K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2008, 15:02   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question Tankevækkende

Jeg ville gerne vide hvad der bliver talt om I de samtaler og hvorfor de lige pludselig bliver " raske" ? ...kan der være angst for at miste jobbet ? eller hvad... Er det fordi de får varme og forståelse og en snak og så er de raske igen ? Jeg ville nødigt have konsulentfirmaer der ringer til mig , som jeg ikke kender .

Opkald hjælper syge tilbage i arbejde

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyh...3/03074725.htm

03. mar. 2008 08.02 Syddjurs

Et telefonopkald får masser af sygemeldte i Syddjurs Kommune tilbage i arbejde.

Kommunen har fået et privat konsulentfirma til at kontakte folk, der modtager sygedagpenge og efter det første telefonopkald er næsten hver femte klar til at vende tilbage til arbejdet.

Tankevækkende

Formanden for Job- og erhvervsudvalget i Syddjurs Kommune, Jesper Mathiesen, siger til MetroXpress, at det er tankevækkende, at en enkelt samtale kan gøre så stor forskel.

Konsulentfirmaet IMA-consult har talt med 248 sygemeldte - 46 af dem kunne raskmeldes med det samme.

Ikke pjækkeri

Patientforeningen roser forsøget i Syddjurs Kommune, men advarer mod at tolke resultatet som tegn på pjækkeri.

-Hvis man f.eks. har det dårligt pga. stress eller mobning, kan det faktisk gøre en afgørende forskel, at der er nogen, der ringer og viser interesse for ens problem, siger foreningens formand, Karsten Skawbo-Jensen til avisen.


Skrevet af: Carsten Løvschall
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 15:14   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det er skræmmende... Problemer grundet stress eller mobning skulle straks forsvinde efter en samtale med en tilfældig fra et konsulentfirma.. Lyder mærkeligt. Jeg ville også gerne overhøre en sådan samtale.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 15:18   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja også her...det lyder mistænkeligt...endnu engang en af de artikler der misvejleder læseren...tror jeg...

Jeg tror de bliver bange og så går de på arbejde af angst for at miste deres job !
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 15:22   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det tror jeg også, og sikkert også noget med, at sygedagpenge er en korttidsydelse osv., så man kan sidde og blive rædselsslagen over sin fremtidige økonomi.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 15:30   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Netop...Da Danmark var et anstændigt land ...dengang man ikke jagede de syge men tog sig af dem...de dage er GONE...så jeg har svært ved at tro at det er for de syges skyld de konsulenter er hyret ...nej det er for arbejdsgivernes skyld så de kan spare penge.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 15:55   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fis og ballade - de folk der bliver 'raskmeldte' har enten økonomi i klemme, eller høre til den meget store gruppe der er konfliktsky og IKKE tør melde fra!! Der sidder altså RIGTIG mange mennesker der altid hvisker 'ja' når de får et opkald, både fordi de bliver overvældede og/eller nervøse, eller ikke nåede at tænke sig grundigt om.

Næ, hva mere interessant er, HVOR LÆNGE kan disse ''raskmeldte'' så holde på jobbet efterfølgende før end de bliver syge igen. Det er let at sige JA, men konsekvensen er ofte en anden. Så lad os få statistikken igen efter et år på hvor mange der så blev 'rigtig raske'.....

Tør vædde med at mange af de 'raskmeldte' HEV tlefonbogen frem efterfølgende og ringede deres læge op imens de stadig sad i sofaen og lignede spørgsmålstegn!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 21:40   #7
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Ja jeg tror såsandelige at de er blevet truet.... på økonomien og andet, og det går ud over dem der ikke kan sige fra og bliver usikker. Det ville ligne det velværds danmark som vi lever i.
Ej det er for groft, der er kun plads til raske mennesker, de syge skal helst puttes i kasser, og ligne nogle der ikke gider at arbejde.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
en masse uvidenhed efter et tankevækkende besøg. Fluddi82 Spørgsmål ang fleksjob 5 25-07-2011 18:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension