K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2008, 13:33   #1
amazing
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2007
Indlæg: 15
Styrke: 18
amazing er ny på vejen
Angry Anke ASK afgørelse.....

Hej igen allesammen

Ja, så fik vi langt om længe svar fra ASK. Det er nu over 5 år siden min mand kom til skade og først idag kom afgørelsen...... Og ja, vi er ikke ligefrem henrykte.

De har vurderet min mands méngrad til at være 12% og hans erhvervsevnetab til at være 65%.

Vi vil nu anke begge afgørelser da vi helt klart mener det er alt for lidt.

Er der nogle af Jer derude der har erfaringer med at anke...?? Sagsbehandlingstiden osv...??

Fik at vide at hvis ASK selv kunne se at de havde lavet en fejl og at der derfor ingen grund var til at sende sagen til ankestyrelsen, ville der måske gå en måned før rettelsen kom. Skulle sagen derimod i ankestyrelsen skulle vi forvente en sagsbehandlingstid på ca. 10 mdr.................. !!!!!!!!!

Mange hilsener Amazing.
amazing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 14:09   #2
Buller1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2007
Indlæg: 62
Styrke: 18
Buller1 er rigtig godt på vej
Anke.

Da min mand fik ASK´s afgørelse (efter 1½år på 50 o/o midlertidig erstatning) var méngraden sat til 15 o/o og erhvervsevnetabet 70 o/o for psykisk arbejdsskade. Vi ankede méngraden og fik en afgørelse i løbet af 6 uger efter at ASK havde fastholdt de 15 o/o at ankestyrelsen havde forhøjet til 20 o/o på en ramme der går til max. 25 o/o.

Buller1.
Buller1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 14:58   #3
amazing
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2007
Indlæg: 15
Styrke: 18
amazing er ny på vejen
Hej Buller

Det var da godt nok hurtigt..... Jeg forstår dog ikke at det kun tog 6 uger i ankestyrelsen. Er det lang tid siden..??

Vh Amazing
amazing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 20:18   #4
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
jeg har også en sag hos ASK. som afventer afgørelse,og har hørt via min advokat,at behandlingstiden hos ankestyrelsen kan være op til 10mdr.
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 00:31   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
jeg syntes i skal kontakte en advokat ,da det dette spørgsmål kun kan besvares ud fra de speciallægeeklæringer som der er lavet .Men jeg kan da nævne at der nederst i mentabellen ( ask) står skrevet at der kan gives op til 15 % ekstra men hvis skaden har forvolt impotens ,og lidt mindre hvis der er opstået samleje problemer ,i kan jo få noget på skrift fra egen læge ,så kan det jo være at ask forhøjer erstatningen uden at i behøver at anke.

Jeg fik 15 % men for 2 diskusprolapser ,min scocialrådgiver i fagforegningen ,fortalte mig at sålænge der ikke var fortaget en stivgørende operation var det svært at få den højre op , og det er jo også erhvervsevneerstatningen som er det store beløb .og man risikere ved at anke at de forlanger nye speciallægeerklæringer.

Prøv at gå ind på landsforegningen for arbejdskaede ,der er et link under juriske spørgsmål hvor der er en advokat som svarre på et men % spørgsmål.


venlig hilsen baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 09:39   #6
amazing
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2007
Indlæg: 15
Styrke: 18
amazing er ny på vejen
Hej Baldur.

Min mand har fået foretaget en stivgørende operation, så derfor burde méngraden også være noget højere.....

Vi vil også anke erhvervsevnetabs procenten, da den også er for lav. Jeg ved at ASK som udgangspunkt giver 65% for en rygpatient på førtidspension, men ikke to sager er ens....!!

Jeg har prøvet at ringe rundt til nogel forskellige advokater. Dog har vi fagforeningen inde over, men jeg tror en advokat ville kunne hjælpe lidt mere. Er der nogen der kan anbefale en dygtig advokat med speciale i arbejdssakder og ankesager...??

Mvh Amazing
amazing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 09:42   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Amazing... prøv at se, om du kan bruge det her.


http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...sskadeforening

Du kan bruge søgefunktionen her på siden, så dukker der måske noget brugbart op.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 10:00   #8
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Amazing!

Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du bor. Hvis du bor i Nordjylland, så er Hjulmand & Kaptajn virkelig en kapacitet på området.

Mange hilsner, Den udstødte.
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 10:03   #9
amazing
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2007
Indlæg: 15
Styrke: 18
amazing er ny på vejen
Hej Zuza.

Jeg har prøvet at kigge på lfa's hjemmeside og har også fundet lidt jeg kunne bruge )

Men vil gerne høre om nogen kender en dygtig advokat....??

Mvh Amazing
amazing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 10:04   #10
amazing
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2007
Indlæg: 15
Styrke: 18
amazing er ny på vejen
Hej Udstødte

Jeg pøver lige at kigge om de har en hjemmeside.

Godt nok bor vi i Sønderjylland, men med computer og tlf kan man nok godt få en advokat til at hjælpe i den anden ende af landet

Tak

Mvh Amazing
amazing er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anke endelig afgørelse supersus Alt det andet 8 22-04-2013 17:48
Hjælp til anke over afgørelse vedr 3 hjulet scooter. Indiansummer Hjælpemidler til handicappede 8 21-09-2012 10:14
Anke en Mén afgørelse stolpesten Alt det andet 7 04-04-2011 09:12
Visitation til fleksjob - anke en ikke truffet afgørelse igen? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 1 13-04-2010 08:49
Anke over afgørelse kirkelund Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 23-10-2009 10:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension