K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2008, 01:22   #1
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Thumbs down What

Jeg er nødt til at, sætte dette indlæg ind, som jeg faldt over på eb bloggen!!

Jeg har ikke svaret vedkommende, men er bare Rystet, tror desværre ikke vedkommende er en enlig svale.

her er som skrevet står:

Indskrænkning af borgerrettigheder for selvvalgte kontantshjælpsmodtagere.
Skrevet af Valdemar den Ottende 23 februar 2008, klokken 20:35

I den seneste tid har der her på bloggen, været nogle indlæg, hvor man anfægter det faktum, at Danmark mangler arbejdskraft. Jeg har til flere af disse påstande tilbudt hjælp til, øjeblikkelig at skaffe blogindehaverene arbejde, endda godt betalt arbejde. Dette bliver bestemt ikke modtaget med kyshånd- tværtimod.


Jeg mener derfor, det er relevant, at diskutere disse kontanthjælps modtagenede personers rettigheder her i vort skattefinanserede samfund.
Jeg mener f.eks. ikke, at disse personer skal have stemmeret til nogen form for valg, da disse personer jo ved et selv-valg, har besluttet ikke at ville bidrage til samfundets drift. Det må dsa være naturligt, at de giver afkald på nogen form for medindflydelse.


Jeg mener også , at disse personers fremtidige behov på borgerservice må kigges efter i sømmene. Jeg kan eks. ikke se, hvad disse personer skal bruge en socialvejleder til da der ikke er noget at vejlede, blot en fast udbetaling( minimal naturligvis) af et beløb til de mest nødvendige fornødenheder. der vil heller ikke være behov for eks. klageadgang til noget der er foræret fra det offentlige da det jo som bekendt er en selvvalgt situation modtageren befinder sig i.



Ja jeg savner ord, er sq nærmest gået i koma, ak ak
, nå men fortsat god week-end, til alle os "bistandsbumser"
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 11:19   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
*gg* Helle4 - særlig ordet 'selvvalgt' klinger så det nærmest skriger til himlen!

Personen må da godt prøve at få mine lidelser et par dage, og så komme og fortælle mig hvordan det så var at skaffe sig et arbejde - han ville nok blive overrasket over at hoveddøren kan være en dirkete hindring.

Men det er desværre ikke nogen indestående tankegang, den lever i bedste velgående og jeg har ved flere lejligheder mødt personer med samme opfattelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 13:22   #3
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Som jeg læser det, er hans holdning at der er folk, der selv vælger at være på kontanthjælp.

Jeg går ud fra at ingen herinde, ser sig selv i denne gruppe? Ingen her jo selv valgt denne ydelse, i og med at vi er syge her. Der er en stor forskel.

Ingen grund til at føle sig ramt...mener jeg

http://www.ebblog.dk/4480/perma/40199/

"Svar fra Valdemar den Ottende:
Bemærk ordet- selvvalgt

Jeg føler du hidser dig op unødigt og uden grund. Jeg skriver SELVVALGT!!! ikk'?" (Citater slut.)
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 14:41   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja måske hidser jeg mig lidt op, uden grund, men tror ikke Han er en af få, der har denne opfattelse, af samfundets svage.

Alle bliver jo tudet ørerne fulde fra Regeringens side om : Arbejdskraftsmangel"

Så vi "syge" bliver taget med i samme ombæring, af dem der ikke kender bedre til systemets gang og samme systems love og regler.

Det var såmænd bare det jeg ville " sige", men jeg er ikke altid så god til at, formulere det.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 15:14   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helle4 man kan kommentere derover og så syntes jeg da at man skal blande sig i debatten ( jeg har gjort det) og jeg tror såmænd at meget af hans indlæg er skrevet i ren og skær provokation


Man behøver såmænd ikke at være medlem eller blogger derover for at kunne kommentere , det kræver bare at bloggeren godkender dit svar .....

Så giv jeres menig til kende derover, hvem ved måske det kan lykkedes at omvende eller få nogen til at forstå bedre....

MVH

Hejdien

http://www.ebblog.dk/4480/perma/40199/
  Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 15:24   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
ja under denne regering støttet af DF er svinehunden lukket ud og det er blevet legitimt at fremsætte sådanne udtalelser, også uden at have viden eller indsigt i tingene.

det gamle ordsprog "tænk før du taler" er nu blevet til "tal før du tænker" hvilket er en stor fordel for dem der ikke kan tænke, for de kan nu udtale sig som de har forstand til.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 16:10   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

ja jeg så det godt og blev harm ..det er jo Venstres ungdom der går og siger sådanne tåbeligheder...tag jer ikke af ham , der skal ændres I hele grundloven før de kan lave sådan noget og det er meget tvivlsomt at det overhovedet kan lade sig gøre
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension