommunens side.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 00:13   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Slut med livslang førtidspension

Citat:
Slut med livslang førtidspension


Hvert fjerde-femte år skal førtidspensionister have deres sag vurderet igen, mener et politisk flertal på Christiansborg. Handikaporganisationer advarer mod øget usikkerhed blandt førtidspensionister.

Arbejdsmarkedsordfører Jens Vibjerg (V) vil have alle førtidspensionssager taget op til revision hvert fjerde eller femte år for at vurdere mulighederne for, at førtidspensionisten kan arbejde.

»Han er bindegal. Reglerne er allerede i dag sådan, at man til enhver tid kan tage en førtidspension op til genovervejelse, og man kan beslutte kun at tilkende en midlertidig førtidspension,« siger Stig Langvad, formand for Danske Handicaporganisationer.

http://jp.dk/indland/article1381736.ece

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 00:25   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
VANVITTIGT.
Hvornår stopper denne herts på syge. Skulle man efter årelang kamp, KUN have 5 års pause for så at starte hele møllen forfra!
TÅBELIGT.
Gad vide hvornår dette vanvid stopper. hvornår er der nogen der undersøger, konsekvenserne af denne herts mod syge?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 00:42   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Talking Fortrinsret til jobsamtale i staten

Jeg har en bedre ide..

ALLE syge, handicappede mv. sender en ansøgning til Beskæftigelsesministeriet, fordi man SKAL indkaldes til samtale til job i staten.

Vi sender en ansøgning, der er 20 A4-sider, inkl. skånebehov, 395 forskellige aktiveringssteder på CV'et osv.

Bor man i Jylland, beder man Beskæftigelsesministeriet betale transporten... sender en ansøgning i 4 eksemplarer.

20.000 ledige fleksere sender ansøgning... selvom CHF siger, der KUN er 11.000 ledige...

Citat:
Handicap
Mere end 10 pct. af voksne danskere har et handicap, og mange klarer sig godt på arbejdsmarkedet, men der er også mange, der har svært ved at få arbejde.

De fleste mennesker med handicap kan fungere i almindelige job, hvis de får den nødvendige kompensation i form af f.eks. arbejdspladsindretning og personlig assistance.

Se Personaleadministrativ Vejledning (PAV) om særlige regler for handicappede i forbindelse med ansættelse, løntilskud og personlig assistance (kap. 17 og 20).

Fortrinsret til jobsamtale
Handicappede har fortrinsret til at komme til samtale om ledige stillinger i staten. Er ansøgeren ikke henvist af AF, er institutionerne alene forpligtet til at indkalde ansøgeren, hvis denne påberåber sig fortrinsretten og opfylder de formelle kvalifikationskrav.
Ønsker institutionen ikke at ansætte den handicappede, kan stillingen først besættes, når ansættelsesmyndigheden har afgivet en skriftlig redegørelse, og spørgsmålet herefter har været drøftet med AF.
OBS... Bemærk, at de vist ikke helt er fulgt med tiden. Der står AF, men det blev nedlagt, ikke? Det hedder vist Jobcenter nu, ikke?

http://www.perst.dk/visArtikel.asp?artikelID=15622

En barriere er måske, at man ikke stemmer på Venstre eller Konservative, eller DF. Jvf. denne artikel her, hvor dem i "skudlinjen" rammes hårdt.

Alle får at vide, HVAD de skal stemme på for at bestride visse job.

Citat:
DJØF: Fogh angriber ytringsfriheden
»Det er nemlig et angreb på ytringsfriheden i almindelighed, og jeg troede sådan set, at regeringens udenrigspolitik går ud på at forsvare ytringsfriheden ude i verden. Så skal vi vel ikke begrænse den herhjemme for hverken offentligt ansatte eller tidligere offentligt ansatte«, siger Per Hansen.
Citat:
Han kalder det samtidig Foghs udtalelse 'forkastelig', fordi den sår tvivl om de nuværende ambassadørers loyalitet overfor regeringens politik.

»Og det er der overhovedet ikke noget grundlag for - oven i købet i en situation, hvor vores ambassadører nu er blevet bombemål«, siger Per Hansen.
http://politiken.dk/politik/article532328.ece

Det er sandelig ikke nemt at være offentligt ansat.

Heller ikke her:

Citat:
Fyret for platheder (01:56)

En kirkegårdsleder blev fyret inden han nåede at begynde i sit nye job. Hans blog på internettet var for plat.

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/...?id=431910&r=3
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 00:56   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fleksjob i staten



Jamen, mon Lars Uløkke er for nærig til at betale EKSTRA refusion, så der kan ansættes rigtig mange fleksere i staten?

Og Betjendtsen skal administrere det.

Så rammes de jo af samme fænomen, som de prøver at genere kommunerne med. Bureaukrati i læssevis og udgifter ad h til.

Jeg gad godt se dem sidde og rode med 20.000 jobansøgninger og se CHF forklare oppositionen og befolkningen, at der "kun er 11.000 ledige".

Jeg gad også godt se dem sidde med 20.000 ansøgninger på 20 A-sider med tætbeskrevne skånebehov, manglende diagnoser, beskrivelse af dropstativer, der medbringes osv. osv.

Og så gad jeg godt se dem bruge tid på 20.000 redegørelser for, hvorfor man IKKE ansætter de ledige fleksjobbere.

NØJ, hvor får de travlt med at forklare... eller rettere bortforklare.


Citat:
Fleksjobordningen i staten
For at motivere statsinstitutioner til at ansætte flere personer i fleksjob yder Finansministeriet et tilskud som dækker en del af lønudgiften til personer ansat i fleksjob.

Ordningen administreres af Økonomistyrelsen.

Du kan få yderligere information om refusionsordningen ved at læse i ØAV (Økonomi-Administrativ Vejledning) eller kontakte Økonomistyrelsen.

Her kan du der også rekvirere refusionsanmodninger.

Finansministeriets cirkulære nr. 236 af 18/12 1998 om fleksjob i staten

Finansministeriets cirkulære nr. 162 af 26/10 1999 om ændring af cirkulære om fleksjob mv. i staten

Finansministeriets cirkulære nr. 43 af 22/5 2002 om ændring af cirkulære om fleksjob mv. i staten
http://www.perst.dk/visArtikel.asp?artikelID=9937

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 01:32   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Der skal civil ulydighed til, før de vågner op derinde, men vi kan jo ikke strejke.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 01:54   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, Maj-Britt... vi søger ALLE sammen en stilling, så SKAL de indkalde til samtale.

De skal også komme med en REDEGØRELSE for, hvorfor man IKKE får jobbet.


Så får man jo dokumentation for, at man har søgt job.

Hjorten opdager, hvor mange ledige der faktisk er.

Hjorten får sit eget bureaukrati at føle... i papirmængder, redegørelser osv.

De får udgifter med det... og voldsomme forklaringsproblemer.

Og ansøgere får måske turen betalt til Borgen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 02:01   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Men jeg er ikke flexer, har dog søgt i Bm, men fik sørme afslag og en løftet pegefinger, jeg skulle jo kun søge relevante jobs :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tuder jeg altså LUM Det er da strengt ! 15 20-02-2013 16:47
Det er altså VIGTIGT !! Hejdien Dit og Dat 13 19-02-2009 23:47
iiiih altså... Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 9 08-08-2008 10:30
Nu vil jeg altså have et svar! lena Skal kommuner ikke overholde loven? 4 09-01-2008 09:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension