K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2008, 21:48   #1
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Talking Tankerne flyver rundt i hovedet

Godaften K10

Jeg er jo som i et andet indlæg skrevet blevet indstillet til førtidspension idag. I første omgang var jeg sådan set lettet over udfaldet af mødet, men nu er jeg godt nok lige røget en tur i kulkælderen. Jeg er 27 år og kigger på en fremtid udenfor arbejdsmarkedet. Det er faktisk ikke særlig fedt. jeg ved godt jeg må arbejde en smule ved siden af, men problemet er jo bare at det måske bliver svært at finde noget hvor man kun skal arbejde 1-2 timer om ugen og så også når det passer en.
Hvad skal man lave med alt den tid man ligepludselig har til rådighed? Altså selvfølgelig bliver det begrænset hvor mange timer om dagen jeg har overskud til at lave det helt stor, men det jeg nok higer lidt efter er en form for hobby. Er der nogen af jer på førtidspension som har fundet noget i kan holde til at gå op i og i givet fald, hvad?
Sikke en gang volapyk jeg fik kradset ned her, men jeg tror mange af jer kan forstå hvad jeg mener.
Ved godt jeg slet ikke har fået tilkendt pensionen endnu, men jeg blev simpelthen nødt til at høre jeres ideer og erfaringer. Vil jo så nødig syne hen og ende med at blive rigtig doven på sofaen hele dagen. Rigtig øv i mit hoved lige nu
Håber nogle af jer kan give mig lidt fortrøstning om at det nok skal gå....

God aften til alle derude

kram Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2008, 21:55   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Et godt råd fra en af mine psykiatere, Bliv Kreativ..
Det fremmer livsglæden og kreativitet og kan opstå eller dyrkes næsten uanset hvilket handicap eller sygdom man har...
Tegn, syng, mal eller skriv, det har Vi overlevet på kulturelt i hundreder af år , tænk på kulturlivet og kunsten i KZ lejrene, selvom deres live var håbløst, ikke fordi kamp med sundhedsvæsenet herhjemme skal sammenlignes med den tid.. Så slemt har Vi det nok ikke......endnu

Genfind glæden indeni, bliv lidt barnlig, og lær at le midt i sorgerne hvis Du skulle have glemt det

Så, nok lokumsvisdom herfra
Men det er nok ikk helt løwn


Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 01-04-2008 kl. 21:56. Årsag: ahemmm, stavefejl .. piinligt
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 01:42   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Talking

Nu ved jeg ikke hvad det er du fejler, men må være ret alvorligt eftersom du er blevet førtidspensioneret som 27 årig.

Jeg har selv gået med tanker om, hvad man skulle foretage sig, når nu man fik alt den tid, ikke at jeg står til at blive førtidspensioneret, det håber jeg ihvertfald ikke, men man danner sig altså nogle tanker, når det er man føler sig svigtet af systemet..

Jeg tror selv at jeg ville gå til nogle forskellige ting: sprog, madlavning, yoga, svømning, et eller andet hvor man møder nye mennesker, bare et par timer om ugen (alt efter hvad man kan holde til) Der findes mange grupper for forskellige ting, som måske kan have din interesse.

Håber du finder dig noget, der har interesse, som du kan hygge dig med, og møde nogle dejlige nye mennesker..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 06:21   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Uha ja, kan bestemt godt forstå dine tanker. Nu er jeg ikke pensionist, men visiteret til fleksjob, jeg har dog ikke noget job. Jeg synes også tit, den ene dag bare tager den anden, uden jeg har fået udrettet noget.

Det er nok noget, man lige skal vænne sig til, når man bliver pensionist! Måske det kommer ganske af sig selv, når man har fået lidt ro på? Jeg ved det ikke.

Men jo, en hobby, noget let motion, ture ud i det blå, madlavning, hvad ved jeg. Måske du har nogle interesser du kan fordybe dig lidt mere i?

Men forstår så udmærket dine tanker, det er hårdt at skulle indse det i en ung alder, at man er færdig på arbejdsmarkedet, også fordi vi lever i en tid hvor alle andre arbejder!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 07:06   #5
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hej Gigipi

Jeg har multiple sclerose, og er ramt på de kognitive områder. Jeg bliver ekstremt hurtigt træt, og mister overblikket og koncentrationen og en masse andre kedelige ting gør at jeg er ret hårdt ramt. Jeg vælger dog at se det fra den lyse side. jeg kan gå næsten normalt, så det er trætheden der plager mig mest. Jeg har selv tænkt på det med at gå til noget fysisk træning, for det er jo godt for kroppen og hvorfor ikke gøre noget godt for sig selv nu man har tiden til det. Måske nogt ridefys eller varmtvandstræning.
Lige det næste stykke tid tror jeg dog bare jeg skal komme ovenpå igen efter en streng arbejdsprøvning, og er jo også kun indstillet til pensionen, har ikke fået den tilkendt endnu. Så alt kan ske.

gh72: Hvor rart at du forstår tankerne, og så er det jo ligegyldigt om man er fp'er eller hjemmegående flekskobber. Har du været hjemme længe? Hvilken slags fleksjob leder du efter? De hænger bestemt ikke på træerne de kære fleksjob, desværre for jeg synes det er en super god ordning så man kan bevare sin tilknytning til arbejdsmarkedet i det omfang man kan holde til under hensyntagen til ens sygdom/lidelse.

rigtig god regnvejrs onsdag derude.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 07:54   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Mimse,

ja, jeg har været hjemme i 4 år.. 2 års sygemelding, 1 år som ledig fleksjobber og det sidste år (!) revurdering. Alting tager så lang tid..

Nej, fleksjob hænger ikke på træerne, desværre. Det skal helst være et job der ikke er så fysisk, jeg bliver også meget hurtigt træt, det er anstrengende.

Prøver at bruge min tid på noget godt, men synes jeg har meget tid. Jeg forestiller mig - men véd ikke, om det er sådan - at hvis man får en afklaring, så vil man indstille sig på det og begynde at se nye muligheder og nye veje til at bruge sin tid bedre.

Men forstår udmærket dine følelser omkring det, og et eller andet sted er det jo også en sorg over, at ingenting er blvet som man havde ønsket sig og håbet på, ikk? Men som tiden går, lærer man jo nok at leve med det!

Alt det bedste til dig
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 08:37   #7
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Mimse, slægtsforskning er en af mine store interesser, min oldemor brændte gårde ned og jeg har domsudskriftet i kopi, sjov læsning. Jeg har sporet min slægt retur til 1776, endnu længere kom jeg med de to yngstes far, der er præster og lidt adel bag, og så kan man komme langt.

Hvis det kunne vække dig, så hjælper jeg gerne, du kan lave det meste via nettet.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 08:50   #8
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Kære Marianne

Jeg forstår dig så udmærket. Det er ikke spor sjovt lige pludselig at møde de tanker. Men jeg tror også at lige nu er det ekstra slemt, fordi du lige er blevet indstillet til en førtidspension. Så vælter tankerne bare rundt. Jeg røg også ned i et sort hul, da jeg blev indstillet her midt i feb. Så jeg forstår dig. Da måtte jeg også lige have noget opbakning herfra og familien.
Jeg håber virkelig for dig at det går hurtigt igennem, at du får din førtidspension og finder ro og noget du kan beskæftige dig med. Om ikke andet er der jo en masse herinde der kan bruge dig og dine erfaringer!

Mange kram og tanker
Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 08:52   #9
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
gh72: Du taler som ud af min mund. Jo det er rigtig meget frustration over at tingene overhovedet ikke blev som jeg ville det, og så føler man et eller andet sted at man mister kontrollen over sit eget liv. Jeg var startet på sygeplejeudd. (en stor drøm i mange år) og var kun blevet færdig med andet semester da jeg blev syg. Og nu står man pludselig og ikke kan noget som helst. Jeg er en person med krudt i bagen, og derfor hæmmer den træthed mig meget. Må jeg være så fræk og spørge hvad du fejler? Og ja, alt ting tager lang tid. Specielt med systemet idag. Jeg har selv været meget heldig og har haft et hurtigt og til tider let forløb. Men når man læser de forskellige indlæg herinde så kan man jo se at det er langt fra de fleste som oplever hvad jeg har oplevet. Og det er ærgerligt, for man har nok og slås med i forhold til sygdom, så at kommunen presser en eller gør for lidt, det har man ikke behov for. Jeg håber snart du får en afklaring for ventetiden er den værste.

Maj-britt: Jeg interesserer mig også rigtig meget for slægtsforskning og har en stamtavle som går helt tilbage til 1500 tallet. Det er så sjovt at se at ens forfædre var baroner og baronesser, og man selv lever et ganske almindeligt liv. Hvor på nettet kan jeg komme videre uden det koster mig en formue? Måske det var en af de ting jeg skulle få taget frem igen. Det ligger og samler støv pt. Rigtig god ide faktisk. Jeg har tit villet på lokalhistorisk arkiv og se hvad jeg kan finde, men tiden har ikke været der, men det må man jo sige den er lige pt. Super forslag

Tak skal i have for de gode råd. K10 i er uundværelige
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 09:47   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Her Mimse: http://www.ddd.dda.dk/ http://www.arkivalieronline.dk/

og læs denne: http://historie-online.dk/special/aktiv/slaeforsk.htm

Så er du godt igang igen.

Brug google, søg på områderne, søg de specielle navne og meget vil komme frem
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kaos i tankerne! kalona Spørgsmål ang fleksjob 9 20-09-2010 19:24
Førtidspension ned over hovedet. Lars Dubo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-10-2008 18:30
fuglene flyver buster Dit og Dat 5 07-08-2008 18:06
Bøj hovedet ved skærmen Stella Dit og Dat 3 27-02-2008 00:05
Jord i hovedet Claus Andersen Dit og Dat 0 14-10-2006 13:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension