K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2008, 12:22   #1
anas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
anas er ny på vejen
Question arbejdsprøvning

Jeg har søgt ftp i november 2005 i en §18 ,jeg er 42 år og bo i KBH og har været på kontanthjælp i snart 20 år.pga af sygdom . både psykisk og fysisk.bla astma og discusprolaps .depration med angsttilfælde og traumer pga tidligere tortur i hjemlandet . etter speciallæge og egenlæge erklæringer er færdig og ressourceprofil er klaret .gik jeg i over 2 år og ventede på afgørelsen .først siger man at det tager højst 3 måneder at for svar .det træker endtil man er flytet allesager til jobcenter , sagen var væk og efter klage til burger sevice endeligt fandt de sagen i satrten af 2008 , jeg til samtaler hos jobcenetr jeg blév henvist til arbejdsprøvning på 8 uger .
jeg jeg gik der i en måned med ca 3 til 4 dag om ugen og var der i ca 1 til 2 timer ,pga smerter og dårlig phsyke . i dag fik jeg at vide at jeg skal stoppe og at de skal nok skrive til sagsbehandler om mit arbejdsevne .de sagde at min sagsbehandler vil finder på noget andet . jeg ved ikke hvad han vil finder på men min helbred begrænser at jeg tager turen igen i et andet arbejdprøvning , kan jeg afviser et nyt arbejdsprøvning ,og kan det påvirker min sag negativ hvis jeg siger nej . kan egenlæge har betyding hvis han menr at jeg ikke kan klare mere . jeg håber jeg får svar fra nogen der har erfaring.
mvh
ANAS
anas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 14:41   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Øøøøh - jeg står selv i samme situation! Jeg tør ikke at komme i arbejdsprøvning grundet min angst, og min læge har skrevet til sagsbehandleren at jeg ikke KAN arbejdsprøves pga massive psykiske lidelser, og at jeg vil blive svært angst hvis de alligevel presser mig ud i en arbejdsprøvning. Denne udtalelse har gjort, at min sagsbehandler nu vil vente og se hvad psykiateren skriver, og at hun ikke længere vil presse mig ud i en arbejdsprøvning før end alle de lægelige erklæringer/attester ligger på bordet.

Så jo! din læge har noget at skulle have sagt. Din læges udtalelser er ikke din fribillet, men kan sammen med øvrige udtalelser få en afgørende betydning for spørgsmålet om arbejdsprøvning.
Men da vi taler om 'kommunen og lægekonsulenter' så kan man ikke vide sig sikker på noget, derfor har min læge og jeg også aftalt, at HVIS kommunen ignorere anbefalingerne om at jeg IKKE må arbejdsprøves og alligevel SKAL i arbejdsprøvning. Så må jeg deltage så godt jeg kan - også selvom det reelt betyder at jeg vil have mange fraværsdage, en meget begrænset mødetid og særlige behov for at gå hjem omgående hvis jeg begynder at 'flippe ud' psykisk og kun kan deltage et par timer om ugen (hvis jeg er heldig!). Min læge har sagt at det er VIGTIGT at jeg lytter til min krop og min psyke, for ikke at få det markant værre med efterfølgende depression. Og som min læge rigtig nok siger, så HAR kommunen jo fået svar på deres spørgsmål og utvetydiget fået afvide at jeg ikke KAN arbejdsprøves, hvorfor jeg heller ikke kan bidrage med noget særlig værdifuldt under en arbejdsprøvning. HVIS det ender med en arbejdsprøvning, og de vurderer at jeg må ud i endnu en arbejdsprøvning pga mangelfuld vurdering, så vil min læge hjælpe mig med at klage over afgørelsen!

Så det er vigtigt Anas, at din læge står ved din side og hjælper dig, så du ikke ender i en situation der forværre din tilstand yderligere!

fra mig til dig
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 21:34   #3
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Jeg har ikke et svar til dig, men jeg vil bare sige til dig at jeg håber meget at din sagsbehandler vil lytte til dig og din sag vil gå godt. Det lyder til du har haft et besværligt liv og trænger til noget ro fra et system der kan slide en op. Held og lykke med det hele.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 22:46   #4
anas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
anas er ny på vejen
endeligt bliver jeg hørt

jeg takker mange mange gang , jeg sidder bogstavlig talt med tårer i øjnene , endelig er der nogen der fårstå min situation .min egen læge vil godt hjælpe men problemt er at han skrive til myndigheder kun når de har bedt om det , jeg satser på han vil gør en undtsgelse.
mvh
Anas
kram til allesammen
anas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 23:59   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej nej Anas, kommunen skal bede lægen om oplysningerne!! Din læge kan ikke bare selv skrive dem. Men nu hvor du har søgt førtidspensionen efter §18, så vil din sagsbehandler også skrive til din læge på et tidspunkt og bede om en udtalelse. Så du skal ikke gøre noget, andet end at vente, og måske forberede din læge på at du har søgt førtidspension (hvis du da ikke allerede HAR sagt det!).

Det hele kommer nu til at foregå pr automatik - du skal ikke gøre noget!

Næste gang du taler med din sagsbehandler, så spørg om hun/han har indhentet statuserklæringen hos din læge. Og sig at du er meget bekymret for arbejdsprøvningen, og gerne vil vente med flere arbejdsprøvninger til alle lægepapirene ligger samlet. Det er et fair krav, nu hvor du er så hårdt medtaget.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension