K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2008, 14:20   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation 100.000 hjem mangler bad og toilet

Denne nyhed er gammel... OverborgmesterRitt Bjerregaard har vidst dette i MEGET MEGET LANG TID...folk uden bad og toilet især de gamle har det svært med den situation...

Syntes lige den skulle med herind da det mest er de fattige der bor i dårlige boliger uden bad med "bakkeindtoilet"...eller toilet i gåden eller på bagtrappen...guderne skal vide hvad arkitekterne tænkte på dengang...at fattige ikke behøver vaske sig og gå på toilettet ?????

Når man så ser hvordan de velstillede bor...så tænker jeg der skal meget mod til at leve uden alt det de velstillede har for de har da dejlige store badeværelser med varme i gulvet og badekar eller bruser...nogle gange har de 2 badeværelser ...

Jeg har brusekabine i køkkenet og den tager det meste af pladsen derude i mit køkken der er på størrelse med 3 frimærker af dem med dronningen på...der er dog toilet men man skal være meget slank...ellers kan man ikke komme ind...


25. mar 2008

http://politiken.dk/tjek/bolig/hjemm...icle486578.ece

100.000 hjem mangler bad og toilet

Etagevask over køkkenvasken, delelokum på bagtrappen og fællesbade i kælderen er stadig virkelighed for mange danskere.

Af Søren Dilling

98.359 husstande mangler et badeværelse i boligen, og i 25.919 hjem er der ikke wc inden for hjemmets fire vægge.


Det viser tal, som Danmarks Statistik har udarbejdet for 24timer.

At så mange boliger stadig er uden bad og toilet er under Danmarks standard, mener Grundejernes Investeringsfond, der arbejder for at få etableret ordentlige badeværelser i flere boliger.

»Ikke godt nok«

»Det danske samfund har i mange år satset på ordentlige boligforhold. Alligevel mangler over 100.000 boliger stadig bad eller wc her i 2008. Det er ikke godt nok. Jeg vil ikke gå så langt som til at kalde bad og wc for en menneskeret, men det er noget, de fleste anser for helt nødvendigt i en moderne bolig,« siger Lars Axelsen, direktør i Grundejernes Investeringsfond.

Både unge og ældre ramt
Problemet er størst i ejendomme, der er bygget omkring år 1900. De bebos oftest af unge med lav indkomst, men også en del ældre lever uden et ordentligt badeværelse.

»Det er ældre, der typisk har boet samme sted i mange år og måske ikke har så mange penge. De har vænnet sig til at leve uden bad eller wc indenfor, og tænker: ’Hvad er der i vejen med etagevask?’,« siger Lars Axelsen.

Brusekabiner giver problemer

Mange, der ikke har et bad, sætter i stedet en bruseniche op i soveværelset eller i køkkenet. Vanddampen kan dog give alvorlige problemer med indeklimaet, advarer bygningsingeniør Susie Frederiksen fra boligejernes Videnscenter Bolius.

»Det kan både føre til skimmelsvamp og generel dårlig luft i boligen, der kan gå ud over helbredet. Derfor er det problematisk,« siger hun til 24timer.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 14:32   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, Stella... Hvad skal Ritt gøre, når kommunen ikke får penge nok?

Iøvrigt er der INGEN fattige i Danmark.

Der er INGEN arbejdsløse i Danmark.

Der er INGEN syge i Danmark.

Der er ikke noget at komme efter.

Se her:

http://foghlyver.dk/
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 14:49   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hahahaha den er go...

Da vi går ud fra, at genvalget af Fogh skyldes, at alt for få vælgere har været opmærksomme på Foghs utrættelige løgne, vil www.foghlyver.dk derfor på denne side fortløbende afdække Foghs løgne eferhånden som de fremkommer (det er ikke særlig sandsynligt at han nu pludselig skulle stoppe med at lyve), samtidig med at vi vil liste nogle af hans løgne fra første regeringsperiode. Vi kan naturligvis ikke liste dem alle, da vi kun har omkring 25 MB til rådighed for siden ;-)




Læs mere på 24 timer om lokum på trappen og skimmelsvamp...og mangel på varme i lejlighederne.

http://www.24timer.dk/24t/forums/show/391/1374.page




Sidst redigeret af Stella; 25-03-2008 kl. 14:57.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 21:59   #4
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
he he tænkte jeg også lige mit da jeg læste indlæget !! for jeg bor faktisk også selv i en lejlighed ( huset er bygget i 1872 og dengang var der wc osv i gården ) på 3 sal med eget wc på bagtrappen og bad i kældren.
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsafklaring i eget hjem ladytass Alt det andet 1 08-10-2012 13:59
jeg vil gerne hjem Frue.Hansen Alt det andet 16 20-01-2010 18:34
Frisk når du går hjem fra jobbet? zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 18-01-2010 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension