K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2008, 15:18   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
KOL.

Var jo til GH forleden hos lægen og han skrev bl.a Kronisk Obstruktiv Lungesygdom o.p

Jeg kunne jo godt forkorte til KOL, men o.p?? hvad var nu det?

Joooo, det kunne KOLforeningen fortælle mig: obs pro"- som igen betyder "mistanke om/undersøges for".

Så d. 28-3 får jeg dommen, er det KOL, så mine smøger SKAL væk eller må jeg ryge videre.

Altså, en er sq et skrog efterhånden med alle de skavanker
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 16:22   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
krydser finger for dig det ikke er kol

men det med smøgerne kommer du nok ikke uden om, jeg ryger selv ved hvor svært det er
men bare det de har mistanke om kol, så har du mindre luft også selv om du ikke har dette, jeg har selv fået min lunge fungsion målt og den sage 61 eller så var det 62 %
blev sq noget forskækket da jeg fik det ad vide.
jeg skal bestemt også stoppe med at ryge, men det er så skide svært, jeg kan ikke så længe jeg roder med kommunen
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 16:49   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Præcis der ligger jo et stort problem, har man fred og ro, så har man måske overskud til at stoppe.

Men jeg SKAL holde op, og mine to store knægte skal også, det er for dumt og for dyrt at hænge i den uvane.

Puha, 3 rygere = MANGE penge, om vi da godt kunne nyde på anden måde.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 22:34   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ryger også og har liget fået målt min lungefunktion. Jeg ligger 4% over grænsen til KOL. Fortsætter jeg med at ryge som nu, så er de 4% forsvundet indenfor 1 år og så har jeg KOL i svær grad. Men fandeme om jeg ikke strøg lige ned på gaden efter informationen og tændte en smøg...og har røget lige siden.

Min søn fortalte mig igår at smøgerne skulle stige til 60 kr for en 20 stks - har i hørt noget om det?? (det kunne tvinge mig til at holde op, så jeg håber da lidt det er rigtigt).

Sidst redigeret af Ninja; 12-03-2008 kl. 22:34. Årsag: rettelse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 23:00   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
60 kr

det var sq da noget kun, jo det tror jeg også at det kunne gøre sin del til man vil stoppe

du mener vel mild kol helenekr

http://www.kol.dk/default.aspx?pageid=440
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 23:03   #6
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
20KR det har jeg ikke hørt noget om, håber ikke det sker før jeg har fået en chefstilling hos kommunenja det sker aldrig.
Den pris kunne vidst også få mig til at holde op...
Min rheumatolog ville også blive glad, jeg har fået konstateret begyndende knogleskørhed i en alder af 32, han så meget gerne at jeg ville kvitte smøgerne og det vil jeg også selv, men jeg skal finde det rette øjeblik og det er altså ikke kommet.
Nå tror jeg tager mig en smøg, mens jeg læser de andre indlæg
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 23:32   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
he he he gider i så at tage jer sammen i denne smøg tråd .. tænk lige engang hvis sundhedsministeren kom forbi og så hvordan en pakke smøger til 60 kr kunne få jer alle til at holde op med at ryge,,, så ville de jo stige med det samme....

Jeg ryger også , købte ellers nikotin tyggegummi det ligger stadig og pynter i min skuffe .. og lige nu har jeg haft den virus der fiser rundt ... fire dage med feber hoste og ondt over det hele .. kan ikke sove hele natten pga hoste, men sætter mig da bare op og ser nyheder og ryger en smøg

He he vi ved godt alle sammen hvad vi burde gøre ikk ???

Væk med de smøger
  Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 23:52   #8
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
når vi nu er ved de "kære" smøger

Helt sikkert er det en god ide, at stoppe med dem.

Jeg læste for et par år siden, at de der røg, ikke havde store chancer for at blive dement eller få en Alzhimer. Kan vi bruge det til noget

Nå, jeg må lige lufte ud efter dagens sidst smøg

Jeg har en klar til jeg står op midt på natten, for at få ro i sjælen..

God nat til jer alle fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 00:18   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
60 kr

det var sq da noget kun, jo det tror jeg også at det kunne gøre sin del til man vil stoppe

du mener vel mild kol helenekr

http://www.kol.dk/default.aspx?pageid=440
Nej det er 4% fra svær KOL, jeg har mellem nu og passerede den milde tilbage i 2002.
Jeg skulle bare have holdt op med at ryge den gang, men jeg kunne ikke...og kan stadig ikke. Jeg har både plastre og tyggegummi i skabet - urørt. Det virker også svært med et sygestop midt i ansøgningen om førtidspension - smøgerne dulmer enormt
Og desværre fraråder min læge mig at prøve Zyban og Champix da hen siger de kan risikere at forvære min angst til det ekstreme. Så istedet har han lagt en plan for hvordan han mener mit rygestop kan se ud realistisk. Han siger jeg skal droppe plaster og tyggegummi men istedet for skære ned med 10 smøger om måneden indtil jeg er nede på 0.

Det skal måske lige tilføjes at jeg ryger mellem 40 og 60 smøger dagligt og har gjort det i MANGE år.
Jeg hoster HELE TIDEN efterhånden men får ventoline mod rygerlunger/bronkitis. Og alle sygdomme sætter sig på lungerne. Får jeg en simpel forkølelse ender den med lungebetændelse, får jeg influenza ender den med lungebetændelse og/eller meget omfattende luftvejsinfektioner incl bihule, mellmørebetændelse, bronkitis og lungeinfektion. Så det er helt klart noget skidt at få. Samtidig er jeg også altid forpuset, dog stadig kun når jeg er i bevægelse, men hvis jeg ryger i kategorien svær KOL, så siger min læge at jeg bliver forpuset bare ved at sidde ned. Og så har jeg jo slim så det basker, mest når jeg lægger mig om aftenen, men specielt når jeg vågner om morgen, er nærmest ved at blive kvalt. Jeg kan også vågne op under et kraftigt hosteanfald midt i nattesøvnen og må bruge længe på at få slimen løsnet og ud. Håber i der ikke er nået dertil endnu, kan blive lidt forskrækket:-))

Dette har så ikke noget med min ansøgning om førtidspension at gøre.

Sidst redigeret af Ninja; 13-03-2008 kl. 00:30. Årsag: Tilføjelse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 00:18   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
En løbetur på en halv time i København svarer til at ryge 20 smøger.

Så hvad mon jeg vælger?

Jeg kan simpelthen ikke NÅ at ryge 20 smøger på en halv time.

Ergo: jeg er sund! Sundere end en maratonløber i København. (Om jeg ryger for meget? Ja.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension