K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2008, 23:14   #1
Gittemor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Lokation: København
Indlæg: 12
Styrke: 17
Gittemor er ny på vejen
Min historie

Hej allesammen.
Jeg har i et stk. tid fulgt med på sidelinien,og har virkelig haft stor hjælp af k10 i min kamp mod København kommune.
Dette er min sag fra start af, og som den er sendt til borgerrådgivning og til Borgmester jacob Haugaard.
Min sag opdateret.
Jeg er røget i det såkaldte sorte hul, her pr.01/04/08.
Jeg er i jobcenter kommet i match 4.
Jeg kan få udbetalt 3200 kr på kontanthjælp.
Jeg har anket alt, og pt har kommunen, sendt mig brev,om at de ville revurdere deres afgørelser, som er at jeg ikke har ret til flexjob indstilling,selv om jeg har varig nedsat arbejdsevne, de vurdere mig på en 1 1/2 års gammel reva arbejdsprøvning, som dengang sagde 20-24 timer.
Da borgmester kom ind isag, gik det stærkt, 2 dg. efter jeg havde bedt om hjælp, til at kommunen tog sig sammen, og revurderet min sag, som jeg da havde givet dem, de 4 uger de skal have, fik jeg svar,og undskyldning, fra sygedagpenge.
Blev så lidt glad midt i frustration, borgmesterkontor havde givet sygedg 4 uger yderligere til at se på min sag, men de gav sig selv 10 dage, og så ville jeg få afgørelse på mine klager.
Så i fredags ringede jeg, da frist udløber i morgen d 14, og fik afvide, at de holder på deres i sag, og sendt videre til beskæftigelse ankenævnet
Og jeg ville få brev.
Nå så har jeg igen skrevet til borgmester idag, (mail) og bedt dem endnu engang om at se på min sag, da vi ikke kan overleve på 3200 i kontanthjælp.
Og bedt dem om at halde det en hastesag i ankenævnet.
Og venter så på svar.
Behøver jeg skrive at jeg psykisk udmattet, efter 23 mdr. i sygedagpengesystemet, og kampen for retfærdighed.
Undskyld hvis det hele er forvirrende, da jeg er dybt frustret.
Her starter min sag/historie.
Den 17 marts 2006 møde på den gamle sygedagpenge kontor, på Remisevej 2300 kbh S.
Hvor jeg snakker med en xxxxxx,om at jeg gerne vil søge indstilling til et flexjob, da min læge og mig selv nu syntes, at det må være det som jeg kan klare fremover, med mine begrænsninger fysisk, pågrund af tiltagende slidgigt i nakke og lænd, og kronisk betændelse tilstand i venstre skuldrekapsel.
Mødet går godt, og jeg føler at jeg bliver hørt på,og der bliver udformet en Ressourceprofil sammen med mig.
xxxxx informerer mig om at, jeg skal i arbejdsprøvning, på noget der hedder Revacenter, og hun tager telefonen med det samme, og bestiller en start tid til mig.
Jeg bliver informeret om at jeg skal melde mig syg, med det samme, og jeg får en ansøgning til boligsikring i hånden, som hun siger ,at vi kan søge, da min mand lige er blevet fyret.
Jeg går derfra med en god fornemmelse, at have fået en god behandling.

D. 28 marts 2006 møder jeg til en samtale på Revacenter, Strandlodsvej 2300 Kbh s, sammen med 7 andre ca.og vi får info. Om hvordan et forløb på Revacenter foregår, og jeg melder mig til at være på EDB værksted, da jeg føler det er der, jeg vil kunne klare flest timer, da det ikke hårdt fysisk arbejde.

D. 29 marts 2006 starter jeg så på Revacenter, i 15 uger skal jeg være der.

D. 6 juli 2006 er jeg færdig på Reavcenter, og jeg får da afvide, at det godt kan tage op til 3 mdr. førend jeg vil høre noget fra sygecenter om min sag.
Og jeg stopper fra Revacenter stolt af mig selv, da jeg har klaret næsten 4 mdr. i arbejdsprøvning og med en god fornemmelse i maven, at det nok skal løse sig, sådan at jeg kan komme ud og få lidt kontakt til samfundet via en flexindstilling, som der jo også står skrevet i papier fra Reva. Og det var en god oplevelse, jeg havde fra Revacenter, følte mig set og hørt, og taget alvorlig med hensyn til mine begrænsninger både fysisk og psyisk.

D. 9 januar 2007 får taget flere røntgen billeder af nakke/ryg, da forværring af smerter, og billeder viser ikke kun slidgigt i nakke, men også i lænd og at jeg har skæv ryg.
Jeg har intet hørt fra sygedagpengekontor, siden jeg stoppede på Reva.
Altså 6 mdr. og jeg er begyndt at blive bekymret, om jeg er blevet glemt, jeg begynder min kamp for at få min sag afsluttet.

D. 6 febuar 2007, får jeg endelig fat i det, der hedder jobcenter Baldersgade, og får efter rigtige mange opkald, hvor jeg intet kan få afvide, om hvem der er min sagsbehandler,( har jo slet ikke haft en sagbehandler endnu, overhovedet i sagen) aftalt et møde med en xxxxxx.
Jeg får da afvide, at intet rigtigt, er sket i min sag overhovedet, og at lægepapier slet ikke er samlet, og et spørgsmål fra xxxx, gør mig helt lammet, om jeg har været i arbejdsprøvning???
Øhh ja det afsluttede jeg for et halvt år siden.
Jeg får afvide, at fremover vil jeg ikke have xxxxxx, som sagsbehandler, da min sag nu vil blive lagt ud til TEAM, og at jeg slet ikke vil have nogen sagbehandler.??
xxxxx hjælper mig dog over E-mail, med at få mine lægepapier samlet, ude hos det som nu hedder Team.

Jeg er på dette tidspunkt i min sag, ved at bukke under for ventetiden, og at der ingenting er sket i min sag hver gang, jeg tager kontakt til dem.
Jeg er psykisk udmattet, og det går ud over min familie, som jeg ingen tålmodighed eller overskud har til, jeg har smerter og ingen søvn, og føler at jeg kører min egen sag, da jeg ingen hjælp får, fra kommunen.

Sidst i Feb 2007 modtager jeg et brev fra kommunen/sygedgp, at mine sygedagpenge, stopper om 14 dage ca.??
Jeg har intet fået afvide, og er ved at få et hjertestop, for at få fat i nogen på sygedagpenge, som kan fortælle mig hvad der sker. Og jeg får afvide, at det er da fejl, som jeg skulle have haft en oplysning om, at mine dagpenge var forlænget, da sag jo ikke var færdigbehandlet.

9 juni 2007 modtager jeg endelig RESSOURCEPROFIL til partshøring, og intet hørt siden feb, indtil da.
Jeg er ikke blevet indstillet til flex, men noget med at ved hjælp af revalidering, vil jeg kunne klare mig selv på ordinær arbejdsmarked, med skånehensyn.?? d
Jeg får skrevet mine kommentar inden ti dage til afgørelsen, hvor jeg skriver, at jeg mener at det er helt urealistisk, at tro på, at jeg, kan arbejde mere end 18 timer højest, hvis jeg overhovedet efterhånden kan det, og beder dem om, at tage det med i deres overvejelser, når min sag skal til visitation.

Derefter er det hele lidt tåget, da der igen ikke sker noget i min sag, den kommer IKKE PÅ VISITATIONSMØDE.
Jeg har i al den tid sag har været på, haft kontakt til min læge hver 3uge ca, og har lige som brugt, ham til at læsse af på, da jeg nedkørt.

Omkring juli, aug, sep, går med at jeg ringer for at høre, hvordan det står til, og får afvide at de skal have ny underskrift fra mig, til at indhente flere lægepapier, da den jeg underskrev i marts 2006 mdr. er faldet for 1 års grænsen.???
Og den får de selvfølgelig, lægepapier fra amtsygehuset Gentofte forsvinder og jeg ligger og ringer frem og tilbage for at finde ud af hvad sket.

Nov. Måned 2007 er alle mine lægepapier forsvundet, og jeg har fået en sagsbehandler der hedder xxxxxx, min mand og jeg vælger, selv at køre ind med kopier til jobcenter, da jeg jo har kopier, af fleste lægepapier..
xxxxxx som nu har overtaget min sag, siger at det da noget værre rod, og nu skal der til at ske noget i min sag.
Hun får samlet ting, og sendt til lægekonsulent, hvor læge konsulenten skriver at han, ikke aner hvorfor jeg er syg.??
Og der skal indhentes en speciellæge erklæring, fra min Rheumatolog.

Efter et stk. tid hvor jeg igen, ingenting hører, ringer jeg til min speciellæges sekretær, hun har intet modtaget, ringer tilbage til sygekontor, og finder ud af at xxxxxx sendt til forkert speciellæge.
Og hun faxer dem nu, til speciellæge.
Speciellæge sender papier, tilbage da han ikke kan nå, at lave en specielattest på mig inden for, de 2 mdr. som sygekontor har skrevet.
Mine sygedagp, bliver igen forlænget.

Jeg bliver på dette tidspunkt i min sag, så frustreret, at jeg skælder min sagsbehandler, noget så kraftigt ud, over at de ikke kan tage sig sammen og få afgjort min sag, sådan at jeg kan få lidt ro på mit liv.
Der bliver indhentet en ny Status erklæring, fra min egen læge i stedet for.
Hvor han anbefaler flex.
Dec. mdr.
Jeg ringer og får afvide at min sag lige skal over lægekonsulent igen, og så skulle den være klar til visitation.

Januar d.6 2008 Jeg ringer til sygekontor, intet sket endnu.
Januar d.10 ringer igen, og på det tidspunkt, får jeg vist afvide, at jeg har fået ny sagsbehandler igen.
Januar d.15 modtager jeg endelig min ressourceprofil til partshøring, hvor nye sagsbehandler xxxxxx har skrevet, at hun er i tvivl, om jeg er berettiget til et flexjob.
Jeg skriver i mine kommentar, til sygekontor at jeg ikke mener, at jeg på noget tidspunkt mere kan arbejde på normale vilkår, og at jeg mener, at jeg er blevet behandlet dårligt. De får den inden ti dage.

Feb.4 nu skulle min sag så være meget tæt på at være færdig, men venter på at komme i visitation, da de samler sager sammen får jeg afvide.
18 Feb. Min sag stadigvæk ikke afgjort.
Får da afvide at min sagsbehandler,( som har lyttet på som den første i hele denne lange sag,) er på ferie, en uge og derefter blev hun syg, derfor jeg først får en afgørelse i hånden d 7 marts .2008
Det er igen et nej, til en flexindstilling.
Og jeg får afvide, at mine sygedagpenge bliver taget op til afgørelse, 10 dg derefter, og at der ikke er nogen mulighed forlængelse.
Der jeg står nu, efter 2 lange år, uden at nogen har taget vare på mig igennen hele forløbet.
Jeg kan søge kontanthjælp, sagde hun men jeg jo stadig syg ???
Og da min mand er gået på efterløn, men har været nødt til at tage et deltidsjob for at vi kunne klare os økonomisk gennem dette forløb, kan jeg måske få 3200 kr. i kontant hjælp.
Og ja så er vi helt på den.
Dette er ikke en ok måde, at behandle mennesker på. Jeg er på ingen måder skyld i at sagen, har varet så længe, jeg har hele tiden prøvet at få den afsluttet.
Jeg har haft en personlig samtale på 2 år???
Hilsen
Gitte Holmes
Gittemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 23:23   #2
Gittemor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Lokation: København
Indlæg: 12
Styrke: 17
Gittemor er ny på vejen
Her kommer lige lidt mere, jeg har slidgigt i nakke, skuldre og lænd og en skæv ryg.
Det giver en fandens masse smerter, jeg har haft hårdt fysisk arbejde, siden jeg var 16 år, og tror at mit postbudjob, var det som ligesom gjorde det af med min nakke specielt.
Jeg får muskelafslappende medicin og smertestillende. Og en hel del treo oveni, da jeg lider af migræner, som kommer fra min nakke.
Jeg har 2 børn på 15 år og 10 år.
Gittemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 23:43   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Kære Gittemor jeg kommer ind I morgen og svarer på dit indlæg ...jeg er for træt i aften...men jeg har læst det og genkender meget af det du skriver...



Og VEKOMMEN...

Sidst redigeret af Stella; 13-04-2008 kl. 23:50.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 01:36   #4
Mimaq
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Lokation: Horsens
Alder: 55
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mimaq er ny på vejen
Hej Gittemor.... Kan godt følge dig hele vejen...

Jeg har selv en del problemer med mine led og ryg og er blevet kastet rundt i kommunen i en del år... Jeg er i dag 39år og har haft led-problemer siden jeg var 18år (dog ikke nær så slemt som nu)... Jeg har i alle årene været i jeg ved ikke hvor mange kommunale projekter osv. osv.

Jeg har aldrig følt at jeg på noget tidspunkt blev taget alvorligt...

Men som tingene ser ud i dag... har jeg kompliceret slidgigt i begge knæ, samt det ene håndled, begge skuldre og nakke.... jeg har en medfødt "skade" i lænderyggen og et løst bækkenled.... Jeg kan efterhånden ikke ret meget, og er daglig præget af stærke smerter og træthed pga manglende søvn.... Jeg har 5 hjemmeboende børn på mellem 10år-19år.... så der er en del at se til i dagligdagen...

Jeg har inden for de sidste 2år været i 2 arbejdsprøvninger og på et kursus i ½år... Den første arbejdeprøvning var med henblik på Pension, men kommunen syntes ikke at der var grundlag for dette, da jeg jo havde bevist at jeg kunne arbejde 3 timer om dagen, men de så ikke på at jeg havde et fravær på 50%.... Så ville jeg søge om et muligt fleksjob, men det krævede at jeg kom igennem endnu en arbejdsprøvning :-/

Og den er nu afsluttet og afvist.... Jeg er for rask til pension men for syg til et fleksjob, så nu ved min sagsbehandler ikke hvad hun skal stille op...

Sagen er nu at min tilstand er blevet værre og de sidste undersøgelser ikke ser så gode ud, så nu står jeg overfor at skal have gjort mit håndled stift, og der er nu også begyndende slidgigt i det andet... Jeg har meget svært ved at klare de almindelig ting i hverdagen.... men alligeve "sylter" kommunen mig... Jeg er så trær af at skulle kæmpe med systemet, men det er man desværre nødt til i dagens dk

Den ene sagsbehandler (ud af mange) sagde til mig at jeg jo bare kunne få mand og børn til at lave det der skulle laves hjemme.... Men så lys er virkligheden jo ikke... Børnene hjælper så meget de kan, man skal jo også passe deres skole og uddannelse og manden arbejder om natten og sover det meste af dagen, og han hjælper utrolig meget i forvejen... Jeg har i forvejen haft utrolig svært ved at accepterer at jeg ikke kan så meget mere og det har været en meget lang og sej vej....

Min erfaring med systemet er at de ikke ser på en som familie, forstået på den måde at man jo har en familie der skal tages hensyn til også, og som i dit tilfælde også betyder økonomisk.... Man skal være stærk for at være syg, for det er en kamp at komme igennem systemet.... Håber på det bedste for dig og at der meget snart kommer styr på tingene ....
Mimaq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 07:18   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det er da en helt igennem skrækkelig behandling, du har fået!

Lægepapirer der bliver væk, det er vi flere herinde, der har prøvet, gad vide, hvor de gør af dem?

Klagede du over, de stoppede dine dagpenge? Det er for dårligt, når de selv er årsagen til, at sagen har trukket så langt ud.

Kan godt forstå, du er ved at være brugt op nu. Er du medlem af en fagforening?

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 07:39   #6
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hvor er det da forfærdeligt at de skal snøle sådan. Du har jo som du selv skriver brug for en afklaring nu så du kan få ro i dit liv. Og det er da helt forståeligt.

Jeg håber snart nogen letter RØ... og får dig visiteret til det fleksjob.

Det kræver et meget godt heldbred at være syg.

Tanker til dig herfra

Knus Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 08:13   #7
Gittemor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Lokation: København
Indlæg: 12
Styrke: 17
Gittemor er ny på vejen
Hej.
Mange tak for tanker og opbakning, det varmer.
Til gh92. Ja jeg har klaget over stop af sygedagpenge og over at jeg ikke er blevet indstillet til en flexjobindstilling,og det er de 2 klager som komunnen nu holder på er rigtigt behandlet-.( Og desværre nej, jeg/vi kunne kom desværre for langt bagud med fagrorening, a-kasse, så jeg hoppede ud, og måske også i vrede, da min mand på det tidspunkt sidste år var ude foe en meget ubehagelig fyring.
Og hans fagforening kørte sag for ham, som endte i at de intet kunne gøre, selv om den var klokke klar grim, og ulovlig. Men ja jeg har simpelthen kæmpet og kæmpet, for at de skulle få gang i noget, da jeg jo har lægepapier, fra efter Reva arbejdsprøvning, som siger at der er forværring i min slidgigt. I deres undskyldnings brev skriver de:
Jobcenter sygedagpenge skal medgive Dem, at sagsbehandlingen har manglet kvalitet og konsistent, hvilket har medført en urimelig lang sagsbehandlingstid. Af grunde hertil kan anføres skiftende sagsbehandlere( ikke at jeg har mødt dem) omstruktureringer i forvaltningen oe et ikke ubetydeligt arbejdspres.
Jobcenter skal på den gabgrund meget beklage, at behandlingen af deres sag har taget så lang tid.???
Det kom 2 dg efter jeg over mail havde klaget til borgmester.
Og de holder på at jeg ikke er berettiget til flexjobindstilling og at mine sygedagpenge sku stoppes .
Gittemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 08:30   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Gittemor og velkommen

Din historie er desværre typisk for mange.

Jeg har fundet noget, som du måske kan bruge i din sag.

Du skriver, at du kan arbejde 20-25 timer, og så burde du vist have fleksjob ifølge en afgørelse i et beskæftigelsesankenævn i Jylland.

Citat:
Århus Stiftstidende, side 14 og 15, Østjylland, 9. april 2008


Norddjurs Kommune ville ikke visitere 36-årige Mette Vilesen til et fleksjob.

Den beslutning er blevet underkendt af Beskæftigelsesankenævnet, som konstaterer, at det ikke har været muligt for Mette Vilesen at komme op på mere end 20-25 arbejdstimer om ugen.

Derfor er det Beskæftigelsesankenævnets vurdering, at hun ikke vil kunne varetage et fuldtidsjob. Formanden for arbejdsmarkedsudvalget i Norddjurs Kommune, Tom Bytoft (S), giver nu Mette Vilesen en uforbeholden undskyldning.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 08:57   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gittemor sikke en historie , jeg kan ud af din historie ikke se om du har fået aktindsigt ellers vil jeg anbefale at du beder om det med det samme du kan finde en aktindsigtserklæring her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

den er vigtig af flere grunde, 1 du kan se hvad de har liggende om dig 2 du kan se om dine telefon samtaler er registeret som møder 3 du kan finde ud af om de tager stilling til dine lægepapir på et sagligt grundlag...


Nu kan jeg se at du ikke kan få førtidspension på grund af at du er for rask , men jeg formoder at det er noget sagsbehandleren har sagt og det samme går for at du ikke kan få fleks , hvis de mener at du ikke kan få fleks men skal revalideres så skal der jo ligge en plan for dette og ikke bare et stop for sygedagpenge, der skulle være en handleplan for revalidering og det kan jeg næsten regne ud at der ikke er ,da de jo bare har stoppet dine sygedagpenge men ikke sat dig på revalideringsydelse ...

Hvis jeg var dig så ville jeg søge aktindsigt også hos beskæftigelsesankenævnet bare lige for at sikker mig at kommunen nu har sendt alle relevante papir...

Det hele er lidt svært fordi kommunen jo har stoppet dine sygedagpenge, uden at sætte noget andet i stedet for at gøre dig selvforsørgende...

Hvis alle papir er med som du beskriver dit forløb så kan jeg ikke se at det skulle være en ok sag, det ser ud som om at der mangler en masse opfølgning..

Men hvorvidt du kan få dine sygedagpenge tilbage det ved jeg sgi ikke, du skriver at du har skrevet til borgmesteren og at han har bedt sygedagpenge afsnittet om at tage sig sammen ....

Har du overvejet at skrive til ham igen, din sag er jo klart ikke fulgt op som der står i loven at den skal , og på grund af kommune smøl har du så mistet dit forsørgelsesgrundlag ....

Der er bestemt ikke noget at sige til at du er frustreret, og det er lidt svært at se hvad du lige pt kan gøre , da du jo allerede har anket din sag , så vi kan ikke gøre meget andet end at krydse fingere for at din anke falder ud til din fordel (set i bakspejlet så kunne det have været en ide at søge ftp efter en § 17 det havde kunne forlænge dine sygedagpenge i 3 mdr eller til den var færdig behandlet)

Så for at få lidt ro og ruste dig til resten af kampen så ville jeg klart søge aktindsigt hvis jeg var dig og på den måde finde ud af hvad det er de bruger som undskyldning , bare for alle tilfældes skyld sådan at du kan ruste dig hvis kommunen får medhold for det er desværre set i selv de mest horrible sager at kommunerne får medhold i de mest tåbelige sager....

Det er helt vildt at du skal stå for skud og du skal miste din forsørgelse fordi kommunen smøler med sager og ikke kan finde ud af deres arbejde, med en arbejdsevne på 3 timer er det jo noget nær umuligt at tage en uddannelse for slet ikke at tale om at man bagefter skal i ordinær arbejde ..

Det er godt at du har skrevet til borgmesteren igen , din sag er smæk fuld af sagsbehandler fejl og kan også sagtens være faldet ud med en forkert afgørelse pga deres smøl...så det er ikke rimligt at borgeren skal stå for skud fordi kommunerne ikke kan finde ud af deres eget arbejde...

og at der er personalemangel og kommunalreform det er ikke nogen undskyldning de indrømmer jo blankt over for dig at de ikke har overholdt deres del og det er fint nok, men en ikke ordentlig gennemarbejdet sag kan ikke undskyldes med det ...

jeg håber at du har taget deres lamme undskyldning med i dit brev til borgmesteren og skrevet at det IKKE er acceptabelt , det hele virker som sådan en hovs beslutning...

Og jeg håber din sag går hurtigt igennem og du får medhold..

under alle omstændigheder skal du jo forberede dig på at det ikke er slut her men kun lige begyndt , du skal jo ikke være syg på kontanthjælp , der skal findes ud af noget andet , enten fleks eller førtidspension ....

krydser fingere for din sag i ankenævnet
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 09:03   #10
Gittemor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Lokation: København
Indlæg: 12
Styrke: 17
Gittemor er ny på vejen
Afgørelsen på stop af mine sygedagpenge lyder.
Vi finder på nuværende tidspunkt ikke grundlag for at iværksætte yderligere foranstaltninger for at bringe dig tilbage på arbejdsmarkedet jf.retsikkershedloven paragraf 7a.
Begrundelsen er at din arbejdsevne ikke kan vurderes( jo derfor jeg mener at de i det mindste skal sætte mig i ny arbejds prøvning, da det ikke er min fejl at arbejdsprøvning er 1 1/2 år gammel, pågrund af deres langsommelighed) derfoe kan vi ikke træffe sfgørelse om yderligere foranstaltninger i sygedagpengeregi.

Der er ikke grundlag for at etablere et flaxjob. jf.beskæftigelselovens kap. 13 det anses ikke for at være dokumenteret, at deres arbejdsevne er varigt og væsentligt af helbredsmæssige grunde er begrænset i et omfang således, at de på nuværende tidspunkt op fylder betingelserne for flexjob.???(jeg har lægen ord på papir, at min arbejdsevne er varig nedsat, ud fra røngten billeder, som der er taget masser af)
(Og dette stadig uden en personlig samtale siden feb. 2007. da utroligt)
Videre skriver de
Der er endelig ikke grundlag for at indstille til påbegyndelse af sag om førtidspension. jr. paragraf 17 stk 11 og paragraf 18 i lov om social pension. Begrundelsen er at din arbejdsevne efter vores vurdering ikke kan vurderes og derfor ses der ikke mulighed på nuvÆrende tidspunkt at indstille dig til førtidspension.
Sagen er fundet tilstrækkelig oplyst på det for foreliggende grundlag. Slut
Dog har hun tilføjet til ressourceprofilen . : Praktiserende læge anfører at arbejdsevnen skønnes nedsat. Det er jeg for så vidt enig i , men lovmæssigtset, kan det ikke begrunde yderligere forlængelse af sygedg, idet koden for arbejdsmæssige afklaring er brugt en gang i sagen til arbejdsprøvning. Gitte anfører at det er halvandet år siden, at hun er blevet afklaret. Det kan godt være at det er en god ide med endnu en prøvning,desværre kan det ikke i sygedagpengeregi, da koden til dette er brugt. slut.
Og ja hold da op, jeg blev så vred, denne afgørelse kom 25 marts 2008, og jeg ved at det er et team, der er nedsat til at tage sig af de sager, som har samlet støv igennen det sidste længe, og som slet ikke i mine øjne er behandlet.
Jeg har jo nærmest udviklet, en angst for at papier skal blive væk. sådan at da jeg var inde med klage på sygedagpenge kontor, bad hende om jeg måtte følge med, og se hvor hun gjorde af klagen, det måtte jeg så ikke.
Undskyld for stavefejl, jeg er ikke vant til at skrive så meget.
Gittemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension