K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2008, 12:31   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
De så da hvad der kom.

Jeg har siddet og undersøgt og læst om div advokater og prøvet at finde ud af hvem man kan bruge hvad man gør og hvordan man kommer videre og ikke mindst om hvad der er af muligheder for dem som feks kommer fra kontanthjælp.

Skal lige siges at jeg ikke er kommet meget videre for det er godt nok forskelliget og besværligt og ikke lige til at hitte ud af ,men jeg fortsætter i mine klare timer

Men jeg faldt i min søgen over firmaet Helsinghoff og partner (som også andre herinde har nævnt)

Men det jeg så også fandt inde ved dem var noget de havde skrevet i 2003 og som i den grad viste sig at holde stik, så de var mere forudsendene end regeringen.

Der står om hvordan de mener at det kommer til at fungere med den nye lov om ressourceprofil bla skriver de

Citat:
De udarbejdede ressourceprofiler vi har stiftet kendskab med , lader i flere tilfælde en hel del tilbage at ønske i forhold til kvalitet og saglighed, hvilket måske kan begrundes i, at de pågældende endnu ikke har nået at være på kursus.


Det er min opfattelse, at man med indførelse af arbejdsevnebegrebet vil se en skærpelse i bedømmelsen af, hvorvidt en ansøger er berettiget til førtidspension eller ej.

Rent faktuelt kan det diskuteres, hvorvidt man bliver mere rask af at blive vurderet på, hvor meget man er i stand til at kunne klare, contra vurderingen af, hvor lidt man kan klare. Det svarer til optimistens udsagn om, at glasset er halvt fyldt, mens pessimisten siger, at glasset er halvt tømt.
Vi skriver nu 2008 og vi kan konstatere at det øjensynligt ikke hjalp at sende sagsbehandlerne på kursus, der er rod i ressourceproiler og mange gange bliver de slet ikke udarbejde før end en borger kommer og beder om en §17.

Og nu de private aktøre , skal de have de tilsvarende kurser (som jo åbenbart ikke var en succes for sagsbehandlerene , inden de kaster sig over vores ressourceprofiler med iver )


Om virkningen af den nye pensionslov skriver de også ...

Citat:
Afslutningsvis må det konkluderes, at der med vedtagelsen af den nye pensionslov er tilstræbt en forenkling af regelanvendelsen og således at skabe større forståelse hos den almindelige borger, men at indførelsen af arbejdsevnebegrebet lægger op til en mængde problemer, herunder vidtgående sproglige fortolkninger af de samme ord, hvilket kan være medvirkende til at skabe mindre forståelse for systemets opbygning hos den almindelige borger. Med andre ord kan man sige, at den nye førtidspensionsreform er væsentlig mere aktivt arbejdsmarkedsorienteret, mens de tidligere pensionslove var mere forsørgelsesorienterede.

I forbindelse med pensionsreformen, der trådte i kraft 1. juli 1998, var der også fine ord og løfter, men udviklingen viste, at resultatet blev en skærpelse i kravene for at opnå pension. Denne samme frygt kan man have med den nye pensionsreform.


Yderligere kan man frygte, at syge og uarbejdsdygtige mennesker, der efter de nye regler ikke opfylder betingelserne for førtidspension, bliver visiteret til fleksjob og "parkeret" på ledighedsydelse.
De var da ret klarsynet og så det komme hva ? synd at regeringen ikke formår at være lige så klarsynet , eller at de formår at indrømme fejl og mangler i deres eget system og dermed gøre hvad de kan for at bedre det , sådan at syge feks ikke parkeres på ledighedsydelse...

arbejde er nok godt for de fleste , men det er endnu ikke kendt for at kurere sygdomme uanset hvad regeringen må men..

I kan læse det hele fra Helsinghoff her http://www.helsinghoff.dk/ad77/
  Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 13:05   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det her

Yderligere kan man frygte, at syge og uarbejdsdygtige mennesker, der efter de nye regler ikke opfylder betingelserne for førtidspension, bliver visiteret til fleksjob og "parkeret" på ledighedsydelse.

....det er netop det der er sket...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 13:27   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er KUN 5-6 advokater, der beskæftiger sig med Socialret.

Prøv at læse, hvad der står på Chr. Harlangs hjemmeside:

http://www.harlang-adv.dk/ch/pensionister.htm
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 14:23   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejdien skrev:

Citat:
prøvet at finde ud af hvem man kan bruge hvad man gør og hvordan man kommer videre
NORSKER & CO ADVOKATER skriver følgende på deres hjemmeside:

Citat:
Vi har også ekspertise og praktisk erfaring med en række nicher og de dele af arbejdsmarkedet, der er særligt regulerede, herunder sager om ansættelsesforhold til søs, ansættelser i Folkekirken, arbejdsmarkedet i Grønland, ansættelser på særlige vilkår (fleksjob, jobtræning m.v.) og sager om elevforhold.
http://www.norskerco.dk/?IDX=27&/Ansættelsesret.html
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 14:11   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En vågen bruger har henledt vores opmærkosmhed på dette omkring Helsinghoff

Citat:
Advokatnævnet har ved kendelse af 14. september 2007 pålagt advokat Svend Aage Helsinghoff en bøde på 30.000 kr. for tilsidesættelse af god advokatskik, jf. retsplejelovens § 126, stk. 1. Nævnet fandt, at advokat Svend Aage Helsinghoff i forbindelse med varetagelsen af en personskadeerstatningssag har forsømt at udføre sit hverv grundigt og omhyggeligt. Advokat Svend Aage Helsinghoff har mulighed for at indbringe Advokatnævnets kendelse for retten, der enten kan stadfæste kendelsen eller ophæve sanktionen. Advokat Svend Aage Helsinghoff er tidligere blevet pålagt bøder for tilsidesættelse af god advokatskik for blandt andet mangelfuld rådgivning, uberettiget at have udarbejdet og ladet klienter underskrive uigenkaldelige fuldmagter til sig selv, ved for sen sagsbehandling at have medført, at en sag skulle om berammes, ved ikke at have varetaget sin klients interesser på behørig vis og ved at have forsømt at udføre sit hverv grundigt og omhyggeligt. Nævnet har ved sanktionsfastsættelsen lagt vægt på, at advokat Svend Aage Helsinghoff tidligere er ikendt sanktion for tilsidesættelse af god advokatskik.
Vi vil bringe hvad vi kan både for og imod hvis en advokat eller et firma nævnes herinde , så må alle mand for sig selv beslutte hvad der er bedst for dem, så ser i at aktøre af den ene eller den anden slags bliver anbefalet herinde det sig også være advokater og i ligger inde med viden om dem , så skriv endlig ....

Det bedste vi kan gøre er at få lagt alle oplysninger ud både fra den posetive vinkel men også fra den negative, så må enhver vælge for sig selv

Hvis i står for at skulle have en sag for advokat og vil tjekke om der er en sag på vedkommen , så kan man tjekke det ud på denne side http://www.advokatnaevnet.dk/Default.asp?ID=174
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension