K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2008, 14:36   #1
Missmoon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2008
Indlæg: 10
Styrke: 16
Missmoon er ny på vejen
Særligt børnetilskud til førtidspensionister...?

Hej Alle.

Jeg har et spørgsmål til jer vedr. at jeg er mor til en lille pige på snart 3 år.

I dag faldt jeg over denne tekst på nettet, og mit spørgsmål er:

Har man som førtidspensionist krav på både ordinært og ekstra ordinært børnetilskud OG det særlige børnetilskud...?

"Særligt børnetilskud
Ydes når faderskab ikke er fastslået, når kun en af barnets forældre lever, eller hvis én eller begge barnets forældre modtager folkepension. Der ydes to gange særligt børnetilskud, når ingen af barnets forældre lever.

Der ydes endvidere et tillæg til det særlige børnetilskud. Når ingen af forældrene lever, ydes der to gange tillæg.

Der ydes dog ikke tillæg, når kun den ene af forældrene modtager folkepension.

Særligt børnetilskud til folkepensionister er indtægtsreguleret.

Indtægtsgrundlaget beregnes efter pensionslovens regler (for pensionstillæg), hvilket indebærer, at det skal beregnes af pensionistens og en evt. ægtefælles samlede indtægter.

Hvis det beregnede indtægtsgrundlag overstiger det beløb, hvormed pensionstillæg bortfalder, skal der foretages nedsættelse af det samlede beløb, der ydes en familie som særligt børnetilskud.

Det beløb, der skal fradrages i det særlige børnetilskud beregnes som 3 pct. af forskellen mellem indtægtsgrundlaget og det beløb, hvormed pensionstillægget bortfalder.

Modtager en familie flere særlige børnetilskud, fordeles nedsættelsen ligeligt på disse.

Ydelse: 5.814 kr. i særligt børnetilskud og 750 kr. i tillæg pr. kvartal pr. barn under 18 år, når begge forældre er døde.

Ydelse: 2.907 kr. i særligt børnetilskud og 375 kr. i tillæg pr. kvartal pr. barn under 18 år, når faderskab ikke er fastslået, når kun én af forældrene lever eller når begge barnets forældre modtager folkepension eller førtidspension.

Ydelse: 2.907 kr. i særligt børnetilskud pr. kvartal pr. barn under 18 år, når kun én af barnets forældre modtager folkepension eller førtidspension."
Missmoon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 01:39   #2
Missmoon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2008
Indlæg: 10
Styrke: 16
Missmoon er ny på vejen
Wink

Nå, det særlige børnetilskud for førtidspension, bortfaldt efter reformen i år 2003.
Missmoon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 09:25   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Missmoon ja det gjorde

sjovt var sikker på at jeg havde svaret dig i går men har nok ikke fået trykket på send knappen he he

men velkommen til siden og godt at du selv kunne finde svaret
  Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 17:42   #4
Missmoon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2008
Indlæg: 10
Styrke: 16
Missmoon er ny på vejen
Men det er ikke det særlige tilskud til enlige forsørgere der bliver omtalt i det jeg citerede i første indlæg, men et særligt børnetilskud som par der var førtidspensionister i gamle dage fik...
Missmoon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 19:12   #5
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Lige et tillægsspørgsmål herfra også: Vi modtager det særlige børnetilskud, da manden er på pension efter den gamle ordning. Mister vi det nu, da jeg også er tilkendt pension ?
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 21:00   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Buffy, interessant spørgsmål

Jeg er på den gamle ordning og min mand er på den nye, bare for at forvirre begreberne lidt

Hm, som jeg læser det er det også fortsat indtægtsbestemt. Ligesom så meget andet.
Altså, kommer man over et vist beløb(lønindkomst udover pensionen som ægtefæller) så mener jeg at man begynder at kigge på børnetilskuddende.

Men det er ikke sikkert jeg har ret, måske er der andre der ved noget mere.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 23:55   #7
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Ok- takker. Håer vi får lov til, at beholde det- har ingen indtægt udover pensionen og børnepengene indgår ofte i budgettet....

Studsede jo bare lidt over de to sidste sætninger i Missmoon`s indlæg.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 17:55   #8
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Har lige forhørt mig om børnetilskuddet på kommunen, hos hende, der skal lave min pensionsberegning. Hun ved det heller ikke.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Særligt fem veje fører til førtidspension gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 1 28-10-2012 12:05
Særligt børnetilskud kaktus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 08-04-2010 10:29
HSP - særligt sensitive og bistandssystemet Tessa Alt det andet 1 01-03-2010 18:10
Særligt sensitive mennesker (HSP) Susanne2412 Dit og Dat 5 05-02-2010 12:08
særligt børnetilskud mollerolsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 27-08-2007 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension