K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2008, 17:39   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
gratis adgang til Lægehåndbogen Online.

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmo...icle493706.ece

http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s....23080407101727



Lægehåndbogen Online giver klar besked om sygdomme og behandling
Af Danske Regioner

Danske Regioner giver nu danskerne gratis adgang til Lægehåndbogen Online. Det nye netbaserede opslagsværk giver hurtigt og nemt svar på spørgsmål om sygdomme og behandling. Håndbogen er med til at fremme den høje faglige kvalitet hos personalet i det danske sundhedsvæsen og giver samtidig borgerne mulighed for selv at forebygge og lindre sygdom.


Danske Regioner har i marts 2008 købt rettighederne til den Norske Elektroniske Lægehåndbog (NEL) og gør nu net-håndbogen gratis tilgængelig via Sundhed.dk.

- Lægehåndbogen Online betyder, at lægerne nu kan rydde bogreolen og alene køre på IT, ligesom de gør med journalerne, siger Bent Hansen, formand for Danske Regioner.

Lægehåndbogen Online er et opslagsværk, hvor man kan finde viden om sygdomme og behandling. Uanset om man som praktiserende læge, (hjemme)sygeplejerske eller social- og sundhedsassistent skal træffe beslutninger om forebyggelse, diagnose eller behandling, kan håndbogen støtte med evidensbaseret viden.

- De professionelle i sundhedsvæsenet får med Lægehåndbogen Online hjælp til hurtigere at stille en diagnose, til at vælge den bedste behandling og til at informere patienten på den helt rigtige måde. Det giver et enestående kvalitetsløft for både læger og patienter, siger Bent Hansen.

Den nye online lægehåndbog er helt unik, fordi indholdet er baseret på den absolut nyeste viden. Alle artikler er kvalificeret af eksperter, stoffet opdateres løbende, og håndbogen er rigt illustreret med billeder, grafik og andet vidensmateriale.

Som borger eller patient kan man slå op i Lægehåndbogen Online og søge viden om, hvad man selv kan gøre for at forebygge eller lindre en sygdom. Borgerdelen af håndbogen er formidlet på en let forståelig måde, og artiklerne er velegnede til at udskrive til senere læsning.

I løbet af de næste tre år vil Lægehåndbogen Online blive oversat fra norsk til dansk samt opdateret og nyskrevet af en dansk redaktion nedsat af Danske Regioner og Lægeforeningen.
Publiceret: 10. april 2008
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 21:19   #2
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
ikke noget for mig - jeg bøvler med sygdomsangst. Desuden er der alt for mange sygdomme med ens symptomer.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 08:29   #3
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Lægehåndbog

Tja, jeg vil sige det samme som Bumblebee, heller ikke noget for mig.

En historie fra det virkelige liv, min svigermor har en stor lægehåndbog, min svigerfar ville så lige benytte sig af den, han havde diverse symptomer, og slog dem op, der var lidt forskellige, så han kiggede grundigt efter hvad der kunne passe på ham...... uha hi hi hi hans symptomer pegede på, at han var GRAVID . Han har ikke siden brugt den, han vælger nu, at gå til lægen selvom han lider af kittelskræk.

Selvfølgelig kan man da godt bruge sådan en, men pas på, det kan blive en skrækkelig oplevelse, for som bumblebee skriver, har mange sygdomme de samme symptomer.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 09:20   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stoktoft Se meddelelser
..... uha hi hi hi hans symptomer pegede på, at han var GRAVID .

Hehehehe, hvis man ser ud som mig efter diverse mediciner og trøstespisning så ser man grangiveligt også gravid ud ...Selv humørsvingninger har jeg i overflod

Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 09:30   #5
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Det samme her neurosmølf
Hvorfor er det lige, at de der ekstra kilo ALTID (næsten) har en tendens til, at sætte sig som et bildæk rundt om maven
Ja mon ikke vi alle der kæmper med sygdom, har humørsvingninger, det er da frustrerende, ikke kunne det samme som før.



Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syg=intet privat liv online Tzari Politik og Samfund 31 09-01-2013 13:44
Gratis bog online. Metro Den nyttige viden vi alle har 0 17-05-2007 18:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension