K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2008, 20:31   #1
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hjælp vedr. førtidspension!!!

Har lige fundet denne dejlige side- og håber meget I kan hjælpe mig.. Jeg er alenemor til 4 børn (2 hjemmeboende).. Har lidt af angst/depression siden 1990.. Det har betydet jeg aldrig har kunnet gennemføre en uddannelse, eller revalidering. Har derfor været på kontanthjælp næsten konstant, siden 1990. Har været tilknyttet psykiatrisk afd. fra 1990 til 1999.. Har været i forskellige arbejdsprøvninger siden 2003, og indtil i sommers.. på nedsat tid... ca. 15 timer ugentlig.. hvilket er det absolutte max. timer jeg magter. Har nok haft 10 forskellige sagsbehandlere og jobkonsulenter de sidste 5 år. Det har været meget frustrerende, da flere har stillet mig fleksjob i udsigt, for derefter at forsvinde, og jeg har skullet starte med en ny, som havde en anden mening osv...
Hver gang jeg er blevet presset op i timetal ( for at de kunne finde min smertetærskel) er jeg gået ned, og har måttet være sygemeldt i månedsvis.
I sommers blev jeg igen sygemeldt, da jeg var/er meget plaget af angst (socialangst, panikangst). Min nye sagsbehandler fortalte mig at jeg tilhørte matchgruppe 4. Oktober 2007 valgte jeg at søge førtidspension, først og fremmest for at få noget RO, ( at være underlagt kommunens luner tærer), derudover er der det økonomiske aspekt..Det er rigtig hårdt og opslidende at leve af kontanthjælp i en årrække. Min sagsbehandler var positivt stillet.. sagde hun ville sende mig en ressourceprofil jeg skulle udfylde, så ville hun indhente oplysninger hos min læge, og de steder jeg havde været i arb. prøvning. Aftalte at jeg ville blive kaldt ind først i januar 2008, hvor vi så kunne snakke sammen igen. Jeg hører intet i januar måned.. Sidst januar kontakter jeg min sagsbehandler. viser sig hun er stoppet i dec. måned, og jeg igen har fået ny!Uden at blive informeret. Jeg taler kort med den nye, han ved ikke noget som helst, men får en tid hos ham. Har været hos ham idag, og må indrømme, det var en noget blandet oplevelse. Min tidligere sagsb. havde IKKE indhentet opl. hos min læge. I starten af samtalen i dag, sagde han, at nu måtte vi finde ud af hvad jeg skulle. Det vigtigste var at jeg kom igang med noget behandling påf.eks psyk, for at få det bedre.. ( er pt så plaget af angst, at jeg ikke er i stand til at f.eks købe ind alene mere. Får de værste angstanfald) Lød på ham som om han havde tænkt sig at udsætte det med min pensionsansøgning. Jeg spurgte ham, om jeg ikke havde ret til søge, og fik svaret " Jo, men du vil helt klart få afslag" . Det var bare så nedslående at høre. Jeg fortalte jeg har gået til samtaler hos min læge siden sommer, og at min læge iøvrigt er den ene af kommunens lægekonsulenter. Så ville han pludselig gerne indhente status ved min læge. Jeg er virkelig forvirret. Jeg tror slet ikke han er klar over hvor dårligt jeg har det.
Men hvorom alting er, så ville han, når han fik status fra min læge, lade en lægekonsulent på kommunen afgøre om "jeg stod stærkt nok". Jeg vil gerne høre Jer nu, er det sådan proceduren er?? Jeg er totalt forvirret. Nu skal jeg til min egen læge i morgen, da jeg nok skal have noget andet medicin (har fået anti-depressivt siden 1994), og får også beroligende pt (stesolid), for overhovedet at kunne komme ud af huset. Jeg håber meget at høre fra nogle af Jer, der evt. har været gennem forløbet. Hvis I har nogle råd eller andet, så skriv endelig!!!!

Kh. Story
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 20:47   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Æv, hvor gør det mig ondt at læse dit indlæg.

Det er SÅ uforskammet at behandle folk på den måde, som du bliver, og vi kender alle til at få en ny sagbehandler, der intet kender til noget om helst. Bedst om man tror at NU kører det, så smutter de og så er det forfra.

Hvis jeg var dig, så ville jeg sende indlægget til samtlige medlemmer af byrådet og da især din borgmester.

Har du bisidder med? Hvis ikke, så er det nok en god ide.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 20:55   #3
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Æv, hvor gør det mig ondt at læse dit indlæg.

Det er SÅ uforskammet at behandle folk på den måde, som du bliver, og vi kender alle til at få en ny sagbehandler, der intet kender til noget om helst. Bedst om man tror at NU kører det, så smutter de og så er det forfra.

Hvis jeg var dig, så ville jeg sende indlægget til samtlige medlemmer af byrådet og da især din borgmester.

Har du bisidder med? Hvis ikke, så er det nok en god ide.
Mange tak for dit hurtige svar!!!
Mener du virkelig det??? Det vil jeg da overveje, men ved slet ikke om jeg har styrken til det. Har ingen bisidder?! Hvordan får jeg sådan en med??

Får du førtidspension?

Kh,.Story
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 20:58   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er der lidt af en vild historie du har der .. og velkommen til siden

Jeg kan ikke sige meget andet end at din sag ser ud til at være smæk fuld af fejl mangler og sjusk...

Hvis jeg var dig så ville det allerførste jeg gjorde være at søge aktindsigt så du kan finde ud af hvad de har skrevet om dig og hvornår de har skrevet om dig ... du kan finde en aktindsigtserklæring her
http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Hvis det er sådan at du snakkede med din gamle sagsbehandler om pension og du skulle udfylde en ressourceprofil , så skal det stå i dine papir ....

Det din sagsbehandler siger nu om at du godt kan søge pension men at dine chancer er små det er noget de siger til alle, for det ville være noget rod for kommunen hvis og så frem du søgte en pension efter en § 17 da de så ville være nød til at gøre noget og lave noget og få noget orden i dine papir ....


Nu ved jeg ikke lige hvad din læge har omkring dig og hvor meget kommunen har indhentet på dig hen af vejen , men det er jo til at finde ud af ved en aktindsigt ....

Hvis jeg var dig så ville jeg helt klart sende en ansøgning om en § 17 altså en pension på fortliggende grundlag ...

På den måde vil du få kick startede din sag og få noget i gang ...

kommunen vil nemmelig skulle se at få lavet din ressourceprofil og får du så afslag på pension ja så skal man finde på noget andet, hvad skal der ske skal du igennem arbejdsprøvninger , lægeundersøgelser skal der satses på et fleksjob eller hvad....

alt andet er bedre end det er nu....

Du kan også vælge at skrive din historie til kommunes borgmester og kommunalbestyrelsemedlemmer som en klage over din sagsbehandling , det er fløjtende ligegyldigt hvor mange gange de ansætter nye sagsbehandlere sådan behandler man bare ikke sine borgere....


Du skriver også
Citat:
Jeg fortalte jeg har gået til samtaler hos min læge siden sommer, og at min læge i øvrigt er den ene af kommunens lægekonsulenter. Så ville han pludselig gerne indhente status ved min læge. Jeg er virkelig forvirret. Jeg tror slet ikke han er klar over hvor dårligt jeg har det.
Her skal du være opmærksom på at det ikke må være din egen læge der er lægekonsulenten der kigger på de papir ....

jeg tror alt i alt ikke at det er så håbløst , kommunerne har det med at prøve at slippe over hvor gærdet er lavest og dermed vil de ikke lave en døjt på en borgere hvis og så frem at de fornemmer at borgeren ikke presser på selv...

og en måde du kan presse på er netop ved at bede om aktindsigt , så viser du dem at nu skal der til at ske noget, insister på at få lavet din ressourceprofil og sidst men ikke mindst prøv at have en bisdidder med hvergang og gerne optage samtalerne ...


Jeg ved godt at det hele kan virke lidt overvældene men meget af arbejdet kan du lave hjemme fra din computer af, og desværre ser det mere og mere ud til at hvis man vil have en ordentlig behandling af systemet så skal man selv lave alt benarbejdet og være på forkant med alting og vi kan vist kun være enige om at du har været alt for længe på kontanthjælp ....

Håber at du ikke blev mere forvirret og modløs af det her, men ellers er det bare at spørge og vi vil alle som en hjælpe dig og støtte dig alt hvad vi kan ....

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 21:03   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ja, det mener jeg virkelig, gør du bare byrådet opmærkom på dine sløve sagbehandlere.

Du har styrken, eller havde du ikke skrevet herinde.

Her er ALLE mailadresser til dit byråd: http://www.vejle.dk/page20494.aspx

Ja, hvem kan du tage med som bisidder?? Et familiemedlem måske, en god veninde, måske du kan finde en herinde, der bor i nærheden??

Jeg er medlem af SF og har en bisidder derfra, måske du også kunne det??

Nej, jeg får ikke FP endnu, men skal nok få den igennem en skønne dag, ikke mindst takket været en god læge og en god bisidder.

Op med hovedet, lad dem ikke tryne dig.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 21:12   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Og, når du nu er i gang med at maile, tille og roligt, kopier du bare dit indlæg herfra, så giv lige dem her en også:

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected] ( Anders Fjog)
[email protected]
[email protected] ( dansk folkeparti)
[email protected] ( radikale)
*********

Det virker måske uoverskueligt at maile løs på den måde, men HVIS nu vi alle mailede dem omkring alle de fejl, der forgår, så MÅ de da vågne op.

Så hvis du har modet, så gå i kødet på de politiker, lad dem ikke dø i synden.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 21:16   #7
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hejsa.. 1000 tak. Fedt at få så hurtig respons, og det virker helt rigtigt hvad I begge siger.. Jeg blir ikke modløs, snarere lidt opstemt over, at jeg KAN gøre noget selv. Og en fordel det meste kan klares fra pc. Tak for linkene også! Jeg vil straks gå igang i morgen, er totalt udmattet nu, efter den samtale idag. Bruger så meget psykisk energi på sådan noget. Jeg er klar over min egen læge ikke må føre min sag. Jeg skal ned til ham imorgen, og vil så fortælle ham, at kommunen indhenter status hos ham. Det sidste min sagsbehandler kunne finde på mig, var en status fra 2003. Hmm..
Har du selv været gennem møllen?

Kh. story
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 21:17   #8
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Og, når du nu er i gang med at maile, tille og roligt, kopier du bare dit indlæg herfra, så giv lige dem her en også:

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected] ( Anders Fjog)
[email protected]
[email protected] ( dansk folkeparti)
[email protected] ( radikale)
*********

Det virker måske uoverskueligt at maile løs på den måde, men HVIS nu vi alle mailede dem omkring alle de fejl, der forgår, så MÅ de da vågne op.

Så hvis du har modet, så gå i kødet på de politiker, lad dem ikke dø i synden.
hehe.. det vil jeg gøre!!! Trust me
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 21:22   #9
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det er der lidt af en vild historie du har der .. og velkommen til siden

Jeg kan ikke sige meget andet end at din sag ser ud til at være smæk fuld af fejl mangler og sjusk...

Hvis jeg var dig så ville det allerførste jeg gjorde være at søge aktindsigt så du kan finde ud af hvad de har skrevet om dig og hvornår de har skrevet om dig ... du kan finde en aktindsigtserklæring her
http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Hvis det er sådan at du snakkede med din gamle sagsbehandler om pension og du skulle udfylde en ressourceprofil , så skal det stå i dine papir ....

Det din sagsbehandler siger nu om at du godt kan søge pension men at dine chancer er små det er noget de siger til alle, for det ville være noget rod for kommunen hvis og så frem du søgte en pension efter en § 17 da de så ville være nød til at gøre noget og lave noget og få noget orden i dine papir ....


Nu ved jeg ikke lige hvad din læge har omkring dig og hvor meget kommunen har indhentet på dig hen af vejen , men det er jo til at finde ud af ved en aktindsigt ....

Hvis jeg var dig så ville jeg helt klart sende en ansøgning om en § 17 altså en pension på fortliggende grundlag ...

På den måde vil du få kick startede din sag og få noget i gang ...

kommunen vil nemmelig skulle se at få lavet din ressourceprofil og får du så afslag på pension ja så skal man finde på noget andet, hvad skal der ske skal du igennem arbejdsprøvninger , lægeundersøgelser skal der satses på et fleksjob eller hvad....

alt andet er bedre end det er nu....

Du kan også vælge at skrive din historie til kommunes borgmester og kommunalbestyrelsemedlemmer som en klage over din sagsbehandling , det er fløjtende ligegyldigt hvor mange gange de ansætter nye sagsbehandlere sådan behandler man bare ikke sine borgere....


Du skriver også


Her skal du være opmærksom på at det ikke må være din egen læge der er lægekonsulenten der kigger på de papir ....

jeg tror alt i alt ikke at det er så håbløst , kommunerne har det med at prøve at slippe over hvor gærdet er lavest og dermed vil de ikke lave en døjt på en borgere hvis og så frem at de fornemmer at borgeren ikke presser på selv...

og en måde du kan presse på er netop ved at bede om aktindsigt , så viser du dem at nu skal der til at ske noget, insister på at få lavet din ressourceprofil og sidst men ikke mindst prøv at have en bisdidder med hvergang og gerne optage samtalerne ...


Jeg ved godt at det hele kan virke lidt overvældene men meget af arbejdet kan du lave hjemme fra din computer af, og desværre ser det mere og mere ud til at hvis man vil have en ordentlig behandling af systemet så skal man selv lave alt benarbejdet og være på forkant med alting og vi kan vist kun være enige om at du har været alt for længe på kontanthjælp ....

Håber at du ikke blev mere forvirret og modløs af det her, men ellers er det bare at spørge og vi vil alle som en hjælpe dig og støtte dig alt hvad vi kan ....

MVH

Hejdien
Hvis jeg var dig så ville jeg helt klart sende en ansøgning om en § 17 altså en pension på fortliggende grundlag ...

Hej igen Hejdien Kræver ovenstående at jeg skal kontakte sagsb. påny? Han sagde idag, at jeg måte ringe hvis der gik for lang tid.. underforstået at der VIL gå lang tid.. suk..
Tak igen..

Kh. Story
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 21:23   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ork ja, vi har vist mere eller mindre taget turen allesammen herinde.

Min ressourceprofil fra 05 forsvandt, en siger FP, næste siger 37 timers job, sendt på kursus af dem og så imødegår de, hvad kursusleder har skrevet, sendt til speciallæger, som de så afviser, videre til næste læge.

Jeg har fået kontanthjælp i 11 år, og ikke en kæft kerede sig om at jeg gik rundt der, før lige før jul, hvor NU skulle jeg sørme både dit og dat, kursus, aktivering, job, uddannelse og hold da op.

De bliver klogere :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP - Spørgmål vedr. Forsørgerspligt. Voller76 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 24-02-2013 20:50
Hjælp til udfyldelse af samtale skema vedr KOL? Indiansummer Alt det andet 5 28-03-2012 10:14
hjælp vedr. pension joan2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 82 10-12-2010 17:28
hjælp vedr udtaelse fra lægekonsulent Mai-Britt Dit og Dat 17 16-05-2008 14:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension