K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2008, 12:19   #1
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Exclamation ADHD eller DAMP

Hejsa jeg hedder Mugge er 42 år og bor i kbh og har kigget lidt i jeres forum som jeg synes er spændende, men også trist læsning, med alle de urimeligheder systemet gør ved folk.
Jeg har selv søgt førtidpension for ca. 3-4? månder siden (har problemer med hukommelsen) p.g.a ADHD eller DAMP som de kalder det herhjemme.
Jeg har aldrig rigtigt arbejdet da tisltanden har umuliggjort fast ansættelse i mere end 2-3 mdr. af gangen, så nu har jeg opgivet det med jobs og søgt førtidspension.

Jeg fik at vide af socialrådgiveren at der aldrig gives førtidspension til ADHD lidende, men jeg tror hende ikke over en dørtærskel. Specielt ikke efter at have læst lidt i jeres forum og andre steder på nettet, hvordan systemet sjofler folk og ignorer dem.
Er der nogen her der har fået pension på en ADHD?
Har i nogle gode råd?
Tak for at jeg må være medlem af jeres meget informative forum.

mvh.
Mugge
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 12:26   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Mugge.
Hjertelig velkommen. Godt spørgsmål da andre netop også med den diagnose har spurgt.
Se også www.adhd.dk
Vi vil se frem til at hører om dine fremtidige erfaringer. Ja, du har så ganske ret: du skal ikke stole på andre end dig selv. Held og lykke
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 12:37   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Velkommen til...

Jeg havde kigget samme sted, men fandt disse, som drejer sig om arbejdspladsen ovs...:

Om revalidering, fleksjob og førtidspension
http://www.adhd.dk/index.php?option=...186&Itemid=204

Om personlig assistance og mentorordning
http://www.adhd.dk/index.php?option=...185&Itemid=203
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 13:08   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Mugge.
Se også indlæg af jemaha77. Jeg har skrevet til www.adhd.dk og spurgt om de har kendskab til borgere med "ren" diagnose AHDH/DAMP har/kan bevilges pension.
Hvis de svarer på min henvendelse vil jeg komme med svaret her på tråden.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 14:23   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kan ikke lige besvare dit spørgsmål, men vil gerne byde dig velkommen til k10!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 22:09   #6
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg vil også gerne sige velkommen til..og hvor er vi heldige med at der er så mange dejlige mennesker her..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 10:58   #7
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Tusind tak for den venlige modtagelse.

Har bedt om at få en akt-indsigt, teksten kopiere jeg her fra forum. Så tak for den.
Socialopgiveren (heh) har idag fortalt mig at der ikke er sket en skid i min sag (suk!) fordi de ikke har modtaget helbredsattest fra min læge-psykiater (dobbelt-suk!!).
Det er sgu til at bide i tæppet i desperation over hvilke kolde skiderikker der bestyrer denne såkaldte "godhedsindustri".
Nå men jeg vil opdatere løbende hvad jeg finder ud af og selvklart læse de links i er kommet med og dem skal i forresten have tak for.

mvh.
mugge
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 19:11   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Mugge og andre.
Jeg har nu fået svar socialrådgivningen fra www.adhd.dk som utvetydigt tilbagemelder at klienter med "ren" DAMP/ADHD kan og har modtaget pension. Vil man i kontakt med disse anbefaler rådgivningen at søge på deres debatside.

Så Mugge du kan sige til din sagsbehandler at hun ikke må udtale sig om noget hun ikke har undersøgt i forvejen. Det kan jo være fatalt og særdels skadeligt for en klient.
Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 11:35   #9
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Hej allesammen. Har endnu ikke fået min aktindsigt, så jeg ringede ind og de lovede den kommer i denne uge. Lad os nu se. Phhmw - ja min psykiater har fortalt mig det samme. At ADHD kan få pension, han har selv haft flere patienter der fik det på ren ADHD, så der er vel håb endnu. Min socialopgiver (HÆ) sagde at min sag er meget kompliceret og det er ikke sikkert om jeg får pension. Jeg skal til noget samtale (resourceprifil?) indenfor en månedstid, derefter er der noget med partshøring. Så det er ikke lige om hjørnet. ØV og atter ØV. Nå men solen skinner - det er da altid noget.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2008, 21:30   #10
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
AdHD damp igen!!!

Nå nu har jeg ikke skrevet i et stykke tid og kan ikke finde min gamle tråd, så jeg skriver en ny.
Har fået aktindsigt og troede at det ville sætte fut i fejetøjet, men de nøler stadig selvom udtalelsen fra min psykiater og hvad jeg eller skan læse om mig i aktindsigten ikke giver dem noget andet valg end at give mig FTP. Men hende den unge socialfidus-dame sagde at det var meget usansynligt at jeg fik den og at det kunne tage lang tid før jeg blev kaldt til deres "møde".
hVAD FANDEN SKAL JEG GØRE? Jeg er ved at gå ud af mit gode skind af raseri og har mest lyst til at smadre hele butikken...normalt er jeg helt buddhistisk fredelig, men nu er jeg snart ved at slå totalt klik!
De sagde noget med et resourceprofilmøde, men det havde jeg jo sidste år - og jeg kender deres krumspring da jeg faktisk aldrig har arbejdet mere end 2 mdr. a gangen siden jeg var 17 - er nu 42 p.gr.a mit handikap med DAMP. og derfor har været på bistand i så mange år at det er til at få spat af! Desværre er der ikke mange der ved hvad ADHD er for noget - ØV
De sagde også noget med at der skal jurister på, da min sag er "kompliceret" hvad betyder det?? Jeg lider desuden af paranoia og det er de skide ligeglade med!! Det er nok en eller anden elev de har på sagen som intet ved - og de skifter dem jo ud hver anden uge - tak VKO!
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre - nogen gode råd inden jeg går derind og smadrer butikken??
Nej det gør jeg nok ikke - men man kunne have lyst til det!
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jer med ADHD / ADD KatrineB Alt det andet 2 13-09-2012 14:03
ADHD og hva så ? Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 3 15-11-2011 16:14
ADHD KatrineB Dit og Dat 5 31-08-2010 11:23
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension