K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2008, 12:39   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gå til den læge, kommunen vælger

Med denne afgørelse anbefales, at man gør, hvad kommunen beder om, da kommunen ellers lovligt kan standse sygedagpengene... eller måske også ramme fleksbevillingen, fordi man så ikke medvirker til afklaring.

Ja... hvad bliver det næste mon? Hvor mange gange kan kommunen så gøre det, hvis man fejler mange ting? Det kan jo fortsætte i det uendelige, hvis man fejler mere end een ting.


Citat:
Principafgørelse om: medvirken - ophør - sygedagpenge - rimelig grund - opfølgningsindsats

Lov: lov om sygedagpenge - lov nr. 563 af 9. juni 2006 - § 21, stk. 1, nr. 3


Resumé: En sygedagpengemodtager havde uden rimelig grund undladt at medvirke ved kommunens opfølgningsindsats, da hun efter råd fra sin behandlende psykiater nægtede at lade sig undersøge hos en psykiater, som kommunen havde udvalgt til at udfærdige en speciallægeerklæring. Kommunen var derfor berettiget til at standse sygedagpengene.
Kvindens behandlende psykiater havde FRARÅDET undersøgelse hos den af kommunen valgte psykiater, men det må kommunen gerne ignorere og dermed standse sygedagpengene.

Læs hele afgørelsen her:

http://cms.ast.dk/afgoerelser/princi...de=vis&ID=4800
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 13:02   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Skræmmende, at folk kan komme i klemme på den måde. Når den behandlende læge fraråder det. Trist.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 14:12   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Beskæftigelsesudvalget vurderede, at en undersøgelse hos en anden kvalificeret speciallæge i psykiatri, som var relevant informeret om kvindens sag, ikke ville udgøre en særlig risiko for, at hendes psykiske tilstand blev forværret. Hendes psykiske tilstand havde ikke ændret sig meget i de sidste år, og der syntes derfor ikke at være grundlag for at mene, at en undersøgelse ville forværre hendes tilstand væsentligt. Især ikke en undersøgelse hos en psykiater, som var blevet underrettet om og tog hensyn til hendes problemer med stress, uro og angst.
Gad vide om vi så kan formode at beskæftigelsesudvalget består af læger og psykiater ??


Og hvordan har man det i kommunen og lægeforeninger med at en borger mister sine sygedagpenge ud fra at hun følger sin faste læges råd ??

Hvordan hulen har kommunen tænk sig at borger i den situation skal takle den?

man formoder at ens læge ved hvad der er bedst for en , og hvis ens egen læge mener det er skadeligt for en at man går til en anden og kommunen ikke vil respektere det, så må man som minimum forvente at det bliver en disputs mellem kommune og læge...

Kommunen kunne feks ringe til ens egen læge og oplyse om hvad konsekvensen for borgeren bliver hvis borgeren følger lægens oplysning og lægen kunne på sin side oplyse kommunen om hvad helbreds konsekvensen i sidste instans ville blive for borgeren....

på denne her måde så klare læge frisag og kommune klare frissag og borgerne betaler hele den dyrere pris .. hvad hulen er det for en måde at køre det hele på ....

Hvem skal borgeren tro på og høre på ???

det er jo ikke ligefrem ressourcer man vælter sig i når det hele er kommet så lang ... det er sq forargeligt ...
  Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 14:18   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Din - og min - forargelse er endnu større med det, jeg skriver nu.

Mange psykiatriske diagnoser kræver ÅR for at stille den rette diagnose.

Det kan IKKE klares på et besøg på 3 timer.

Mange i det psykiatriske system afprøver et utal af forskellige medicintyper og kombinationer af medicin. Det kræver blodprøver og snak om bivirkninger, effekt osv. igennem mange, mange besøg eller indlæggelser.

Det er mig derfor en gåde, hvordan i alverden en undersøgelse hos en fremmed læge kan afklare en diagnose på 3-4 timer.

Der er noget, der ikke stemmer.

Og dybe traumer, som ved PTSD, er IKKE nogen spøg at "grave i" hele tiden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 14:20   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
hendes tilstand væsentligt
Lige her ERKENDER de, at tilstanden FORVÆRRES.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 15:24   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Din - og min - forargelse er endnu større med det, jeg skriver nu.

Mange psykiatriske diagnoser kræver ÅR for at stille den rette diagnose.

Det kan IKKE klares på et besøg på 3 timer.

Mange i det psykiatriske system afprøver et utal af forskellige medicintyper og kombinationer af medicin. Det kræver blodprøver og snak om bivirkninger, effekt osv. igennem mange, mange besøg eller indlæggelser.

Det er mig derfor en gåde, hvordan i alverden en undersøgelse hos en fremmed læge kan afklare en diagnose på 3-4 timer.

Der er noget, der ikke stemmer.

Og dybe traumer, som ved PTSD, er IKKE nogen spøg at "grave i" hele tiden.

PRÆCIS! Ved at gribe i egen barm kan jeg da konstatere at mine egne sindslidelser først fik et navn efter 35 års venten. Dejligt ENDELIG at få en diagnose som 38 årig
Tror ikke at nogen ville kunne stille mig en diagnose på 3-4 timer! Samtidig har jeg landets førende psykiater i forvejen, så alle andre ville ligesom ryge igennem med deres diagnoser. Så for engang skyld er jeg et skridt foran kommunen - jeg har 'mesteren' og de kan kun tilbyde 'eleven'.

Jaja, lidt skadefro har man jo lov at være, de har jo trods alt bevist at de til hver en tid kan plante deres skosål i panden på mig!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialrådgiver vælger tidsbegrænset FP??? jyden74 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 19-01-2011 19:13
Læge konsulent fra Kommunen? Mølgaard Alt det andet 25 29-11-2010 15:00
indhentning af læge oplysninger kommunen nille60 Spørgsmål ang fleksjob 19 24-10-2009 20:18
Special læge inden for kommunen??? Annemette Spørgsmål ang fleksjob 15 10-08-2009 03:17
Læge konsulent anbefaler pension men kommunen siger der ikk er beviser nok vik At søge førtidspension 0 07-08-2008 12:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension